چگونه آیلتس نمره بالا بگیریم؟

چگونه آیلتس نمره بالا بگیریم؟ این سوال خیلی از داوطلبان آزمون آیلتس است؟ آیلتس یک آزمون و معیار سنجش دانش زبان انگلیسی زبان‌آموزان براساس استاندارد‌های بین‌المللی است. این آزمون از درجه اعتبار بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. یکی از کاربرد‌های مهم مدرک آزمون آیلتس،  مهاجرت، سرمایه‌گذاری و اخذ بورسیه تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، انگلستان، نیوزلند و آمریکا است. به دلیل اهمیت اخذ مدرک آیلتس با نمره بالا برای زبان‌آموزان در این محتوا می‌خواهیم راجع به این آزمون و مدرک آن به نکات بسیار مهمی اشاره  کنیم.

آزمون آیلتس چیست؟

آیلتس در فارسی به معنای سامانه بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی است. که به ترتیب از چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتاری و مکالمه تشکیل می‌شود. این آزمون بریتانیایی علاوه بر دانشگاه کمبریج انگلستان، در شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا در ایران نیز برگزار می‌شود.

در پاسخ به سوال چگونه آیلتس را با نمره بالا قبول شویم؟ باید بگوییم به طور کلی اکثر زبان‌آموزان می‌دانند که چطور باید این آزمون را پاسخ دهند، اما ممکن است در این بین به برخی از نکات بسیار مهم آن توجه نکرده که در این محتوا ما به ترتیب به این نکات اشاره می‌کنیم.

1.برای گرفتن نمره بالا در آیلتس، نوع و فرمت آزمون آیلتس را بشناسید!

آیلتس از دو فرمت آکادمیک و عمومی تشکیل شده است. آیلتس آکادمیک مهارت‌های انگلیسی زبان‌آموزان غیربومی را که قصد تحصیل در یک کالج یا دانشگاه کشور انگلیسی زبان را داشته، بررسی می‌کند. اما آیلتس عمومی توانایی زبان افراد غیربومی زبان انگلیسی که به قصد آموزش، کار یا مهاجرت به خارج از کشور فکر کرده، می‌سنجد. هر دو ماژول آیلتس آکادمیک و جنرال، شامل چهار بخش است: Listening ،Reading ،Writing   و speaking. بنابراین در مرحله اول بهتر است یک تصویر و ذهنیت کلی با اطلاعات دقیقی از نوع و فرمت آزمون خود داشته باشید.

2. چطور در لیسنینگ آیلتس نمره بالا بگیریم؟

در هر قسمت آزمون آیلتس، یعنی بخش‌های  Listening، Reading، Writing و Speaking، می‌توانید امتیازی از 1 تا 9 بگیرید.  نمره کلی باند شما برابر با میانگین نمرات چهار قسمت است.

برای موفقیت در بخش لیسنینگ آیلتس قبل از آزمون به شما پیشنهاد می‌شود به سراغ گوش دادن به برنامه‌های رادیویی، اخبار و سخنرانی‌ها، پادکست‌ها و فیلم‌های انگلیسی زبان بروید. سعی کرده با انگلیسی بریتانیایی آشنا شده و آواها را به خوبی تشخیص دهید.

برای موفقیت در طول آزمون listening آیلتس نیز بهتر است به دستورالعمل‌های صوتی قبل از هر بخش با دقت گوش کنید. برای مثال دستورالعمل‌های دفترچه آزمون را با دقت خوانده تا بدانید چه تعداد کلمات باید در پاسخنامه بنویسید. اگر بیشتر از مقدار مورد نیاز باشد، نمره خود را از دست می‌دهید. قبل از گوش دادن، سوالات را یک‌بار بخوانید. شما ۳۰ تا ۶۰ ثانیه فرصت برای خواندن دستورالعمل‌ها و سوالات دارید. زیر کلمات کلیدی خط کشیده و مترادف‌ها و نقل قول‌ها را نیز گوش دهید. موقعیت را تجسم کرده و پاسخ را به درستی پیش‌بینی کنید. به نکات منفی توجه ویژه‌ای داشته باشید برای مثالnot, never, none, no one barely, hardly scarcely, etc

اطمینان پیدا کنید تمام پاسخ‌ها را به برگه پاسخ منتقل کرده و جواب سوالات را خالی نگذارید. در این شرایط بهترین حدس خود را برای هر سوال بنویسید. قطعاً در این بخش استفاده از یک معلم خصوصی زبان انگلیسی آنلاین نیز بسیار تاثیر‌گذار است.

3. چطور در ریدینگ آیلتس نمره بالا بگیریم؟

چگونه در ریدنیگ آیلتس نمره بالا بگیریم؟ برای موفقیت در بخش Reading آیلتس باید از مطالعه روزنامه‌ها، مجلات و کتاب‌ها به زبان انگلیسی غافل نشوید. هنگام مطالعه زیر کلماتی که کمتر رایج بوده خط بکشید. اگر معانی برخی از لغات را بلد نبوده حتماً در فرهنگ لغت آن‌ها را جستجو کنید. خواندن را به تکرار تمرین کنید. برای اینکه بتوانید در 60 دقیقه به 40 سوال این بخش پاسخ داده، باید بتوانید تندخوانی را تمرین نمایید.

برای یادگیری تکنیک‌های درک مطلب انگلیسی، استفاده از کلاس معلم خصوصی زبان پیشنهاد می‌شود. معلم خصوصی زبان با تکیه بر تجربه خود و شاگردان بسیاری که در بخش آیلتس زبان داشته است، بهترین راهنما و گزینه برای تمرین و مطالعه است. البته برای برخی نرخ معلم خصوصی زبان بسیار عامل تردید کننده در انتخاب این روش آموزشی است که با وجود پلتفرم تدریس خصوصی استادبانک، این مشکل نیز رفع شده و شما می‌توانید باتوجه به بودجه مورد نظر خود از استاد یک ستاره تا پنج ستاره در این مجموعه و با مشاهده نرخ معلم خصوصی زبان استادبانک، با بهترین روش آموزشی، سطح آمادگی خود را برای آیلتس بالا ببرید.

4. چطور در رایتینگ آیلتس نمره بالا بگیریم؟

اگر قصد دارید در آیلتس آکادمیک شرکت کنید، به دنبال graph/chart/diagram توضیحات نمونه پاسخ‌های Writing Task 1به‌ صورت آنلاین باشید و آن‌ها را از نظر انسجام ایده‌ها و واژگان تجزیه و تحلیل کنید. اگر قصد دارید در ماژول آموزش عمومی آیلتس شرکت کنید، به دنبال نوشته‌های نمونه پاسخ‌های task 1بگردید و آن‌ها را از نظر ایده‌ها و واژگان تجزیه و تحلیل کنید.

مقالات آیلتس را نیز به صورت آنلاین پیدا کرده و آن‌ها را از نظر پاسخ به هر task، ساختار مقاله و نوشته‌‌ها و انسجام واژگان بررسی کنید. در طول آزمون نیز بهتر بوده هر کدام از سوالات را تجزیه و تحلیل کرده و دقیقاً درک کنید که طراح از شما چه می‌خواهد؟ تلاش کرده از واژگان داخل عبارت سوالی استفاده نکرده و برای نشان دادن میزان توانایی خود از عبارت‌های مترادف آن در پاسخ سوال استفاده کنید.

5.چطور در اسپیکینگ ‌آیلتس نمره بالا بگیریم

یکی از بهترین تمرین‌ها در بخش تقویت اسپیکینگ آیلتس، صحبت کردن است. کتاب به تعداد بالا خوانده و فیلم و تلویزیون ببینید. ترجیحاً همه این‌ها را به زبان انگلیسی انجام دهید. قبل از ورود به فضای امتحان با شرکت‌کنندگان دیگر به زبان انگلیسی مکالمه داشته باشید. ذهن شما در این شرایط بهتر به زبان انگلیسی سوئیچ می‌کند.

هنگم صحبت‌کردن تا جایی که می‌توانید جواب‌های گسترده دهید. بر پاسخ دادن تمرکز کنید. با تمرکز روی موضوع مانده و بیش از حد زیاده‌روی نکنید. بهتر است به خصوص در بخش مکالمه که براحتی می‌توان کلی ایراد از پاسخ‌های شما گرفت از قبل آمادگی بالایی کسب کنید. استفاده از بهترین اساتید زبان استادبانک می‌تواند در این بخش به شما کمک کند. در واقع با کمک یک معلم خصوصی زبان خوب برای آموزش کافی، با تمرین و تکرار فراوان، می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را بهبود ببخشید. این رشد و تقویت منجر به بالا رفتن اعتماد به نفس شما در جلسه امتحان خواهد شد.

برای درخواست کلاس معلم خصوصی زبان می‌توانید یا روی لینک بهترین اساتید زبان استادبانک کلیک کرده یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ تماس بگیرید. تا در نهایت با آموزش صحیح و با تلاش و تمرین مستمر خود بهترین نمره را در آزمون آیلتس کسب کنید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

آموزشکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی