تجهیز ۶۰ پژوهش‌سرای دانش آموزی در حوزه زیست‌فناوری

به گزارش روز شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ‌ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برای ترویج زیست‌فناوری در مدارس اقداماتی نظیر «ایجاد پایگاه علمی مرجع آموزش دانش‌آموزی»، «نهادینه‌سازی ترویج زیست‌فناوری در بدنه آموزش و پرورش» و «بازآموزی معلمان آموزش و پرورش در حوزه فناوری‌های زیستی» را انجام داده است.

این راهکارها ادامه یافت و با «راه‌اندازی سایت باشگاه دانش‌آموزی (مرجع آموزش‌های مکتوب و تصویری)»، «برگزاری بیش از ۱۰۰ سمینار ترویجی آشنایی با زیست فناوری در ۲۴ استان برای بیش از ۸ هزار دانش‌آموز و ۲۲۰ معلم»، «آموزش ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان مراکز سمپاد در خلال سومین کارسوق ملی مهندسی ژنتیک»، «طرح ملی آموزش معلمان زیست شناسی سراسر کشور با همکاری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» و «عقد قرارداد تولید ۶ مدل کیت آموزشی- پژوهشی زیست‌فناوری برای دانش‌آموزان» سرعت گرفت.

یکی از مهم‌ترین اقدامات ستاد در این حوزه عقد قرارداد تجهیز ۶۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در سراسر کشور به ارزش ۴ میلیارد تومان از طریق نمایشگاه ایران ساخت است که روند توسعه و گسترش زیست فناوری در مدارس را شتاب می دهد.

پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، مراکزی علمی وپژوهشی هستند که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و به منظور شناسایی و فراهم کردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی دانش‌آموزان و گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان، تاسیس و به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند.

این مراکز در چارچوب اهداف و وظایف آموزش و پرورش و در زمینه های علمی، پژوهشی و آموزشی از جمله آموزش روش های مبتنی بر پژوهش، طراحی و انجام پروژه های تحقیقی، پژوهشی و فناوری دانش آموزی و برگزاری جشنواره ها و مسابقات علمی و پژوهشی و فناوری، فعالیت دارند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی