معرفی خدمات متخصص کلیه و مجاری ادراری

یک متخصص کلیه می تواند بسیاری از بیماری های وابسته به کلیه و مجاری ادراری را تشخیص داده و آنها را با استفاده از روش های مختلف درمان کند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی رایج ترین بیماری های کلیه و مجاری ادراری توسط دو تخصص نفرولوژی و اورولوژی بپردازیم.

هر دو تخصص نفرولوژیست و اورولوژیست سعی می کنند با تشخیص بیماری های کلیه و مجاری ادراری در حوزه های مختلف به درمان آنها کمک کنند، به همین خاطر نمی توان آنها را از یکدیگر متمایز دانست، زیرا آنها به نوعی مکمل یکدیگر می باشند.

یک متخصص نفرولوژیست به تنظیم بیماری های فشار خون، گرفتگی عروق، دیابت و … می پردازد تا سبب ایجاد تعادل در مایعات بدن و الکترولیت ها … شود. یک متخصص اورولوژیست هم به درمان بیماری هایی همچون مشکلات دستگاه تناسلی زنان و مردان، عفونت های مجاری ادراری، سنگ کلیه، مثانه و … می پردازد.

متخصص کلیه و مجاری ادراری

بیماری های رایج قابل درمان توسط متخصص کلیه و مجاری ادراری

بیماری های کلیوی زیادی در حوزه دو تخصص فوق وجود دارند که در میان آنها برخی نسبت به بقیه شایع تر می باشند و بیماران نیازمند این هستند که با استفاده از علوم و دستگاه های پیشرفته از خدمات یک متخصص کلیه و مجاری ادراری بهرهمند شوند.

یکی از شایع ترین بیماری های کلیه نارسایی های حاد و مزمن آن می باشد، در نارسایی حاد، کلیه بیمار در اثر مسمومیت، فشار خون، دیابت و … دچار عملکرد نادرست می شود. اما متخصصان می توانند با استفاده از روش های درمانی مانند دیالیز و داروهای مناسب آن را رفع کنند. اما در نارسایی مزمن این مشکل شدید و با دارو و دیالیز رفع نمی شود و استفاده از این روش های درمانی به صورت موقت امکان پذیر است و بیمار نیاز به پیوند کلیه دارد.

یکی دیگر از بیماری های شایع که توسط متخصص کلیه و مجاری ادراری درمان می شود، بیماری عفونت مجاری ادراری است، در این نوع بیماری باکتری ها به مثانه راه می یابند و کلیه ها و مجاری ادراری دچار عفونت های شدید می شوند که در نتیجه آن بیمار دچار تکرر ادرار، کاهش ادرار، سوزش در هنگام ادرار، دردهای شدید در هنگام ادرار و … می شود.لیست کامل پزشکان متخصص کلیه و مجاری ادراری در شیراز ، اصفهان و سایر شهرهای ایران را میتوانید در سایت پی جو مشاهده فرماید.

از دیگر خدمات یک متخصص کلیه می توان به درمان بیماری شایع سندروم نفروتیک اشاره کرد. در این بیماری پروتئین ها توسط ادرار دفع می شوند و این سندروم می تواند به صورت مزمن باشد و بیمار را دچار ضعف سیستم ایمنی کند.

انسداد مجاری ادراری، یکی دیگر از بیماری های قابل درمان توسط متخصص کلیه در حوزه اورولوژی است، در این بیماری دستگاه ادراری توسط سنگ کلیه، بزرگ شدن غده پروستات، بزرگ شدن رحم و .. مسدود می شود و به مرور زمان سبب ایجاد نارسایی های کلیه می گردد.

اما بیماری شایعی که همه ما نام آن را زیاد شنیده ایم، بیماری سنگ کلیه می باشد که سبب مسدود شدن دستگاه ادراری می گردد. این بیماری با درد زیادی در ناحیه کمر همراه است و باید هر چه زودتر توسط یک متخصص کلیه درمان شود. اگر بدنبال متخصص کلیه خوب هستید میتوانید پزشکان متخصص اورولوژی در شیراز و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده فرمایید.

متخصص کلیه

معرفی متخصص کلیه و مجاری ادراری در سایت پی جو

سایت پی جو با جمع آوری فهرستی از تمام پزشکان سراسر کشور که در حوزه های مختلف کار می کنند، توانسته دسترسی مردم به پزشکان متخصص در ایام کرونا راحت تر کند.

سایت پی جو فهرستی از اسامی متخصصان کلیه و مجاری ادراری را قرار داده که شما میتوانید با رجوع به صفحه متخصص کلیه در شهر خود لیست پزشکان معتبر کلیه و مجاری ادراری را مشاهده نمایید و از خدمات آن ها آگاهی پیدا کنید همچنین بصورت آنلاین نوبت بگیرید.

2121

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی