عمر برخی ستاره‌های پرسپولیس به سر آمده/تیم یحیی وا بدهد، قهرمانی از دست می رود!

به گزارش ساناپرس، پرسپولیس در سال 1401 روزهای خوبی را سپری نکرد. قرمزها در آخرین روزهای سال 1400 دربی برده را مقابل استقلال با تساوی عوض کردند و به نظر می رسد همان جا بود که یحیی گل محمدی قافیه قهرمانی را به فرهاد مجیدی و تیم فوق العاده اش باخت. پرسپولیس بعد از آن دربی درگیر حواشی زیادی شد و دیگر نتوانست پا به پای استقلال برای قهرمانی بجنگد. قرمزها اگرچه در فصل نقل و انتقالات به خیال خودشان ستاره های بازار را شکار کردند و تیمی کهکشانی ساختند اما همانطور که قبل از این هم ثابت شده بود برای قهرمانی در فوتبال ایران داشتن ستاره کافی نیست، نتوانستند در لیگ بیست و دوم انتظارات هواداران خود را برآورده کنند. نوسانات زیاد پرسپولیس در زمستان سال گذشته باعث شد سپاهان و استقلال اختلاف امتیاز خود را با قرمزها جبران کرده و در نهایت تیم یحیی با قرار گرفتن در رتبه سوم جدول سال 1403 را به پایان رساند. بهروز سلطانی گلر سرشناس و سابق پرسپولیس معتقد است یکی از دلایل افت پرسپولیس تمام شدن تاریخ مصرف برخی ستاره های این تیم است که باید جای خود را به چهره های جوان و باانگیزه بدهند. صحبت های پیشکسوت قرمزها را در گفتگو با خبرنگار ورزشی منیبان در ادامه می خوانید.

*وضعیت قرمزها در سال گذشته؟
سال 1401 سال خوبی برای پرسپولیس نبود. شاگردان گل محمدی قافیه قهرمانی را به استقلال باختند و حاشیه های زیادی ایجاد شد. در فصل نقل و انتقالات هم اگرچه عملکرد باشگاه در ظاهر خوب بود اما همان موقع هم این نگرانی برای پیشکسوتان مطرح شد که پرسپولیس با این همه ستاره می خواهد چیکار کند و مشخص بود اگر این ستاره های چندین میلیاردی نتوانند انتظارات را برآورده کنند تیم به حاشیه می رود در نهایت هم همین اتفاق افتاد و خریدی مثل سعید صادقی که با آن همه شلوغ کاری به پرسپولیس آمد نتوانست حتی یک درصد از درخشش را در گل گهر تکرار کند و آخر سر هم مصدوم شد. البته پرسپولیس در مقطعی از فصل آن هم بعد از رفتن لوکادیا خوب کار کرد اما آن شرایط خوب هم پایدار نماند و پرسپولیس جایگاه صدر جدول را که به سختی به دست آورده بود به سپاهان تقدیم کرد و حتی رتبه دوم را هم به استقلال واگذا کرد.

*مشکل اصلی پرسپولیس؟

تعدادی از بازیکنان پرسپولیس دیگر به درد فوتبال بازی کردن برای این تیم نمی‌خورند. فوتبال امروز دنیا پر از بازیکنان ۲۳ یا ۲۴ ساله است. بازیکن بالای ۲۵ سال یا پدیده اند یا فوق العاده استثنایی. تقریبان در تمام بازی ها، بازیکنان پا به سن گذاشته پرسپولیس از ضعیف‌ترین ها بود. قبلا هم گفته ام برخی از بازیکنان فعلی پرسپولیس می‌توانند با یک خداحافظی همه را خوشحال کند. اصلاً پنج نفر از بازیکنان پرسپولیس دیگر به درد این تیم نمی‌خورند و فقط راه می‌روند! یا می‌روند و دیگر نمی‌توانند برگردند! واقعاً باید این پرسپولیس را خانه تکانی کرد. آنها باید قبول کنند عمر حضورشان در پرسپولیس به سرآمده است.به نظر من پرسپولیس فعلی یکی از پرستاره ترین تیم‌های ۱۰ شاید هم ۲۰ سال اخیر پرسپولیس باشد اما نمی‌دانم چرا این تیم با دو هافبک دفاعی بازی می‌کند؟ با این همه بازیکن طراز اول و ملی پوش چرا پرسپولیس اصرار به استفاده از یک شیوه داشته و به توپ‌های پشت مدافعان حریف برای گلزنی چشم دوخته است؟ آن هم درحالی که تیم‌های حریف کاملا دست پرسپولیس را خوانده اند و کمتر اجازه خلق موقعیت به سرخ پوشان می‌دهند. در آخرین بازی هایی هم که لوکادیا در پرسپولیس حضور داشت موقعیت چندانی برای او ساخته نمی شد در صورتی که بهترین هافبک های طراح در این تیم حضور دارند اما شاهد این هستیم که پرسپولیس عملکرد بسیار ضعیفی در خلق موقعیت دارد.

شانس قهرمانی پرسپولیس؟

پرسپولیس اگر با همین روند ادامه دهد شانس زیادی برای قهرمانی نخواهد داشت. پرسپولیس با شکست برابر تیم سپاهان ظاهرا از کورس قهرمانی عقب افتاده است. به نظرم سپاهان قهرمان خواهد شد اما تصور می کنم در جنگ برای کسب عنوان دومی پرسپولیس موفق تر از استقلال خواهد بود و می تواند در پایان فصل دوم شود. بازیهای سپاهان در هفته های آینده راحت تر از بازیهای تیم پرسپولیس است و سپاهان با توجه به برتری 4 امتیازی خود قهرمان خواهد شد.درواقع اگر پرسپولیس وا بدهد سپاهان به راحتی قهرمان می شود.

چهره ویژه پرسپولیس؟

چهره ویژه پرسپولیس در سال گذشته علیرضا بیرانوند بود.حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس یک نعمت است. او به اوج تجربه و پختگی رسیده و درحال حاضر بهترین گلر ایران محسوب می‌شود

*افت شدید فوتبال ایران؟

افت بازی ها فقط مربوط به دیدارهای پرسپولیس و استقلال نیست و این مشکلی است که تمام تیم های لیگ با آن دست به گریبان هستند. اصلی ترین دلیل افت کیفیت بازی ها ورزشگاه های خالی از هوادار است که تاثیر زیادی روی عملکرد تیم های پرطرفدار دشت. تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال تاثیر زیادی از حضور طرفداران می گیرند و غیبت هواداران برای این تیم های پرطرفدار ضربه بیشتری در پی دارد.ضمن اینکه داوران هم اشتباهات فاحشی دارند که مشکل دیگری است و باعث شده زیبایی‌های فوتبال از بین برود و نیاز به کار کارشناسی دارد.

اخبارورزش
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی