بیانیه وزارت کشور درباره حجاب در میان کاربران بلوا به پا کرد

به گزارش ساناپرس، برترین‌ها: انتشار بیانیه وزارت کشور در خصوص مسئله حجاب در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشته است.

خبرگزاری ایسنا خبر داد، وزارت کشور با انتشار بیانیه‌ای در خصوص مسئله حجاب اعلام کرد که، هیچ‌گونه عقب‌نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید، همواره از اصول عملی خواهد بود.

بیانیه وزارت کشور درباره حجاب در میان کاربران بلوا به پا کرد

وزارت کشور در بیانیه خود شعار «زن، زندگی، آزادی» را «عوام فریبانه» و «فتنه ترکیبی» توصیف کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: «در حالی که برآورد غلط تبهکاران فرهنگی داخلی و خارجی بر رویگردانی بانوان محترم ایرانی از حجاب تمرکز یافته بود، «سیلی» افراد «ضعیف الحجاب» علاوه بر مهابت بانوان محجبه سبب استیلای یأس بر اردوگاه جنگ چند بعدی معاندان ایران اسلامی گردید.»

وزارت کشور از «مراجع دینی و فرهنگی و اجتماعی» خواسته «برای اقناع نسل جوان» به میدان بیایند.

بیانیه وزارت کشور درباره حجاب در میان کاربران بلوا به پا کرد

این وزارتخانه در بیانیه خود با تاکید بر «لزوم رعایت حجاب در همه اماکن و معابر عمومی» اعلام کرد: ضمن اعلام حمایت از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور، دستگاه محترم قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذی‌ربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهند داد.

در اولن واکنش رسمی به بیانیه وزارت کشور، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به خبرگزاری فارس گفت: بیانیه وزارت محترم کشور اولاً بسیار دیرهنگام صادر شده است و در حالی که چند ماهی از پدیده پلشت کشف حجاب می گذرد، سئوال این است که تاخیر مورد اشاره چه دلیل قابل قبولی داشته است؟! ثانیاً درباره برخورد با بی حجابی و مقابله با کشف حجاب کنندگان، از صراحت لازم برخوردار نیست و با عرض پوزش، «دوپهلو» به نظر می رسد.

امام جمعه تبریز ضمن حمایت از این بیانیه اعلام کرد: از طرف مردم آذربایجان از این اقدام دولت ( بیانیه وزارت کشور در ارتباط با حجاب) برای صیانت از واجب شرعی حجاب و عفاف، حمایت و پشتیبانی خودمان را اعلام می‌داریم.

بیانیه وزارت کشور درباره حجاب در میان کاربران بلوا به پا کرد

واکنش کاربران در این خصوص را بخوانید:

* میلاد علوی، خبرنگار شبکه‌ شرق در توئیتی این بیانیه را نوعی مواجهه با شهروندان خوانده که ضرورت دارد نسبت به آن بازنگری شود.

* محسن برهانی، حقوق‌دان و وکیل دادگستری هم تلویحا از برخی عبارت‌های به کاربرده شده در این بیانیه در مورد حجاب گلایه کرده و آن را دوپهلو خوانده است.

* کاربری به اسم محسن هم نوشته است در حالیکه دلار رسیده به ۵۵ بجای اینکه وزارت اقتصاد بیانیه بدهد وزارت کشور بیانیه داده است.

* میثم نادی، از مداحان سرشناس ضمن حمایت از بیانیه وزارت کشور درباره حجاب در توئیتر خود نوشت: بیانیه وزارت کشور درباره حجاب اگرچه با تاخیر اما قابل تقدیر است. برای حفظ انضباط اجتماعی، مسئولان فرهنگی و اقتصادی و سیاسی باید به وظایف قانونی عمل کنند. آمران معروف و ناهیان منکر هم با رعایت آداب امر، از این بیانیه حمایت میدانی کنند.

بیانیه وزارت کشور درباره حجاب در میان کاربران بلوا به پا کرد

* هاتف صالحی از فعالان توئیتری اصولگرا هم توئیت زد: بیانیه وزارت کشور درباره حجاب اگرچه پُراشکال، اما از بیانیه مصلحت اندیشانه شورایعالی انقلاب فرهنگی در این مقوله، عمیق‌تر و بهتر است.

* بهروز عزیزی، روزنامه‌نگار هم در اینگونه به بیانیه وزارت کشور واکنش نشان داد: در حالی که همه منتظر بیانیه وزارت اقتصاد درباره افزایش قیمت دلار بودند، وزارتخانه دیگری بیانیه داد. آیا دولت از دوقطبی‌سازی‌های فرعی نفع می‌برد؟

در حالی بیانیه وزارت کشور منتشر شده که طی روزهای اخیر طرح مجلس در خصوص حجاب واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

حسین جلالی، نماینده رفسنجان در مجلس، در روز هفتم فروردین جزئیات جدیدی از جرایم مالی در طرح عفاف و حجاب را اعلام کرد و گفت «در این طرح مواجهه کاملا هوشمند است و هیچ تقابل فیزیکی وجود ندارد. جرایم مالی آن از ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیارد تومان است. ابطال گواهینامه رانندگی، ابطال پاسپورت، در مورد سلبریتی‌ها و کسانی که کانال و وبگاه و عضو بالا دارند ممنوعیت استفاده از اینترنت دیده شده است.»

این طرح همچنین به دنبال راه‌اندازی «مراکز مشاوره عفاف و حجاب» در محلات است تا در آن افراد «متخلف» بتوانند میان پرداخت جریمه بیشتر یا مراجعه و دریافت «مشاوره عفاف و حجاب با گواهی» و بخشودگی جریمه، یکی را انتخاب کنند.

اخبارجامعه
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی