تلکیف یارانه نقدی در سال جدید مشخص شد

به گزارش ساناپرس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیک ویارانه نقدی توضیح داد.

دولت آمادگی خود را برای اجرای کالابرگ الکترونیکی اعلام کرده است، اما تکلیف یارانه نقدی چی می شود؟ سئوالی که وزیر کار ورفاه به آن پاسخ داد.

صولت مرتضوی اجرای طرح کالابرگ الکترونیک را عمل به قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۳۵ هزار فروشگاه در سرتاسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند تا خانوار‌هایی که مایل‌اند، یک ماه زودتر از اعتبار یارانه خود برای خرید کالا‌های اساسی استفاده کنند.

وی افزود: دولت برنامه‌ای برای قطع یارانه نقدی ندارد و اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است.

مرتضوی با بیان این‌که سال گذشته فراتر از وعده دولت بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد، گفت: سال ۱۴۰۲ نیز درصدی بیشتر از سال گذشته برای ایجاد اشتغال هدف‌گذاری شده است.

وزیر تعاون اظهار داشت: ترویج اقتصاد تعاونی یکی دیگر از محور‌ها و هدف‌گذاری‌های آتی وزارتخانه است که بر اساس سیاست‌های خروج از بنگاه‌داری و توسعه اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود.

دبیر شورای عالی اشتغال با تأکید بر این‌که دولت خود را موظف به رفع موانع تولید و تسهیل راه‌اندازی کسب‌وکار برای مردم می‌داند، گفت: رصد اشتغال‌آفرینی در کشور و راستی‌آزمایی این مهم، به‌صورت ویژه انجام می‌شود.

وی راهپیمایی حماسی مردم در ۲۲ بهمن را از بهترین رویداد‌های سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: تلخی‌هایی نیز مانند زمین‌لرزه خوی را شاهد بودیم که باز هم با کمک دولت و همدلی مردم، سپری شد.

مرتضوی اظهار امیدواری کرد: سال جدید با همدلی و مشارکت مردم و تحقق وعده‌های دولت سیزدهم شاهد گسترش رفاه اجتماعی، مهار تورم و رشد تولید در کشور باشیم.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی