زیباترین زنان بعد از انقلاب سینمای ایران انتخاب شدند

به گزارش ساناپرس، بعد از وقوع انقلاب اسلامی، تمام ابعاد جامعه ایران دچار تحولاتی شد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد.

 بعد از وقوع انقلاب اسلامی، تمام ابعاد جامعه ایران دچار تحولاتی شد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. بدون شک تحولات سینمای ایران به عنوان بخش عمده‌ای از فرهنگ و هنر نیز از این قاعده مستثنى نبوده است و در طی چندین سال اخیر دچار دگرگونی‌های زیادی بوده. چهره “زن” در دوره کنونی تفاوت‌های آشکاری با دوره قبل از انقلاب دارد اما وجه اشتراک هر دوی این دوره‌ها زیبایی بازیگران سینمای ایران است که نمی‌توان آن را انکار کرد. در ادامه به معرفی برخی از زیباترین بازیگران زن بعد از انقلاب می‌پردازیم. با ما در این بررسی همراه باشید.

سوسن تسلیمی

زیباترین زنان بعد از انقلاب سینمای ایران انتخاب شدند

شاید بتوان گفت او برای ستاره شدن متولد شد! تولد در خانواده‌ای که مادر بازیگر تئاتر بود و پدر مشغول تهیه کنندگی، سوسن تسلیمی را به تقدیرش نزدیک و نزدیک‌تر می‌کرد. او از همان ابتدای راه تصمیم داشت مسیر هنری مادر را در عرصه تئاتر ادامه دهد و این راه را از همان دوران جوانی با ورود به دانشکده هنرهای نمایشی تهران آغاز نمود. به گفته خودش او بازیگری پرکار در صحنه تاتر به شمار می‌رفت. به طوری که نامش به یکی از عناصر همیشگی اعلامیه‌های تئاتر تبدیل شده بود و استعدادش در بازیگری هر روز شکوفاتر می‌شد. او صحنه را نه با زیبایی بلکه با قدرت بی‌نظیرش در بازیگری به آتش می‌کشید و همه را مجذوب خود می‌کرد. ورود او به سینما شاید دور از انتظار خودش بود اما بالاخره در روزی که بهرام بیضایی او را برای بازی در فیلم “چریکه تارا” در نظر گرفت، او تبدیل به چریکه سینمای ایران شد. بازی در نقش زنی روستایی که از سادگی روستایی به دور است و کاراکتری متفاوت را به نمایش می‌گذارد. اما در نهایت دنیای سینمای ایران بعد از انقلاب  برای تسلیمی کوچک‌تر از چیزی بود که فکر می‌کرد. با توقیف شدن آثار او و اخراجش از اداره تئاتر تهران، ستاره‌ای دیگر از آسمان ایران حذف شد. تسلیمی در سال 1366 بعد از بازی در آخرین فیلمش در ایران یعنی “شاید وقتی دیگر” به سوئد مهاجرت کرد. او حالا در قامت کارگردان بازیگر و تهیه‌کننده‌ای حرفه‌ای زندگی هنری خود را در 73 سالگی ادامه می‌دهد.


کتایون ریاحی

زیباترین زنان بعد از انقلاب سینمای ایران انتخاب شدند

او که در ابتدا قرار بود با نوشته‌هایش در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فرشته مهربانی برای آن‌ها باشد، حالا به یکی از زیباترین زنان تاریخ سینما و تلوزیون ایران تبدیل شده است. بعد از گذشت 7 سال فعالیت در عرصه سینما او نتوانست توجهات لازم را نسبت به خود جلب کند و در این کار به درخشش قابل توجهی دست نیافت. تا اینکه در سال 1372 “اکبر خواجویی” در مجموعه “پدرسالار” نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. همه در ابتدا او را به نام “زهرای پدرسالار” می‌شناختند اما بعد از گذر زمان او با نام خودش یعنی کتابون ریاحی به مردم معرفی شد. می‌توان گفت حضور او در تلوزیون درخشان‌تر از سینما بود و این درخشش حاصل همکاری با کارگردانان بزرگی چون حسن فتحی بود. ریاحی اما از عرصه سینما کنار نرفت و با توانی بیشتر با “شام آخر” فریدون جیرانی مورد تایید منتقدان قرار گرفت. به طوری که در سال 1380 در بیستمین جشواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد. موفقیت ریاحی اما در اینجا به پایان خود نمی‌رسد. دوران طلایی او در سال 1387 با آغاز مجموعه “یوسف پیامبر” آغاز شد. برای بار دوم نام کتابون ریاحی از ذهن بینندگان حذف شد و همه او را به نام “زلیجا” می‌شناختند. بعد از پخش این مجموعه کتایون ریاحی در اوج شهرت و محبوبیت با دوربین سینما و تلوزیون خداحافظی کرد و دیگر بازی در هیچ فیلمی را نپذیرفت.


لیلا حاتمی

زیباترین زنان بعد از انقلاب سینمای ایران انتخاب شدند

تولد در خانواده‌ای هنرمند، او را برای ورود به عرصه سینما قانع نکرد. با اینکه طعم شیرین بازیگری را در 12 سالگی چشیده بود اما رویای او نه رو به روی دوربین سینمای پدرش بلکه جایی خارج از ایران در دانشگاه لورازن سوئیس به وقوع می‌پیوست. تا اینکه پدر مریض شد و لیلا به مسیر سرنوشتش در بازیگری بازگشت. با بازگشت لیلا به ایران و مطرح شدن دوباره‌ی او به عنوان دختر آقای کارگردان، توجه کارگردانان زیادی به او جلب شد. در سال 1375 پوستر فیلم “لیلا” ساخته “داریوش مهرجویی” خبر از بازگشت بازیگر کودکی کمال المک را می‌داد که این بار نقشی با اسم خود را بازی می‌کند. شروع راه با داریوش مهرجویی تولدی برای لیلا حاتمی در عرصه بازیگری بود. بعد از این همکاری او با هر فیلم بیش از قبل خون هنری خودش را به مخاطبان نشان می‌داد و تحسین همه راه برمی‌انگیخت. تا اینکه بعد از 4 دوره نامزدی در جشواره فجر بالاخره در سال 1387 با بازی در فیلم “بی پولی” برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد و رسالت خود را به همه اثبات کرد. لیلا حاتمی اکنون به یکی از شناخته شده‌ترین بازیگران ایران در سطح جهانی تبدیل شده. لیلای سینمای ایران در 50 سالگی با همان درخشش همیشگی در قامت بازیگر و داور بسیاری از جشواره‌های بازیگری در خارج از ایران بین مردم محبوب و افتخار آفرین است.


هدیه تهرانی

زیباترین زنان بعد از انقلاب سینمای ایران انتخاب شدند

معرفی او به سینما شاید یکی از صدها لطفی است که مسعود کیمیایی در قبال سینمای ایران انجام داده! عکاس هنرمندی که با بازی در فیلم “سلطان” به کارگردانی “مسعود کیمیایی” تبدیل به اصلی‌ترین سوژه‌های دوربین سینمای ایران شد. معصومیت و زیبایی او در دهه 70 توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد به طوری که هدیه تهرانی بعد از سلطان به بازیگر پرکاری در سینما تبدیل شد. این محبوبت به قدری بود که مجله همشهری جوان او را به یکی از پول‌سازترین بازیگران سینمای ایران در دهه‌ی 80 معرفی می‌کرد. افق‌های تهرانی در عرصه بازیگری اما چیزی فراتر از جلوه‌ی زیبایی او بود. او با بازی کردن در نقش زنان متفاوت جامعه سعی داشت هنر بازیگری خود را به رخ بکشد و در این کار نیز بسیار موفق بود. تهرانی با بازی در فیلم “قرمز” ساخته فریدون جیرانی توانست به افق‌های خود در بازیگری نزدیک شود و با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن این موضوع را به همه اثبات کرد. بازی در فیلم‌های کارگردانانی چون ناصر تقوایی، مانی حقیقی و اصغر فرهانی باعث شد که اهل سینما او را چیزی فراتر از یک بازیگر زیبا ببینند. اکنون هدیه تهرانی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های سینمای ایران تبدیل شده است که با قدرت به هنرش در عرصه عکاسی و بازیگری ادامه می‌دهد.


ترانه علیدوستی

زیباترین زنان بعد از انقلاب سینمای ایران انتخاب شدند

ترانه 15 ساله، حالا به یکی از مشهورترین بازیگران ایران تبدیل شده است. او از ابتدای حضور خود به عنوان بازیگر در فیلم “رسول صدر عاملی” وقتی هنوز 18 سالش تمام نشده بود توانست در بیستمین جشنواره فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد. استعداد نو ظهور سینمای ایران، کارش را پر شور و افتخار آغاز کرده و انتظارات زیادی را از همان ابتدا برای خود به وجود آورده بود به طوری که رسانه‌ها او را بهترین بازیگر دهه هشاد معرفی می‌کردند. مسیر ترانه علیدوستی به عنوان دختر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال یعنی حمید علیدوستی، رو به ترقی و پیشرفت بود. بعد از اولین تجربه بازیگری خود توانست توجه کارگردانان به نامی مانند اصغر فرهادی را به خود جلب کند با بازی در آثار این کارگردان انتظارات منتقدان را براورده کند. او بعد از بازی در فیلم‌های شهر زیبا و چهارشنبه سوری، به ستاره فیلم‌های اصغر فرهادی تبدیل شد و یکی از همراهان همیشگی او در مراسم‌های بین المللی سینما در خارج ایران بود. این همراهی توانست ترانه علیدوستی را به عنوان نمادی از زیبایی و هنر ایران به جهان معرفی کند. ترانه 39ساله اکنون یکی از بهترین بازیگران سینما ایران شناخته می‌شود و هر بار چهره بهتری از خود را به سینما و مردم نشان می‌دهد.

اخباربازیگران و هنرمندان
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی