رتبه جهانی سرعت اینترنت ایران در 30 اسفند

به گزارش ساناپرس، به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، اگرچه متولیان توسعه شبکه ارتباطات سیار و ثابت در چند ماه گذشته کوشیده‌اند با اجرای پروژه‌هایی از قبیل توسعه خطوط ارتباطی بین‌المللی، گسترش زیرساخت فیبر نوری و واگذاری فرکانس‌های بیشتر به اپراتور‌ها زمینه ارتقای سرعت و کیفیت سرویس‌های اینترنتی را در ایران فراهم کنند و تازه‌ترین آمار منتشر شده در سایت اسپیدتست حاکی از آن است که رتبه اینترنت ثابت و سیار در ایران نسبت به ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

**کاهش سرعت اینترنت ایران نسبت به سال گذشته میلادی

بر اساس آخرین آمار منتشروبگاه معتبر «اسپیدتست» متوسط سرعت اینترنت سیار در ایران برابر با ۳۵.۸۷ مگابیت بر ثانیه و سرعت اینترنت ثابت نیز برابر با ۱۱.۴۴ مگابیت بر ثانیه است. با توجه به آمار بیان شده ایران از لحاظ سرعت اینترنت ثابت و سیار به ترتیب در جایگاه ۱۴۶ و ۵۶ جهان قرار دارد. این آمار در حالی منتشر شده است که رتبه جهانی سرعت اینترنت سیار در ایران در نخستین ماه از زمستان سال ۲۰۲۲ برابر با ۴۶ و این رتبه در مورد شبکه اینترنت ثابت نیز ۱۴۲ بود.

**کشورهای دارای پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت

در گزارش تازه وبگاه اسپیدتست برترین کشور‌های دنیا از لحاظ سرعت اینترنت سیار و ثابت نیز معرفی شده‌اند که مطابق آن کشور امارات با سرعت ۱۶۱.۱۵ بالاترین سرعت اینترنت موبایل را داشته و قطر و نروژ آن را دنبال می‌کنند. کوبا با میانه سرعت ۴.۱۳ پایین‌ترین جایگاه را در سرعت اینترنت موبایل دارد و افغانستان و ونزوئلا فقط اندکی از این کشور بهتر هستند.

کوبا در ماه ژانویه در سرعت اینترنت ثابت هم با میانه سرعت ۱.۸۴ پایین‌ترین رتبه را در این جدول دارد و به همراه افغانستان و ترکمنستان سه کشور آخر را در این رتبه‌بندی تشکیل می‌دهد. در سرعت اینترنت ثابت بهترین رتبه از آن سنگاپور شده که میانه سرعت ۲۳۴.۵۵ را در ماه ژانویه تجربه کرده و پس از آن شیلی و چین در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

**برترین‌های سرعت اینترنت سیار در جهان

در میانه سرعت اینترنت موبایل در ماه دسامبر، قطر و امارات و نروژ بالاتر از بقیه قرار گرفته بودند و در اینترنت ثابت، سنگاپور و چین و شیلی تجربه‌ی بهتری به کاربران اینترنت ارائه می‌دادند. همچنین در دسامبر ۲۰۲۲، پایین‌ترین رتبه در میانه سرعت موبایل از‌آنِ افغانستان و کوبا و ونزوئلا بود و در سرعت اینترنت ثابت، کوبا و افغانستان و ترکمنستان پایین‌ترین جایگاه‌ها را اِشغال کرده بودند.

اخبارفناوری
اینترنتپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی