پیام ورود پول حقیقی به بورس / پیش بینی بازار سهام 9 فروردین

به گزارش ساناپرس؛ پیام ورود پول حقیقی به بورس / پیش بینی بازار سهام 9 فروردین

معامله گران بازار سهام در شرایطی به استقبال آخرین روز کاری هفته می‌روند که شاخص کل در تمامی روزهای معاملاتی امسال صعود کرده است.

بورس رو به بالا حرکت می کند

رشد شاخص در 4 روز اخیر در ادامه رشد 4 روز پایانی اسفند بود و بازار توانست روند رو به بالا را حفظ کند.

دیروز بازارسهام نسبت به روز پیشین رشد بیشتری داشتو شاهد تقاضای بیشتر و رشد  ورود پول حقیقی بودیم. ارزش پول حقیقی ورودی 718 میلیارد بود که نسبت به روز قبل رشد 3 برابری معادل 215 درصد را نشان می‌دهد.

در پایان معاملات سه‌شنبه، 123 نماد صف خرید داشتند و یک نماد با صف فروش مواجه بود. ارزش صف‌های خرید به 966 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 6 میلیارد تومان بود.

پررونق ترین روز بازار در سال جدید

علاوه بر این  ارزش معاملات  خرد یک بار دیگر به رقم 10 هزار میلیارد تومان رسید که نشان می‌دهد سه‌شنبه پررونق‌ترین روز بازار در سال 1402 بوده است. با این حال،‌ امروز آخرین روز کاری پیش از تعطیلات 4 روزه است و احتمال رشد عرضه در بازار وجود دارد. اما به نظر نمی‌رسد شاخص‌ها سنگرهای جدید را از دست بدهند.

شاخص کل بورس در کانال 2 میلیونی مستقر شده و  شاخص هم وزن  به محدوده 600 هزار واحدی رسیده است.  شاخص کل  فرابورس نیز امروز به کانال 25 هزار تایی صعود کرد.

محدوده‌های جدیدی که معامله‌گران را به رشد قیمت‌ها و بازدهی بیشتر سرمایه گذاری آن‌ها امیدوار کرده است.

رشد بورس ادامه دارد؟

شاخص در شرایطی در محدوده 2 میلیون واحدی به رشد ادامه داد و به سطوحی رسید که پیش از این در مرداد 1399 آن را لمس کرده بود. اما ارزش دلاری بازار نسبت به تابستان 1399 افت 60 درصدی داشته است. به بیان دیگر ارزش ریال پائین آمده و قدرت خرید پول ملی کاهش یافته است. بنابراین بسیاری با توجه به تفاوت ارزش ریال، سطح 2 میلیون واحدی در فروردین 1402 را با مرداد 1399 متفاوت می‌بینند و معتقدند بازار باید به سطوح بالاتر نیز رشد کند.

ورود پول حقیقی و مازاد تقاضا در بازار نیز نشان می‌دهد انتظارات فعلا مثبت است. مگر اینکه سیاست گذاری های دولت یا تحولات جهانی انتظارات را تغییر دهد.

اخباراقتصادپول و بورس
بورسپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی