طرز تهیه باقلوای تابه ای بدون فر

به گزارش ساناپرس؛ طرز تهیه باقلوای تابه ای بدون فر

در این مطلب طرز تهیه باقلوای خوشمزه و راحت بدون فر و با کمک تابه را به شما آموزش می دهیم.

مرحله اول

برای درست کردن باقلوا تابه ای خوشمزه قبل از هر کاری شربت باقلوا را آماده می کنیم چون باید شربت کامل خنک شود تا بتوانیم آن را روی باقلوا بریزیم. برای این کار در یک ظرف مناسب شکر و آب را باهم مخلوط کرده و روی حرارت می گذاریم تا شکر کامل حل شود.

مرحله دوم

بعد یک چهارم لیوان گلاب و زعفران دم کرده را روی مواد ریخته و صبر می کنیم شربت قوام پیدا کند. بعد حرارت را خاموش کرده و شربت را کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله سوم

در ادامه به سراغ درست کردن خود باقلوا می رویم. برای این کار ابتدا تخم مرغ را در یک ظرف مناسب هم می زنیم تا از حالت لختگی خارج شود.

مرحله چهارم

بعد پودر قند، وانیل، و بکینگ پودر را اضافه کرده و بعد از هم زدن به ترتیب روغن و ماست را هم اضافه می کنیم و موادمون را هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

سپس همزن را کنار می گذاریم و آرد را به صورت کم کم و تدریجی اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم. بعد با کمک دست خمیر را جمع کرده و به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر خمیر را با وردنه به صورت دایراه ای هم اندازه باز می کنیم.

مرحله ششم

حالا به سراغ آماده کردن مواد میانی می رویم. برای این کار گردو یا پسته آسیاب شده را به همراه پودر قند و کمی دارچین خوب مخلوط می کنیم تا مواد میانی آماده شود.

مرحله هفتم

بعد از آماده کردن مواد میانی یکی از خمیرهای دایره ای را داخل قابلمه یا ماهیتابه چرب شده قرار می دهیم و کمی آن را پهن می کنیم تا کامل کف قابلمه را بپوشاند.

مرحله هشتم

سپس از مواد میانی آماده شده روی خمیر می ریزیم و در ادامه خمیر دایره ای دیگر را روی مواد میانی قرار می دهیم و با دست اطراف خمیر را به هم می چسبانیم.

مرحله نهم

حالا نوبت رومال کردن باقلوا است. برای این کار یک عدد زرده تخم مرغ هم زده شده را با 1 قاشق زعفران دم کرده مخلوط می کنیم و بعد روی باقلوا را رومال می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت برای پخت روی باقلوا را با کمک یک چاقو تیز، برش های مثلثی می زنیم. بعد درب ماهیتابه دم کنی گذاشته و به مدت نیم ساعت روی حرارت کم می گذاریم تا باقلوا بپزد.

مرحله یازدهم

بعد از اینکه یک طرف باقلوا پخته شد آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم به خوبی سرخ شود. پس از پخت، باقلوا را از داخل قابلمه بیرون می آوریم و بر روی توری قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

بعد شربت خنک شده را روی باقلوای گرم می ریزیم و به مدت 15 دقیقه صبر می کنیم تا شربت جذب باقلوا شود و در نهایت روی باقلوا را با پودر پسته و هر مواد دلخواه دیگر تزیین می کنیم.

آشپزیاخبار
پربازدیدطرز تهیه باقلوا

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی