مردم در کنار صله رحم، حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند/ رمضان ماه غم و غصه نیست

به گزارش ساناپرس، عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: اینکه ماه رمضان مصادف با عید نوروز است نباید این تصور به وجود بیاید که خبری از خوشحالی و شادی نیست اتفاقا ماه رمضان عید است و تقارن آن با عید نوروز می‌تواند خوشی‌ها را چندین برابر کند منتهی باید در کنار صله رحم، لبخند و خوشی حرمت پروردگار را نیز حفظ کنیم.

سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار منیبان در توصیه‌ای به مردم گفت: از آنجایی که امسال ماه مبارک رمضان مقارن با عید نوروز است می‌خواهم 3 نکته را خدمت مردم عرض کنم. اول اینکه ماه رمضان ماه خداست و روزه هم حکم واجب پروردگار بنابراین در همه حال باید به آن احترام بگذاریم حال چه در عید نوروز باشد چه شهریورماه که طولانی‌ترین روزها را دارد. درهر صورت باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم.

او ادامه داد: نکته دیگر این است که مردم باید برنامه ریزی کنند اگر می‌خواهند دید و بازدید بروند این کار را شب انجام دهند و حتما مواظب باشند این عیددیدنی کوتاه باشد تا هم میزبان و هم خودشان بتوانند مدت زمان بیشتری استراحت کنند و سحری مناسبی نیز تدارک ببینند.

اکرمی تصریح کرد: نکته مهم دیگری که باید بر آن تاکید کنم این است که تمام اعیاد ما از جمله نوروز، ماه رمضان، مبعث و… حتما باید باوقار، سنگین و محترمانه برگزار شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان ماه غم و غصه نیست، گفت: خداوند در قرآن کریم هم اشاره کرده است که از بندگانش انتظار دارد دستوراتش را با متانت و سنگینی اجرا کنند. اینکه ماه رمضان مصادف با عید نوروز است نباید این تصور به وجود بیاید که خبری از خوشحالی و شادی نیست اتفاقا ماه رمضان عید است و تقارن آن با عید نوروز می‌تواند خوشی‌ها را چندین برابر کند منتهی همانطور که اشاره کردم باید در کنار صله رحم و لبخند و خوشی حرمت پروردگار را هم حفظ کنیم.

اخبارجامعه
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی