قلعه‌نویی در کمیته انضباطی: حرف سیاسی نزدم

سپهر ستاری: امیر قلعه‌نویی بعد از شکست مقابل استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی به سیم آخر زد. او مقابل دوربین تلویزیونی ایستاد و از ظلم در فوتبال گفت. از اینکه سال‌هاست حق او و تیم‌هایش را می‌خورند. از این گفت که اگر می‌خواهند تیم حریف را برنده کنند، آنها به زمین نروند. حرف‌های قلعه‌نویی به قدری تند بود که می‌شد حدس زد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال محرومیتی سنگین برایش در نظر خواهد گرفت. چند روز قبل امیر به این کمیته رفت تا درباره اظهاراتش توضیح دهد. او بعد از حضور در این جلسه، به نزدیکانش گفت: «رفتم و از خودم دفاع کردم. از داوری ها گفتم. گفتم در این چند سال چقدر به من و تیم‌هایم ظلم شده و اینکه داور را محروم می‌کنند یا می‌گویند اشتباه کرده، چه سودی برای من و تیمم داشته است؟» 
قلعه‌نویی: حرف‌های سیاسی نبود!
بررسی‌های جام جم اما نشان می‌دهد جلسه حاوی نکات مهمتری هم بوده است. حرف‌های قلعه‌نویی بعد از بازی استقلال با برداشت‌های سیاسی همراه شد. امیر اما در جلسه کمیته انضباطی تاکید داشت حرف سیاسی نزده است. او گفت: «حرف‌های من سیاسی نبود. بحث من فوتبالی و ورزش بوده، بنده را چه به سیاست.» گویا توضیحات او در این مورد قابل قبول نبود که کمیته انضباطی رای سه ماه محرومیتش برایش صادر کرد. البته بحث بر سر محرومیت 6 تا یک ساله امیر به دلیل تندی حرف‌هایش مطرح بود. سرمربی گل گهر چندی قبل در برنامه فوتبال برتر هم حرف های تندی درباره چند داور به زبان آورد. از همان زمان کمیته انضباطی روی او حساسیت زیادی پیدا کرد. مسئولان کمیته داوران حتی به مسئولان این کمیته و دیگر مسئولان فدراسیون گفته بودند قلعه‌نویی باید به خاطر اظهاراتش محروم شود، اگرنه سنگ روی سنگ بند نمی‎شود. قلعه‌نویی هر چند کمی بعد با مصاحبه‌ای مکتوب سعی بر آرام کردن جو داشت اما دوباره از دل داوران در نیامد. طبیعی بود که بعد از مصاحبه اخیر و ذهنیتی که نسبت به او وجود داشت، کمیته انضباطی سختگیرانه‌تر مقابل این مربی رفتار کند. 
رای در استنیاف شکسته نمی‌شود؟
روز گذشته اسفندیارپور مدیرعامل گل گهر در واکنش به محرومیت 3 ماهه قلعه‌نویی گفت: «حتماً این پرونده را پیگیری خواهیم کرد. قلعه‌نویی تحت حمایت ماست. با این مربی برنامه داریم و موضوع محرومیت او را هم دنبال خواهیم کرد.»
قلعه‌نویی و گل گهر قصد دارند پرونده را به استیناف ببرند. اینکه رای شکسته شود، سوالی است که خود امیر و حتی مسئولان کمیته انضباطی پاسخی برای آن ندارند. منتهی با توجه به اظهارات تند این مربی بعید است رای شکسته شود. البته قلعه‌نویی و وکیلش امیدوار هستند به حالت تعلیق در بیاید. دیروز برای خیلی‌ها این سوال به وجود آمد که سه ماه محرومیت قلعه‌نویی از لحظه صدور رای آغاز شده یا از ابتدای فصل فوتبالی که جواب فصل فوتبالی است.

258 41

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی