نتیجه آپدیت شبکه آزمایشی اتریوم

آپدیت شبکه اتریوم

وقتی صحبت از دنیای ارز دیجیتال می‌شود یکی از موضوعاتی که مطرح می‌شود اتریوم است. این شبکه پتلفرم عمومی و آزاد مبتنی بر سیستم بلاک­چین است. همچنین، این شبکه دارای مرورگر، زبان مخصوص و سیستم پرداخت جداگانه است و همین امر آن را به یک بستر امن تبدیل کرده است. در این پلتفرم اطلاعات به صورت کلی در یک سرور ذخیره نمی‌شود. این همان ایرادی است که باعث شده است که افراد به سمت دنیای رمز ارزها کشیده شوند. گوگل و یا آمازون دارای سرورهایی هستند که اطلاعات را ذخیره می‌کنند.

خرید اتریوم

گاهی دولت‌ها می‌توانند بدون اطلاع از افراد این اطلاعات را بررسی کند. اما در دنیای رمزارزها این مسئله به طور کامل حل شده است. نهاد Ethereum اعلام کرده است که در حال آپدیت‌سازی یک شبکه آزمایشی جدید است. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در مورد این شبکه جدید بالا ببرید و یا در مورد قیمت و یا خرید اتریوم اطلاعاتی کسب کنید، بهتر است در ادامه این گزارش همراه ما باشید.

ارز دیجیتال، دنیایی رو به جهش

قبل از آنکه بخواهیم در مورد آپدیت شبکه آزمایشی Ethereum صحبت کنیم، بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که دنیای رمز ارزها در حال به وجود آوردن انقلابی در نحوه استفاده از اینترنت غیر متمرکز است. همانطور که می‌دانید رمز ارزها بر پایه بلاک­چین‌ها تعریف می‌شوند و اطلاعات به صورت کپی‌شده در این بلاک­چین‎ها نگهداری می‌شوند.

با وجود این، شما نمی‌توانید اطلاعات را در یک سرور خاص ذخیره کنید و همین امر امنیت را بالا می‌برد. یکی دیگر از مواردی که سبب شده است دنیای ارز دیجیتال مد نظر قرار گیرد حذف واسطه‌هاست. در این شبکه تمامی واسطه‌ها از بین می‌روند و معاملات به صورت مستقیم انجام می‌شوند. همین امر سود را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود اطمینان در میان کاربران به وجود بیاید.

آپدیت شانگهای اتریوم

بنیاد اتریوم خبر داده است که در حال آپدیت‌سازی شانگهای است تا جهشی را در این رمز ارز به وجود بیاورد. بر اساس اطلاعاتی که بدست آمده است این آپدیت قطعا در سال 2023 انجام می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان سال 2023 را به عنوان سال مهمی در دنیای رمز ارزها می‌دانند.

بهتر است بدانید برای اینکه شبکه جدید شانگهای آپدیت شود، به برخی از مقدمات نیاز است. تا به اینجا این مقدمات انجام شده‌اند و انتظار می‌رود به زودی شاهد آپدیت شانگهای باشیم.

ارتقا سپولیا

یکی از مهمترین مواردی که در آپدیت شانگهای به آن نیاز داریم ارتقاء سپولیا است. در واقع، ارتقاء سپولیا شبیه‌سازی برای شانگهای بوده است. این شبکه به صورتی است که عملیات شبکه‌های اصلی اتریوم را بدون تاثیرگذاری بر شبکه اصلی تکرار می‌کند.

سپولیا در اکتبر سال 2021 راه‌اندازی شد و زمینه را برای راه‌اندازی شانگهای آماده کرد. در گذشته، تمامی عملیات بر روی راپستن انجام می‌شد. اما زمانی که سپولیا معرفی گردید از تمامی کاربران خواسته شد پروژه‌های خود را به سپولیا انتقال دهند.

زیرا در پایان، راپستن با سپولیا ادغام شد و امروزه سپولیا با قدرت بسیار زیادی وارد عمل شده است و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

هدف شانگهای چیست؟

به طور کلی، هر آپدیتی که صورت می‌گیرد دو اصل مد نظر قرار دارد: بهبود عملکرد شبکه و افزایش محبوبیت. با توجه به این موضوع که امروزه این رمز ارز مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار دارد، آپدیت شانگهای باعث می‌شود تا تحولات زیادی در ساختار آن به وجود بیاید و همین امر می‌تواند این رمز ارز را در دنیای ارز دیجیتال پیشتاز کند.

یکی از مهمترین اهدافی که با آپدیت شانگهای دنبال می‌شود کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تراکنش‌هاست. این مسئله می‌تواند قدمی رو به‌ جلو باشد و به همه‌گیری رمزارزها کمک نماید.

آپدیت شانگهای چه کاری انجام می‌دهد؟

شانگهای نام هارد فورکی است که در سمت کلاینت و لایه اجرایی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاپلا نام ارتقاء در سمت کلاینت و لایه اجماع است.

زمانی که این آپدیت اتریوم صورت گیرد اعتبارسنج‌ها می‌توانند اترهایی را که استیک شده‌اند از بیکن چین خارج کنند و سپس آنها را به لایه اجرایی انتقال دهند. اگر بخواهیم این مسئله را به طور ساده توضیح دهید باید بگوییم اتر‌هایی که قفل‌ شده‌اند توسط اعتبار سنج‌ها قابلیت برداشت پیدا می‌کنند.

اعتبار سنجی برای ولیدیتورها

در آپدیت شبکه آزمایشی اتریوم ولیدیتورهای برای اعتبار سنجی در بلاکچین یگر مجبور نیستند تا 32 اتر را استیک نمایند. آنها می‌توانند با وجود اتری که استیک شده است پاداش خودشان را بدست بیاورند. از طرف دیگر،  اگر ولیدیتورهای قصد انصراف داشته باشند، می‌توانند 32 اتری را که استیک شده‌اند به صورت همزمان و همراه با پاداش دریافت نمایند.

انتشار شانگهای در شبکه آزمایشی گورلی

بهتر است بدانید بر اساس اطلاعاتی که از بنیاد Ethereum بدست آمده است قبل از راه‌اندازی فورک شانگهای در شبکه اصلی، این ارتقاء در شبکه آزمایشی گورلی انتشار پیدا خواهد کرد. این امر باعث می‌شود تا زمینه برای آپدیت نهایی شانگهای آماده شود و همه چیز به خوبی پیش برود.

این مطلب با توجه به مقاله زیر نوشته شده است :

https://wallex.ir/blog/ethereum-testnet-successfully-forks-in-shanghai-upgrade-rehearsal/

انتهای رپورتاژ آگهی/

ارز دیجیتالکسب و کار
اتریومرپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی