بهترین روغن پوست / روغن هایی که چین و چروک را از بین می برند!

به گزارش ساناپرس؛ بهترین روغن پوست / روغن هایی که چین و چروک را از بین می برند!

داشتن پوستی صاف و بدون چین و چروک یکی از مواردی هست که تمام افراد و به ویژه خانم‌ها خواستار آن هستند و به محض مشاهده اولین خط یا چروک در پوست خود، به دنبال راه و روش‌هایی برای برطرف کردن این خطوط می‌گردند!

زمانی که صحبت از محصولات ضد پیری و ضد چین و چروک پوست میشه، گزینه‌های خیلی زیادی برای انتخاب وجود داره؛ اما با این حال اگر تمایل دارید از محصولات طبیعی در روال مراقبت از پوست خود استفاده کنید، روغن‌های گیاهی و طبیعی میتونن جز بهترین انتخاب‌ها در این زمینه باشند. این روغن‌ها سرشار از آنتی اکسیدان بوده و تاثیر خیلی خوبی در به حداقل رساندن علائم پیری پوست و به ویژه چین و چروک های پوستی دارند.

اگر شما هم قصد دارید این روغنهای گیاهی و طبیعی رو برای از بین بردن چین و چروک صورت، به روال مراقبت از پوست خود اضافه کنید، حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و تعدادی از بهترین و موثرترین روغن های طبیعی برای رفع چین و چروک پوست رو بهتر بشناسید!

چرا روغن های گیاهی برای چین و چروک پوست مفید هستند؟

روغن‌های گیاهی یکی از اصلی‌ترین ترکیبات مورد استفاده در تولید کرم‌ها و محصولات ضد پیری پوست هستند. اگرچه ممکنه این روغن‌ها نتونن به طور کامل خطوط و چین و چروک پوست رو از بین ببرند اما میتونن تاثیر خیلی زیادی در بهبود ظاهر پوست داشته باشند. در واقع روغنهای گیاهی و ضروری به دو روش به پوست شما کمک خواهند کرد:

  • ارائه آنتی اکسیدان به پوست

آنتی اکسیدان‌ها یکی از ترکیبات ضروری و لازم برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد به پوست هستند. روغن‌های گیاهی و طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و میتونن در کنترل و دفع رادیکال‌های آزاد موثر بوده و فشار اکسداتیو بر روی پوست رو کاهش دهند. این موارد تاثیر خیلی زیادی بر روی حفظ جوانی و طراوت پوست خواهد داشت.

  • مرطوب کننده و جوانساز پوست

مرطوب بودن پوست یکی از مواردی هست که باعث کنترل چین و چروک و خطوط ریز روی پوست میشه. با افزایش سن میزان رطوبت پوست به تدریج کاهش پیدا میکنه و همین موضوع دلیلی بر ایجاد چین و چروک بر روی پوست هست. استفاده از روغن‌های گیاهی و اساسی و ماساژ آن بر روی پوست، رطوبت مورد نیاز پوست رو تامین میکنه، تعادل رطوبت رو به پوست برمی‌گردونه، تاثیر خوبی در بهبود خطوط ریز و چین و چروک‌های پوستی داره و به طور کلی باعث جوانسازی پوست میشه.

بهترین روغن ضد چروک دور چشم

  • روغن اسطوخودوس یا لوندر

روغن لَوِندِر ((Lavender Oil)، دارای ویژگی ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی هست و زمانی که با آلوئه ورا یا روغن نارگیل مخلوط میشه، تاثیرات و فواید فوق العاده‌ای برای پوست خواهد داشت! بهتره روغن اسطوخودوس رو با روغن کُندر مخلوط کنید و هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب و دوش گرفتن، روی پوست و به ویژه زیر چشم ماساژ بدید. این روغن بالافاصله حالت سفت و محکمی برای زیر چشم به وجود میاره و باعث میشه تا حالتی شاداب و جوان برای زیر چشم ایجاد بشه.

  • روغن بابونه آلمانی

روغن بابونه آلمانی ((German Chamomile Oil) یکی دیگه از روغن‌های طبیعی و فوق العاده برای چین و چروک زیر چشم هست و همچنین تاثیر خیلی خوبی در کاهش پف کردگی زیر چشم هم داره. این روغن طبیعی سرشار از نوعی آنتی اکسیدان قدرتمند بوده که باعث تسکین پوست‌های حساس میشه و تاثیر خیلی خوبی در صاف شدن خطوط و چین و چروک‌های زیر چشم داره.

  • روغن نرولی یا روغن شکوفه پرتقال

اگر پوستی حساس و تحریک پذیر دارید و به دنبال یک روغن طبیعی و عالی برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم هستید، بهتره روغن نرولی یا روغن شکوفه پرتقال ((Neroli Oil) رو تست کنید! این روغن در کنار رایحه بسیار دلپذیری که داره، میتونه باعث ایجاد لطافت و جوانسازی پوست زیر چشم بشه و تاثیر تسکین دهندگی فوق العاده‌ای هم برای پوست خواهد داشت!

روغن نارگیل برای چروک صورت

روغن نارگیل (coconut oil)، یک نرم کننده عالی برای پوست هست و تاثیر فوق العاده‌ای در ترمیم و بازسازی پوست داره و به سرعت توسط اپیدرم پوست (بالاترین لایه پوست) جذب میشه.

روغن نارگیل حاوی ویتامین E، اسید آمینه ضروری، اسید لوریک (lauric acid) و اسید کاپریلیک (caprylic acid) بوده که از این طریق، از پوست محافظت کرده و جز بهترین روغن‌های گیاهی برای حفظ حالت طبیعی پوست محسوب میشه.

در واقع روغن نارگیل به طور عمده از اسیدهای چرب اشباع شده تشکیل شده و از این طریق باعث حفظ رطوبت در پوست شده و مانع از تبخیر رطوبت داخلی پوست نیز می‌شود. این روغن کاملا سبک هست و احساس چرب بودن روی پوست نداره.

بهتره حتما از روغن نارگیل ارگانیک و طبیعی که مخصوص پوست هست استفاده کنید تا از تمام مزیت‌ه ای این روغن طبیعی برای حفظ شادابی و طراوت پوست خود بهره مند بشید.

روغن گل رز، بهترین روغن برای جوانی پوست صورت

روغن گل رز (Rose Oil) یکی از گرانترین روغن‌های طبیعی در جهان هست که تاثیر خیلی خوبی در حفظ جوانی، طراوت و سلامت پوست داره. این روغن دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی هست و استفاده از آن برای ماساژ پوست صورت میتونه جوانی و سلامتی خیلی خوبی رو برای پوست ایجاد کنه.

روغن کندر، بهترین روغن برای چروک گردن

روغن کندر (Frankincense Oil)، میتونه مکانسیم دفاعی طبیعی پوست رو در برابر باکتری‌های مضر بهبود ببخشه، رنگ پوست رو بهتر کنه و خاصیت ارتجاعی پوست رو در بهترین حالت ممکن حفظ میکنه. مطالعات علمی نشون دادند که روغن کندر دارای خاصیت ضد التهابی هست، رشد بافت پوست رو تقویت میکنه و مانع از ایجاد التهاب روی پوست میشه.

اگر به فکر راه حلی طبیعی برای از بین بردن چین و چروک گردن و صورت هستید، میتونید از روغن کندر استفاده کنید و از مزایایی که در جوانسازی و تقویت پوست داره، بهره مند بشید.

روغن لیمو، بهترین روغن برای صورت در شب

روغن لیمو (Lemon Oil)، سرشار از آنتی اکسیدان هست که با خنثی کردن رادیکالهای آزاد، پوست رو از فشار اکسیداتیو محافظت میکنه. این روغن گیاهی، حاوی اسید اسکوروبیک (ascorbic acid)، آلفا توکوفرول (alpha-tocopherol) – نوعی ماده ضد پیری – و گلوتاتیون (glutathione) که دفاع سلولی پوست رو در برابر آسیب تقویت میکنه. استفاده از روغن لیمو بر روی پوست باعث استحکام پوست شده، از پیری زودرس پوست جلوگیری میکنه و یکی از بهترین روغنها برای برای صورت در شب هست؛ زیرا استفاده از روغن مرکبات و روغن لیمو باعث افزایش حساسیت پوست به نور میشه و بهتره که این روغنها رو در شب که نور خورشید وجود نداره استفاده بشه.

روغن چوب صندل، بهترین روغن برای جلوگیری از چروک صورت

روغن چوب صندل (Sandalwood Oil)، دارای خاصیت ضد التهابی و انتی اکسیدانی هست و از زمانهای خیلی قدیم در سیستم درمانی هندوها کاربرد خیلی زیادی داشته است. این روغن گیاهی و طبیعی، قابلیت اصلاح رادیکال‌های آزاد رو داره و با کاهش فشار اکسیداتیو پوست، میتونه در سالم و جوان نگه داشتن پوست بسیار موثر باشه.

اگر به دنبال یک روغن طبیعی برای جلوگیری از چروک صورت، درمان آکنه، اگزما، پسوریازیس و بهبود زگیل هستید، توصیه میشه روغن چوب صندل رو هم امتحان کنید.

روغن رزماری، بهترین روغن گیاهی برای چروک صورت

روغن رُزماری (Rosemary Oil)، دارای خواص ضد باکتریایی هست و میتونه شرایطی مانند درماتیت، اگزما و روزاسه پوست رو بهتر کنه. علاوه بر این یکی از روغن‌های گیاهی عالی برای چروک پوست و حفظ سلامت کلی پوست صورت هم هست. این روغن از فشار اکسیداتیو که یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک و پیری پوست هست جلوگیری میکنه. این روغن طبیعی، دارای فعالیتهای آنتی اکسیدانی قوی هست، از تغییر چربی‌های طبیعی سطح پوست جلوگیری میکنه و از این طریق، پیری پوست رو به تاخیر میندازه!

روغن انار، بهترین روغن برای چروک پیشانی

روغن انار (Pomegranate Oil)، یک انتی اکسیدان موضعی و قوی هست که سرشار از ترکیبات فعال بوده و دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد میکروبی نیز هست. این روغن طبیعی، تاثیر زیادی در بازسازی و ترمیم لایه اپیدرم پوست و سلولهای اپیدرمی تولید کننده کراتین در پوست رو داره و به همین دلیل باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و حفاظت از پروتئینهایی که در استحکام پوست نقش دارند، میشه.

روش استفاده از روغنهای طبیعی و گیاهی برای پوست چگونه است؟

روغنهای طبیعی که در بالا معرفی کردیم رو با عنوان روغنهای ضروری و اساسی (Essential oils) شناخته میشن و اگر مستقیما روی پوست استفاده کنید، ممکنه باعث ایجاد تحریک پوست بشه. به همین دلیل هست که توصیه میشه قبل از اینکه از این روغنهای گیاهی استفاده کنید، حتما روغن مورد نظر خودتون رو با یک روغن حامل (carrier oil) رقیق کنید. روغنهای حامل، به کاهش شدت روغنهای اساسی کمک میکنند و باعث میشن تا اثربخشی این روغنها بر روی پوست بهتر و بیشتر بشه.

بهترین روغنهای حامل برای روغنهای اساسی عبارتند از:

 روغن حامل                          تاثیرو فواید روغن حامل روی پوست              
روغن جوجوبا

(Jojoba Oil)

حفظ سد و مانع طبیعی روی پوست
روغن آرگان

(Argan Oil)

بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
روغن آووکادو

(Avocado Oil)

افزایش تولید کلاژن در پوست
روغن بادام

(Almond Oil)

آبرسانی به پوست، بهبود رنگ پوست و صاف شدن پوست
روغن‌هسته‌انگور

(Grapeseed Oil)

محافظت از پوست و حفظ حالت ارتجاعی پوست
روغن زرد آلو

(Apricot Oil)

دارای خاصیت ضدپیری و ضدباکتریایی و مناسب برای پوست‌های پیر، حساس و تحریک‌پذیر

 

روغن حامل مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید و مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدید:

  • به ازای هر 10 قطره از روغن طبیعی و اساسی، 5 میلی لیتر (تقریبا یک قاشق چای خوری) روغن حامل نیاز دارید.
  • این دو روغن رو درون یک بطری شیشه ای بریزید و مخلوط کنید.
  • قبل از استفاده از این روغن، ابتدا مقداری از ان رو بر روی مچ دست تا قسمت داخلی ارنج تست کنید و اگر بعد از گذشت 24 ساعت، هیچگونه حساسیت و واکنش آلرژیک نداشتید، میتونید از این روغن بر روی پوست خود استفاده کنید.
  • از این مخلوط روزانه 2 بار بر روی پوست صورت استفاده کنید و تمام قسمتهای صورت و گردن رو به خوبی ماساژ بدید.

عوارض جانبی و ربسکهای احتمالی استفاده از روغنهای طبیعی و ضروری

اگرچه روغن‌های طبیعی و اساسی جز خالصترین نوع روغن‌های گیاهی هستند اما با این حال ممکنه باعث بروز واکنش‌های آلرژیک برای برخی از افراد شوند. بنابراین اگه پوست حساس دارید ممکنه بعد از استفاده از روغن های طبیعی شرایط شبیه به موارد زیر رو تجربه کنید:

  • بثورات پوستی
  • قرمزی پوست
  • کهیر
  • برامدگی روی پوست
  • خارش
  • عطسه
  • آبریزش بینی

اخبارمد و زیبایی
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی