تاریخ دقیق راه‌اندازی شبکه Holli شبکه آزمایشی جدید اتریوم

اتریوم

به گفته تیم بیکو (Beiko) از بنیاد اتریوم، توسعه‌دهندگان در حال برنامه‌ریزی یک شبکه آزمایشی جدید با نام Holli در پاسخ به مشکلات خرید Ethereum در شبکه‌های آزمایشی اصلی بلاک­چین هستند. پیش‌بینی می‌شود که انتشار Holli در اواخر سال جاری میلادی رخ دهد. این شبکه می‌خواهد محیط آزمایشی را برای اپراتورهای گره، توسعه‌دهندگان، کاربران و برنامه‌ها بهبود بخشد. همچنین مشکلات مربوط به خرید و عرضه ETH را در شبکه‌های آزمایشی آن به ویژه در Goerli برطرف کند.

تست نت‌ها در اتریوم

توسعه‌دهندگان معمولا برنامه‌های خود را پیش از اجرا در شبکه‌های آزمایشی یا تست نت نصب کرده و خطاهای احتمالی را پیدا می‌کنند. تست نت‌ها بلاک­چین‌هایی شبیه‌سازی‌شده هستند که قبل از استقرار برنامه‌ها در شبکه اصلی و به دلایل تجربی استفاده می‌شوند. دو شبکه اصلی که اکوسیستم ETH را تشکیل می‌دهند، شامل Goerli و Sepolia خواهند بود.

1. تست نت Goerli

تست نت Goerli یک شبکه حیاتی برای اتریوم است، زیرا اولین شبکه آزمایشی بومی و دارای چند مشتری بود که ولیدیتورها اغلب از آن استفاده می‌کردند. اما تکنیک توزیع ETH در Goerli به‌عنوان «کمتر قابل اعتماد» برچسب‌گذاری شد.

سازندگان پروتکل قابلیت همکاری لایه صفر از یک استخر نقدینگی رونمایی کرده‌اند که کاربران را قادر می‌سازد GoETH را خریداری کنند. بسیاری بر این باورند که این بازار می‌تواند ماهیت باز شبکه آزمایشی را تهدید کند، علی‌رغم این واقعیت که هدف آن رفع تردید توسعه‌دهندگان در مورد خرید GoETH است.

2. تست نت Sepolia

شبکه آزمایشی دیگر اتریوم یعنی Sepolia تلاش کرد تا مشکل عرضه را با طرح دیگری حل کند. این کار به ولیدیتورهای آزمایشی اجازه می‌داد تا Sepolia-ETH را به میل خود ایجاد کنند. این شبکه هنوز به روی اعتبارسنج‌های بدون مجوز بسته است.

بنابراین، تعداد کمی از نهادها می‌توانند دست در دست هم عرضه آن را احتکار کنند. از این ‌رو، کاهش مشکلات عرضه و ارائه یک محیط بهتر برای توسعه‌دهندگان و اعتباردهندگان لازم بود. بنابراین Beiko و دیگر توسعه‌دهندگان اصلی ETH راه‌اندازی Holli را به‌ عنوان یک شبکه آزمایشی جدید پیشنهاد کردند.

3. تست نت Holli

Beiko تخصیص خودکار Holli-ETH را به آدرس‌های توسعه‌دهندگان و سازندگان برنامه‌های غیرمتمرکز برای دسترسی بیشتر آن‌ها به شبکه تست نت پیشنهاد کرده است. یعنی همان‌هایی که تا به حال قراردادهای هوشمند را در شبکه‌های آزمایشی یا شبکه اصلی اتریوم مستقر کرده‌اند.

انتظار می‌رود انتشار شبکه آزمایشی Holli در اواخر سال 2023 میلادی اتفاق بیفتد. این شبکه به دنبال بهبود محیط تست نت برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها، کلاینت‌ها و اپراتورهای گره در Ethereumاست.

 اتریوم چیست؟

اگر بیت کوین BTC را فلاپی دیسک در فناوری بلاک چین به‌حساب آوریم، ETH سی دی است و یک تکامل در فناوری ارزهای دیجیتال به‌ شمار می‌رود. بیت کوین ثابت کرد که یک ارز می‌تواند توسط مردم ایجاد و اداره شود و هر کسی که کیف پول رمزنگاری دارد آن را ارسال و دریافت کند.

با این حال، آنچه ETH ثابت کرد این است که بلاک­چین می‌تواند امکانات بسیار بیشتری از صرف ذخیره‌سازی ارزش فراهم کند. سازمان‌دهی افراد، ایده‌ها، شرکت‌ها، پول و خدمات از جمله این امکانات هستند. در واقع هر چیزی که بتوان در کد هوشمند نوشت تا یک مخاطب از آن استفاده کند را می‌توان بر روی اتریوم ساخت.

همین ایده ساده مردم را بر آن داشت تا از Ethereum برای مدیریت اموال و سهام، ایجاد شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های مالی، توسعه بازی‌ها و بسیاری چیزهای دیگر استفاده کنند. این امر به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایی با نام dapp یا «برنامه‌های غیرمتمرکز» را از طریق قراردادهای هوشمند بسازند.

آن‌ها حتی می‌توانند ارز دیجیتال خود را در بالای اتریوم بسازند. وجود یک تست نت مانند Holli می‌تواند کار توسعه‌دهندگان را برای آزمایش برنامه‌های خود قبل از ورود به شبکه اصلی ETH آسان کند.

آیا در اتریوم سرمایه‌گذاری کنیم؟

به ‌نظر می‌رسد کارشناسان صنعت کریپتو به اتفاق آرا موافق هستند که قیمت اتریوم در سال‌های آینده بسیار صعود خواهد کرد. مثلا کتی وود، موسس و مدیرعامل Ark Invest انتظار دارد که ارزش بازار ETH تا سال 2030 به 20 تریلیون دلار برسد.

اگر این موضوع محقق شود، قیمت ETH در هر کوین به حدود 166 هزار دلار خواهد رسید. البته این یکی از خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها در بین همه کارشناسان صنعت کریپتو است. کارشناسان Finder.com فکر می‌کنند اتریوم (ETH) تا دسامبر 2030 حدود 26.500 دلار معامله خواهد شد.

ارز ETH در چند سال گذشته شاهد افزایش قیمت بوده است. در حال حاضر نیز در مرکز توسعه صنعت بلاک­چین قرار دارد و در واقع مجبور است قیمت خود را افزایش دهد. انفجار دنیای متاورس و NFTها نیز پول تازه‌ای را از بازار ارزهای دیجیتال جذب کرده است.

همان ‌طور که نگاه سرمایه‌گذاران غیر کریپتو معطوف به متاورس است، پول بیشتر و بیشتری به ETH و محصولات مبتنی بر آن سرازیر خواهد شد. زیرا اکثر پروژه‌های متاورس و NFT بر روی اتریوم ساخته شده‌اند.

جمع‌بندی

ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل جدید توسعه فناوری خود هستند. درک این فناوری و یادگیری در مورد آن، می‌تواند یک کار دلهره‌آور و سخت باشد. اما اتریوم سعی دارد روزبه­روز به سهولت و کارکرد آسان‌تری دست یابد و مورد استفاده کاربران بیشتری قرار گیرد.

راه‌اندازی شبکه‌های آزمایشی مختلف مانند Holli نیز در همین راستا پیش‌بینی شده است. به احتمال زیاد تا قبل از پایان سال 2023 شاهد راه‌اندازی تست نت Holli خواهیم بود.

https://wallex.ir/blog/ethereum-competitor-dominating-github-daily-development-activity/

انتهای رپورتاژ آگهی/

ارز دیجیتالکسب و کار
ارز دیجیتالرپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی