بهترین و پرسودترین سرمایه‌گذاری 1402

بهترین و پرسودترین سرمایه گذاری در 1402

یکی از راهکارهای مقابله با تورم و در امان ماندن در برابر از بین رفتن قدرت خرید را باید سرمایه‌گذاری قلمداد کرد اما به راستی سرمایه ‌گذاری چیست؟ در تعریف سرمایه‌ گذاری باید گفت؛ سرمایه گذاری به عملی گفته می‌شود که با هدف کسب سود و استفاده از منافع پیش‌بینی شده در آینده، پولی را برای کالا یا تعهدی اختصاص داد. در تعریف علمی‌تر سرمایه‌گذاری را خرید کالایی قلمداد می‌کنند که در حال حاضر مصرف نمی‌شود و در آینده آن کالا برای شخص خریدار سودآور خواهد بود به طور مثال فرد سهام را که نوعی دارایی است با این هدف که سهام خریداری شده در آینده سودآور خواهد بود و با افزایش قیمت روبه رو خواهد شد و شخص دارنده سهام این دارایی را به قیمت بالاتر به فروش می‌رساند و به سود می‌رسد خریداری و در واقع در سهام سرمایه‌گذاری می‌کند.سرمایه گذاری انواع مختلفی دارد. به طور کلی سرمایه‌گذاری به انواع مختلفی چون سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی و وابسته به تجارت، دارایی‌های تعهدی(سهام، اوراق، پول، صندوق سرمایه‌گذاری و غیره) و دارایی‌های واقعی(طلا، ملک، زمین، سکه، ارز و غیره) تقسیم می‌شود.

اهداف سرمایه گذاری

اهداف سرمایه گذاری را باید در کسب سود در کوتاه‌مدت و بلندمدت خلاصه کرد.یکی از اهداف مهم سرمایه گذاری را باید کمک به تولید کشور و تسهیل بخش واقعی اقتصاد دانست علاوه بر این سرمایه‌گذاری می‌تواند در موارد بسیاری اشخاص را از مالیات معاف کند.یکی از اهداف مهم سرمایه گذاری را باید ایجاد امنیت خاطر برای افراد در آینده دانست در واقع افراد با سرمایه گذاری خود را در برابر ریسک‌‌های احتمالی که ممکن است در آینده به آن گرفتار شوند حفظ ‌می‌کنند تمامی این مسائل به خوبی اهمیت سرمایه گذاری را به ما نشان می‌دهد.

انواع سرمایه گذاری در بورس

یکی از سرمایه گذاری های سودآور را باید سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه دانست. سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌تواند به دو روش اقدام کند یکی سرمایه گذاری مستقیم و دیگری سرمایه گذاری غیرمستقیم.هر یک از روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس مزایای خاص خود را دارد که بسته به شرایط سرمایه‌گذار این مزایا مورد نظر قرار می‌گیرد.

بهترین سرمایه گذاری 1402

سرمایه گذاری مستقیم چیست؟

در روش سرمایه گذاری مستقیم شخص سرمایه‌گذار به شکل مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای در بازار سرمایه شروع به خرید و فروش و مبادله سهام می‌کند. در روش سرمایه‌گذاری مستقیم افراد باید با تکیه بر دانش و مهارت خود دست به انجام معاملات بزنند به همین دلیل در این روش لازم است که شخص از دانش و تخصص کافی برخوردار باشد.برای ورود به روش سرمایه گذاری مستقیم در مرحله اول کافی است برای گرفتن کد بورسی اقدام کنیم.پس از دریافت کد بورسی باید وارد سامانه معاملات کارگزاری مورد نظر شویم و به خرید و فروش سهم به شکل مستقیم بپردازیم.در این روش شخص به طور مستقیم با ریسک‌های موجود در بازار سهام مواجه می‌شود. نحوه سرمایه گذاری در بازارسرمایه در روش مستقیم با  غیرمستقیم تفاوت‌هایی دارد.

سرمایه گذاری غیرمستقیم چیست؟

در روش سرمایه گذاری غیرمستقیم شخص به دلیل نداشتن دانش و مهارت لازم و یا کمبود زمان برای انجام معاملات در بازار سهام به شکلی غیرمستقیم و از طریق یک واسطه اقدام می‌کند. سرمایه گذاری غیرمستقیم راهکاری است برای افرادی که از زمان و مهارت کافی برای انجام معاملات برخوردار نیستند. در روش غیرمستقیم استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری راهکار مورد نظر سرمایه‌گذاران است.در این صندوق‌ها، افراد حرفه‌ای که مدیران صندوق محسوب می‌شوند به جای سرمایه‌گذار اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند و نه تنها ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهند بلکه با توجه به دارا بودن دانش، تخصص و تجربه لازم با سرمایه‌گذاری‌ها موفق اقدام به سوددهی مناسب به سرمایه‌گذاران خواهند کرد.

بازده سرمایه گذاری چیست؟

بازده سرمایه گذاری به مفهوم ساده یعنی یک سرمایه گذاری به چه میزانی کارآیی و اثربخشی دارد.بازده سرمایه گذاری را با نرخ بازده سرمایه گذاری یا نرخ بازگشت سرمایه نیز می‌شناسند و به آن ROI می‌گویند. برای مقایسه میزان بازدهی سرمایه‌گذاری‌های مختلف لازم است که ROI سرمایه‌گذاری‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

پرسودترین سرمایه گذاری 1402

صندوق سرمایه گذاری چیست؟

احتمالا اسم صندوق سرمایه گذاری بارها به گوش شما خورده است اما شاید خیلی دقیق از ماهیت صندوق سرمایه گذاری مطلع نباشید. در واقع صندوق سرمایه گذاری راه‌حل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است.از طریق خرید واحدهای این صندوق‌ها است که افراد ریسک‌پذیر به راحتی و بدون تحمل ریسک خاصی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. سرمایه گذاری با پول کم و بدون دردسر خاصی از طریق صندوق سرمایه گذاری میسر است. برای سرمایه گذاری در بازارهایی چون ملک، خودرو و سکه سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری به مبالغ قابل توجهی نقدینگی نیاز دارد اما در صندوق‌های سرمایه‌گذاری به هیچ عنوان نیاز به مبالغ قابل توجه نیست و به راحتی می‌توان به پول کم به سرمایه‌گذاری اقدام کرد. سرمایه گذاری مالی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که هر فردی به آن نیازمند است.

بهترین و پرسودترین سرمایه گذاری در 1402

سرمایه گذاری در ایران به واسطه چالش‌های موجود در فضای اقتصادی همواره با دغدغه‌های بسیار همراه بوده و هست.شاهد هستیم که بازارها با بخشنامه‌ها و تصمیمات خلق‌الساعه دچار نوسان شده و ثبات لازم در بازارهای مختلف مثل ارز و طلا به واسطه محدودیت‌ها و دستورات مختلف تهدید می‌شود. با وجود تمامی این مسائل و با در نظر گرفتن این مساله که سرمایه‌گذاری امری اجتناب‌ناپذیر در شرایط تورمی اقتصاد کشور ما است باید به این موضوع توجه داشته باشیم که بهترین سرمایه گذاری در شرایط حال حاضر چیست؟برای بررسی این موضوع کافی است به پرسودترین بازارها در یک سال گذشته نگاهی بیندازیم و بازارهایی که از رشد لازم مغفول مانده و در سال 1402 احتمال رشد آن‌ها افزایش می‌یابد را بیابیم.

بهترین و پرسودترین سرمایه گذاری در 1401

سکه بهار آزادی در بازه یک ساله اخیر بازدهی 91.50 درصد را کسب کرده است. نیم سکه نیز در این یک سال، بیش از 112 درصد رشد را تجربه کرده است.ربع سکه با ثبت بیشترین رکورد رشد در میان انواع اقلام قابل سرمایه‌گذاری طلا بازدهی 142.52 درصد رشد را در یک ساله اخیر تجربه کرده است. بازار ارز نیز با افزایش قابل توجهی روبه رو شده است تا جایی که در میان ارزهای رایج کشور، دلار در یک ساله اخیر بازه بهمن ماه 1400 تا بهمن 1401 تقریبا 61 درصد رشد را ثبت کرده است.مسکن نیز در این بازه (آذرماه 1400 تا آذر 1401)رشد قابل توجه 47.5 درصدی را داشته است. شاخص کل بورس در بازه یک ساله 19بهمن1400 تا 19بهمن 1401 با افزایش تقریبا 21.7درصدی مواجه شده است. بررسی بازارهایی که نسبت به سایر بازارها از رشد کمتری برخوردار بوده است و با توجه به تورم لجام‌گسیخته‌ای که در حال حاضر بر اقتصاد کشور حاکم است به نظر می‌رسد در برخی از بازارها روند رشدی فعلی را در سال 1402 نیز شاهد باشیم. طبق بررسی‌های موجود بازار سرمایه در میان بازارهای مالی مختلف جزو بازارهایی با کمترین بازدهی بوده است. در حالی که قیمت دلار در شرایط فعلی به بیش از 44 هزار تومان نیز رسیده است اما شاهدیم سهم‌های ارزنده بازار سرمایه برخلاف پتانسیل‌های بالا همچنان با دلار 30 هزار تومان و کمتر در حال معامله شدن هستند با توجه به رشد دلار و با در نظر گرفتن این موضوع که قیمت سهام مختلف در بازار سرمایه هنوز نتوانسته است خود را به رشدی همپای دلار برساند این بازار را می‌توان یک بازار پرسود با بازدهی قابل توجهی در سال1402 قلمداد کرد. به نظر می‌رسد در سایر بازارها چون ارز نیز شاهد افزایش بازدهی باشیم.

رپورتاژ ( تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده اصلی آن میباشد )

کسب و کار
بهترین سرمایه گذاری در 1402بورسرپورتاژسبدگردانسرمایه گذاریسهامصندوق سرمایه گذاریکارگزاری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی