سخت‌ترین سکانس برای بازیگر «مختارنامه»

امین زندگانی درباره نقش حضرت مسلم(ع) در “مختارنامه” و اعتقاد قلبی‌اش برای ساخت و کار در مجموعه‌های تاریخی آیینی صحبت کرد. امین زندگانی درباره انتخابش به عنوان بازیگر نقش حضرت مسلم(ع)  گفت: قرار بود من نقش یکی از فرماندهان سپاه مختار را بازی کنم و در دقیقه ۹۰، آقای میرباقری به من گفتند که نقش حضرت مسلم(ع) را بازی کنم. من از این پیشنهاد واقعاً ترسیدم که نکند از پَسِ این نقش برنیایم. اما افتخاری شد که این نقش را بازی کنم و واقعاً خودم را مدیون نقش مسلم می‌دانم.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضورش به عنوان کارگردان برای ساخت فیلمی به نام “کتاب سرخ”، گفت: اولین تجربه کارگردانی‌ام بود که محمد مصری‌پور تهیه‌کنندگی کرد. فیلمی تاریخی که به دنبال کشف و شهود عاشوراست. در تلاشیم این فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانیم. این اثر هنری به دنبال کشف و شهود است و سعی دارد ارزش‌های عاشورا را بیش از پیش یادآوری کرده و تبیین کند.

زندگانی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا دستِ ما در سینما و تلویزیون نسبت به مفاهیم و داستان‌های ویژه عاشورایی خالی است، تأکید کرد: یک بخشی به خاطر آن است که به عنوان مثال وقتی من می‌خواستم این کار آیینی را شروع کنم بیشتر نهی شدم تا تشویق! به من می‌گفتند کار به روز و اجتماعی بسازم بیشتر حمایت می‌شوم. چرا که برخی از سرمایه‌گذارها و اسپانسرها بر این باورند که این نوع محصولات بیشتر دغدغه‌ شخصی است و اصطلاحاً فروش بالایی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: انگارفعالان فیلم و سریال از ورود به این‌گونه کارها ترسیده‌اند. ارگان‌های دولتی هم یا باید خودی و غیرخودی کنند و یا خیلی محدود و گزیده وارد این عرصه‌ها می‌شوند. امثال آقای میرباقری کمتر در سینما و تلویزیون پیدا می‌شوند که باید از تجربیات‌شان استفاده کرد. البته در این میان برخی هم خودشان را به این کاروان می‌رسانند تا از این نَمد برای خودشان کلاهی بدوزند.

زندگانی درباره نقش حضرت مسلم و اینکه اگر زمان به عقب برگردد آیا در “مختارنامه” دوباره همین نقش را بازی می‌کند، گفت: در واقع این نقش بنده را انتخاب کرد و اگر تاریخ به عقب برگردد حتماً دوباره این نقش را بازی خواهم کرد. نقش‌های خاص آن‌قدر تأثیرگذارند که در ذهن مردم می‌مانند؛ چون پیش‌تر زمینه‌سازی و تصویرسازی شده‌اند. من فقط تلاش می‌کردم این تصویری که در ذهنِ مخاطب نقش بسته، خراب نشود.

وی درباره صحنه‌های غربت حضرت مسلم(ع) که در سریال “مختارنامه” به نمایش درآمد، تأکید کرد: واقعاً آن صحنه‌ای که حضرت مسلم(ع) کاسه آب را دست می‌گیرد تا آب بنوشد و خونِ دهانش مانع می‌شود صحنه بسیار سخت و حزن‌انگیزی بود. نگران بودم که باورپذیر نشود.

بازیگر سینما و تلویزیون به توصیه داود میرباقری برای ایفای نقش در یک صحنه خاص از سریال مختارنامه، اشاره کرد و گفت: آن صحنه‌ها بسیار سخت بود و این جمله را یادم هست که آقای میرباقری به من گفتند ظهر عاشورا را ببینید! بسیار این جمله برایم سنگین بود. گفتم اجازه بدهید ۲۰ دقیقه با خودم کنار بیایم و بعد تمرکز کردم. مرحوم عظیم جوانروح هم برای گرفتن آن صحنه فیلمبرداری شاهکاری داشتند که هم دست به دست هم داد که به آبروی این اسم لطمه نخورد.

بازیگر نقش حضرت سلیمان(ع) به یکی از سخت‌ترین سکانس‌های حضرت مسلم(ع) در سریال “مختارنامه” اشاره کرد و افزود: زیباترین و یا به قولی سخت‌ترین سکانسِ نقش حضرت مسلم(ع) در سریال “مختارنامه” این بود که غربت را در اوج خودش نشان داد. آن لحظه‌ای که در کوچه متوجه می‌شود کسی پشتش نیست و تنهای تنها شده است. این صحنه برایم بسیار سخت و حزن‌انگیز بود.

۵۸۵۸

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی