رازی که درباره خانواده کارداشیان فاش شد!

به گزارش ساناپرس، اخیرا عمری راز پشت چنین لاغری چشمگیری را با فالوئرهایش در میان گذاشت: او اصرار داشت که اعضای خانواده کارداشیان و احتمالا سایر سلبریتی‌ها سماگلوتاید ماده فعال داروی اوزمپیک را مصرف کرده اند. او نوشت این دارو در اصل برای دیابت است، اما برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد و همه درباره آن صحبت می‌کنند. او نوشت”ظاهرا کیم و کلویی سال گذشته مصرف اوزمپیک را آغاز کرده اند”.

فرارو: اندام ایده آل زنانه تا یک دهه پیش تحت تاثیر تصاویر اینستاگرام و اندام اعضای خانواده کارداشیان قرار گرفت. زنان جوانان در سراسر اینترنت این الگو را نسخه برداری کردند.

رازی که درباره خانواده کارداشیان فاش شد!

به نقل از نیویورکر، دانا عمری” متخصص تغذیه و اینفلوئنسر اینستاگرام در هیوستن با مستندسازی عمل زیبایی افراد ثروتمند و مشهور ۲۵۰ هزار دنبال کننده جمع کرده است. او اخیرا متوجه شد که قطب نمای انسانی درباره استاندارد زیبایی در رسانه‌های اجتماعی در حال چرخش به سوی جهتی تازه‌ای است. کارداشیان‌ها در حال کم‌تر شدن بودند! اکنون ایده آل به سوی لاغرتر و سفیدتر بودن سوق پیدا کرده است و دیگر الگوی اندام خاندان کارداشیان که پیش‌تر در میان زنان سیاه پوست دیده می‌شد محبوبیت سابق را ندارد. “کیم کارداشیان” نیز اخیرا پیش از مراسمی لباسی را پوشید که توسط مرلین مونرو پوشیده شده بود. او برای آن که بتواند این لباس را بر تن کند ۹.۵ کیلوگرم وزن کم کرد. “کلویی کارداشیان” که پیش‌تر درباره مبارزه با وزن اش صحبت کرده بود عکس‌های تولد چهل سالگی خود را منتشر کرده که در آن مانند یک باربی لاغر و بلوند به نظر می‌رسد. در سراسر اینستاگرام افراد ثروتمند و جذاب از نظر حرفه‌ای ترقوه‌ها و قفسه سینه را نشان می‌دهند.

اخیرا عمری راز پشت چنین لاغری چشمگیری را با فالوئرهایش در میان گذاشت: او اصرار داشت که اعضای خانواده کارداشیان و احتمالا سایر سلبریتی‌ها سماگلوتاید ماده فعال داروی اوزمپیک را مصرف کرده اند. او نوشت این دارو در اصل برای دیابت است، اما برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد و همه درباره آن صحبت می‌کنند. او نوشت”ظاهرا کیم و کلویی سال گذشته مصرف اوزمپیک را آغاز کرده اند”.

اوزمپیک که توسط شرکت نوو نوردیسک تولید می‌شود بخشی از یک کلاس در حال گسترش از دارو‌ها به نام آگونیست‌های گیرنده GLP-۱ است که به طور چشمگیری درمان دیابت و چاقی را تغییر داده است. اوزمپیک توسط سازمان غذا و دارو صرفا برای درمان دیابت نوع ۲ مورد تایید قرار گرفته است وضعیتی که نود درصد از کل موارد دیابت را تشکیل می‌دهد و از سال ۲۰۱۷ میلادی به این سو در دسترس بوده است. نام آن اکنون به طور خلاصه برای کل دسته دارو‌های مرتبط با کاهش وزن مورد استفاه قرار می‌گیرد. نوو نوردیسک در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد که رشد درآمدی پنجاه درصدی در بازار جهانی داشته است.

این دارو‌ها هورمونی به نام پپتید ۱ شبه گلوکاگون را تقلید می‌کنند که تولید انسولین را تحریک می‌کند و تولید گلوکاگون را که باعث افزایش قند خون می‌شود سرکوب می‌کند. بدن به طور طبیعی GLP-۱ را بعد از غذا آزاد می‌کند و این هورمون به مغز حرکت می‌کند و باعث ایجاد احساس سیری می‌شود. دارو‌های GLP-۱ به طور موثر این حس سیری را تزریق می‌کنند و هم چنین سرعت تخلیه غذا از معده را کاهش می‌دهند. بیماران معمولا رهایی از هوس و ناتوانی در پرخوری بدون بیماری را گزارش می‌دهند.

یک نظر دهنده در گروهی اینترنتی درباره افرادی که از سماگلوتاید استفاده می‌کنند نوشته بود:” من متقاعد شده ام که این اساسا جایگزین سیگنالی شده که بدن من در تمام زندگی از دست داده ام”. یکی از اعضای یک گروه آنلاین به نام Lose the Fat نوشت:”تن‌ها چیزی که می‌توانم بگویم این است که جای تعجب نیست که افراد لاغر فکر می‌کنند افراد سنگین وزن اراده ندارند. در واقع مغزشان به آنان می‌گوید که دست از خوردن بکشند. من پیش‌تر در این باره هیچ گونه ذهنیتی نداشتم”.

بیش از ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها چاق هستند و یازده درصد آنان به دیابت نوع ۲ مبتلا شده اند. هر دو بیماری شامل اختلال عملکرد متابولیک هستند: دیابت نوع ۲ با مقاومت در برابر انسولین مشخص می‌شود صفتی که با افزایش چربی در فرد ایجاد می‌شود. مقاومت به انسولین منجر به قند خون بالا می‌شود که خطر سکته مغزی، بیماری قلبی، آسیب عصبی و … را افزایش می‌دهد. چاقی با نرخ بالاتر سرطان، آپنه خواب و بیماری کبدی مرتبط است. برای افرادی که با این خطرات زندگی می‌کنند دارو‌های جدید ممکن است یک موهبت الهی باشند. دکتر “کول بارفیلد” متخصص داخلی در نشویل به “نیویورکر” می‌گوید:”این دارو‌ها پیشگامانه هستند. برای این شرایط بیماران را در معرض خطر حوادث قلبی عروقی عمده قرار نمی‌دهند”.

با این وجود، مصرف این نوع دارو‌ها عوارضی نیز به همراه دارند. عوارض جانبی اولیه (اسهال، استفراغ، یبوست، سرگیجه، حالت تهوع) می‌تواند برای فرستادن افراد به اورژانس کافی باشند. مصرف کنندکان این دارو‌ها هم چنین می‌توانند ریزش مو را تجربه کنند که ناشی از کاهش وزن سریع است. در موارد نادر مصرف کنندگان دارو ممکن است دچار نارسایی کلیه، پانکراتیت یا انسداد روده شوند.

نکته دیگر آن که دارو‌های GLP-۱ گران هستند و مصرف کنندگان باید ماهانه بیش از هزار دلار برای خرید آن پول خرج کنند و شرکت‌های بیمه نیز اغلب هزینه آن را پوشش نمی‌دهند چرا که دارو‌های کاهش وزن الزامی نیستند و از همین رو تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. با این وجود، بارفیلد می‌گوید یک سال پیش شاهد افزایش بیمارانی بود که اوزمپیک را می‌خواستند. او می‌گوید:”من گمان می‌کنم که تقاضا زمانی رخ داد که سلبریتی‌ها در تیک تاک درباره نتایج استفاده از اوزمپیک صحبت کردند”.

“اندی کوهن” تهیه کننده تلویزیونی در سپتامبر در توئیتی نوشت:”همه ناگهان ۱۱ کیلوگرم وزن کم کرده اند، اما وقتی مصرف اوزمپیک را قطع کنید چه خواهد شد”؟ با این وجود، سلبریتی‌ها عموما این اتهام را رد کرده اند. “کلویی کارداشیان” در اینستاگرام نوشت که ۵ روز هفته ساعت ۶ صبح برای تمرین ورزشی بیدار می‌شود.

اخباربازیگران و هنرمندان
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی