بهار چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

به گزارش ساناپرس؛ بهار چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

بهار را می‌توانیم بهترین فصل سال در نظر بگیریم. در این فصل طبیعت جانی دوباره می‌گیرد و مردم هم فرصتی دیگر برای زیر و رو کردن زندگی خود پیدا می‌کنند. جدا از خانه‌تکانی، خیلی‌ها در این فصل زیبا می‌توانند تکانی به خودشان هم بدهند و برای اهداف جدیدشان برنامه‌ریزی کنند. این برنامه‌ریزی‌های بهاری به طور معمول شامل ورزش کردن و کاهش وزن، تغذیه‌ی سالم، اهداف شغلی و تحصیلی و… می‌شوند.

شروع سال به طور کلی انرژی و انگیزه‌ی شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید و بهتر وزنتان را مدیریت کنید. ولی خوبی بهار این است که به شیوه‌های دیگری هم می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

با آمدن فصل بهار هوا معتدل، روزها طولانی‌تر و نور خورشید هم لذت‌بخش‌تر می‌شود. همه‌ی این‌ها منجر می‌شوند احساس بهتری داشته باشید و بخواهید زمان بیشتری را در فضای باز سپری کنید. این آب‌وهوا برای ورزش هم بسیار مناسب است و به همین دلیل بسیاری از مردم تلاش می‌کنند در فصل بهار از خانه بیرون بزنند و در هوای آزاد ورزش کنند. جدا از این، میوه‌ها و غذاهای بهاری از بهترین گزینه‌ها برای کاهش وزن و تغذیه‌ی مناسب به شمار می‌روند.

در نوشته‌ی امروز می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به این موضوع بیندازیم و ببینیم بهار چگونه می‌تواند به شما کمک کند وزنتان را مدیریت کنید، فعالیت بدنی‌تان را افزایش دهید، غذاهای سالم‌تری بخورید و به اندام ایدئالتان دست پیدا کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کدام ویژگی‌های بهار می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

۱. آب‌وهوای بی‌نظیر بهار انگیزه‌ی بیشتری به شما می‌دهد

بهار آب‌وهوای معتدلی دارد و نه زیادی گرم و نه زیادی سرد است. این موضوع باعث می‌شود زمان بیشتری را بیرون از خانه سپری کنید و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

شما تنها با پیاده‌روی در هوای باز هم می‌توانید کالری بسوزانید و وزن خود را کاهش دهید. بنابراین، اگر کمی فعالیتتان را افزایش دهید و به سراغ تمرین‌ها و ورزش‌های گوناگون بروید قطعا نتیجه‌ی بسیار بهتری خواهید گرفت.

هوای بهاری منجر به افزایش احساس شادابی و انرژی شما می‌شود و کمکتان می‌کند از وقت‌گذرانی در طبیعت لذت ببرید. این لذت بردن باعث می‌شود انگیزه‌ی بیشتری به دست بیاورید و خستگی و سختی فعالیت بدنی خود را احساس نکنید و بخواهید زمان بیشتری را به ورزش کردن در بهار و کاهش وزن اختصاص دهید.

۲. لباس‌های بهاری و تابستانی هم انگیزه‌ای برای ورزش کردن خواهند بود

لباس‌های زمستانی معمولا بزرگ و ضخیم هستند و اندام شما را کامل می‌پوشانند. این موضوع می‌تواند جلوی تصویر کلی بدن شما را بگیرد و باعث شود متوجه‌ی افزایش وزن خود نشوید. بنابراین، زمانی که فصل بهار و تابستان فرا می‌رسد و به سراغ لباس‌های نازک‌تر و بهاری می‌روید، به احتمال زیاد دلتان می‌خواهد ورزش کنید تا اندام مورد علاقه‌ی خود را بسازید و به ظاهر زیبا و بدنی سالم‌تر دست پیدا کنید.

جدا از این موضوع، لباس‌های بهاری سبک‌تر هستند و آزادی بیشتری به بدن شما می‌دهند. این تأثیر زیادی روی سطح انرژی شما می‌گذارد. برخلاف لباس‌های زمستانی که سنگین هستند و تحرک شما را کاهش می‌دهند، لباس‌های بهاری تحرک و شادابی شما را افزایش می‌دهند، جلوی خستگی و بی‌حالی را می‌گیرند و باعث می‌شوند فعالیت بدنی خود را افزایش دهید تا بهتر وزنتان را مدیریت کنید و برنامه‌ی کاهش وزن خود را پیش ببرید.

۳. نوشیدنی‌های خنک بهاری کالری کمتری دارند و سالم‌تر هستند

در زمستان و هوای سرد بیشتر مردم ترجیح می‌دهند به سراغ نوشیدنی‌های گرم بروند. این نوشیدنی‌ها به طور معمول شامل شکلات، شیر، شکر و سایر خوردنی‌های خوشمزه و در عین حال پرکالری می‌شوند. به همین دلیل، احتمال اینکه در زمستان کالری مصرفی خود را افزایش دهید و با افزایش وزن روبه‌رو شوید بسیار زیاد است.

ولی نوشیدنی‌های بهاری معمولا خنک و سبک هستند، کالری بسیار کمتری دارند و کمک زیادی به مدیریت و کاهش وزن می‌کنند. آب‌میوه‌ها و دمنوش‌های طبیعی و خنک نه‌تنها انرژی و انگیزه‌ی شما را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند از هوای گرم و بهاری لذت ببرید، بلکه کالری مصرفی شما را در طول روز کاهش می‌دهند و جلوی پرخوری را هم می‌گیرند. این موضوع تأثیر زیادی روی تغذیه‌ی مناسب شما و کاهش وزنتان می‌گذارد.

البته باید حواستان باشد تا جای ممکن آب‌میوه‌های طبیعی و بدون شکر و افزودنی مصرف کنید. زیرا قند بالا تأثیر زیادی روی بدن می‌گذارد و بدون آنکه متوجه شوید وزنتان را افزایش می‌دهد. آب‌میوه‌های شرکتی و فرآوری‌شده نه‌تنها کالری و قند بالایی دارند، بلکه فاقد ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه‌ها هستند. یعنی خوبی که ندارند به کنار، سرشار از ترکیبات بد و آسیب‌زننده هستند. بنابراین، تلاش کنید خودتان آب‌میوه‌های طبیعی آماده و مصرف کرده و در فصل بهار بهتر وزنتان را مدیریت کنید.

۴. میوه‌ها و غذاهای محبوب بهاری کاملا سالم و مغذی هستند

یکی دیگر از خوبی‌های بهار میوه‌ها و غذاهای محبوبی است که در این فصل پیدا می‌شوند. این خوردنی‌ها هم مانند نوشیدنی‌های بهاری دارای کالری پایینی هستند و در عین حال ویتامین و مواد مغذی زیادی به بدن شما می‌رسانند.

۵. سبزیجات و خوردنی‌های سالم هم به‌وفور در فصل بهار پیدا می‌شوند

یکی از دلایل اصلی افزایش وزن، سطوح بالای انسولین در بدن و ذخیره‌سازی چربی است. سبزیجات برگدار و سبزرنگ کمک زیادی به کاهش سطح انسولین و سطح چربی‌های بدن می‌کنند. در حقیقت، هرچه سبزیجات سبزتر و برگدارتر باشند گزینه‌ی بهتری برای کاهش سطح انسولین و آب کردن چربی خواهند بود.

فصل بهار هم از آنجا که دارای انواع سبزیجات مغذی و مفید از جمله کنگر فرنگی، آب‌تره، آروگولا، اسفناج، پونه و چندین سبزی و گیاه دیگر است می‌تواند رژیم غذایی شما را زیر و رو کند و تأثیر زیادی روی برنامه‌ی کاهش وزن شما داشته باشد.

۶. در طول روز نور خورشید بیشتری دریافت می‌کنید

در فصل بهار با نور خورشید بیشتری مواجه می‌شوید و این برای سلامتی شما بسیار مفید است. بدن انسان مانند یک گیاه است و با دریافت نور خورشید کافی می‌تواند فتوسنتز کند و مواد مغذی مورد نیاز خود را بسازد.

پوست بدن با استفاده از نور خورشید می‌تواند ویتامین D تولید کند که یکی از ضروری‌ترین مواد مغذی برای بدن به شمار می‌رود. پژوهش‌گران با انجام آزمایش‌های گوناگون تخمین می‌زنند که هر نیم ساعت وقت گذراندن زیر نور خورشید می‌تواند منجر به تولید ۸۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ واحد ویتامین D شود. البته این عدد به رنگ پوست شما و اینکه چه مقدار از پوستتان را با لباس می‌پوشانید بستگی دارد.

با پایان زمستان و هوای سرد که شما را مجبور می‌کرد زمان زیادی را در خانه سپری کنید، اکنون در فصل بهار می‌توانید از خانه بیرون بزنید و نور خورشید کافی دریافت کنید. افزایش تولید ویتامین D در فصل بهار به همراه تغذیه‌ی مناسب و ورزش کردن راهکار بسیار خوبی برای کاهش وزن و دستیابی به اندام ایدئالتان خواهد بود.

سخن پایانی

فصل بهار می‌تواند شروعی دوباره در نظر گرفته شود و به شما این انگیزه را بدهد تا حسابی زندگی خود را دگرگون کنید. این فصل فواید زیادی برای سلامتی دارد و یکی از آن‌ها تأثیری است که روی کاهش وزن می‌گذارد. در حقیقت، فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای کاهش وزن به شمار می‌روند و دلیل آن هم تغییرات آب‌وهوایی و همچنین میوه‌ها و غذاهای سالمی است که در این فصل‌ها پیدا می‌شوند.

شما با توجه به نکاتی که بررسی کردیم می‌توانید در سال جدید برای کاهش وزن خود تلاش کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. البته یادتان باشد برنامه‌ریزی درست و مناسبی آماده کنید و زیادی هم به خودتان فشار نیاورید. فصل بهار به خودی خود می‌تواند عادت‌های غذایی شما را تغییر دهد و کمک زیادی به کاهش وزن بدن و مدیریت آن کند. بنابراین، اگر تنها کمی فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و به سراغ ورزش‌های سبک و جذاب بروید برای نتیجه گرفتن کافی خواهد بود.

اخبارسلامت
پربازدیدکاهش وزن
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی