با این روش‌ها کارت بانکی خود را مسدود کنید

به گزارش ساناپرس؛ با این روش‌ها کارت بانکی خود را مسدود کنید

شاید شما هم تجربه سرقت، گم‌شدن یا فراموشی رمز کارت بانکی را داشته‌اید و مجبور به مسدودسازی آن شده باشید؛ از روش‌های مسدود کردن کارت بانکی چه می‌دانید؟

توسعه بانکداری الکترونیک در نظام بانکی کشور، ابزار جذاب و مهمی را به زندگی مردم وارد کرد که مزایای بسیاری داشت و آن هم ابزاری نبود جز کارت بانکی. این کارت‌ها در انواع مختلف با هدف حذف فیزیک اسکناس در معاملات و مبادلات پولی تولید و عرضه شد که در صورت سرقت یا گم شدن یا فراموشی رمز، مجبور به مسدودکردن آن می‌شوید تا کارت جدیدی دریافت کنید.

یکی از روش‌های مسدودسازی کارت بانکی یا همان کارت عابربانک، مراجعه حضوری به شعبه بانک عامل و تکمیل فرم مربوطه برای مسدودسازی کارت بانکی است.

پس از تکمیل فرم مسدودسازی و تحویل آن به کارمند شعبه بانکی، اطلاعات مورد نظر کارت بانکی در سیستم بانک عامل ثبت و تایید می‌شود و در نهایت کارت مورد نظر مسدود و غیرقابل استفاده می‌شود.

اگر به هر دلیلی امکان مراجعه به شعب را نداشتید، می‌توانید از دستگاه ATM یا دستگاه خودپرداز نیز استفاده کنید. با مراجعه به دستگاه ATM، دکمه ثبت دستگاه خودپرداز را فشار دهید، سپس گزینه مسدود کردن کارت بانکی را انتخاب کنید. در ادامه شماره کارت بانکی مفقود شده را وارد و رمز اول کارت را ثبت کنید؛ سپس کارت بانکی مسدود می‌شود.

در روش دیگر، می‌توانید با استفاده از همراه بانک یا اینترنت بانک یا تلفن بانک و یا استفاده از کد USSD اقدام به مسدودسازی کارت بانکی خود کنید. در این روش‌ها گزینه مسدودسازی کارت بانکی را انتخاب و مراحل بعدی را تکمیل و ثبت کنید.

از سوی دیگر با استفاده از تلفن بانک برای هر کدام از بانک‌های عامل، پس از وصل شدن به بخش مربوطه و وارد کردن شماره کارت مورد نظر، مشخصات هویتی و رمزکارت را ثبت می‌کند و در ادامه عملیات مسدودسازی را انجام می‌دهد. برای استفاده از این روش، هر کدام از بانک‌های عامل، دارای شماره تلفن مشخصی هستند که در سایت این بانک‌ها در دسترس است.

در روش USSD نیز باید توجه داشته باشید که هر بانک، کد USSD مشخصی دارد و نیازی هم به اینترنت نیست.

اخباراقتصاد
پربازدیدکارت بانکی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی