نامه هشدار و توصیه میرسلیم خطاب به اژه‌ای

به گزارش ساناپرس؛ مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت و نماینده مجلس، در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه ضمن اشاره به سفر آتی وی به چین، هشدارها و توصیه هایی را مطرج کرد.

خبرآنلاین: مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت و نماینده مجلس، در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه ضمن اشاره به سفر آتی وی به چین، هشدارها و توصیه هایی را مطرج کرد.

متن نامه میرسلیم به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سیدابراهیم رئیسی دامت برکاته

رئیس محترم جمهوری

با سلام و با تبریک سالگرد ایام فجر انقلاب شکوهمند اسلامی، به استحضار می‌رساند:

اکنون که جناب‌عالی در رأس هیأتی بلندپایه به منظور توسعۀ مناسبات به کشور چین عزیمت میفرمایید، برای جناب‌عالی و هیأت همراه آرزوی توفیق و سفری پر برکت میکنم.

البته توسعۀ مناسبات با کشورهایی که در دورۀ تحریمهای ظالمانۀ غرب و در رأس آنها آمریکا، به نحوی با میهن عزیزمان همراهی کرده اند، اقدامی است عقلائی و مبتنی بر مصلحت؛ اما موضوعی که باعث نگرانی دوستداران نظام و هر آنکه ذرهای به این آب و خاک و پیشرفت کشور و خروج از مشکلات اعتقاد یا علاقه دارد شده، نادیده گرفتن و یا تحقیر کردن توانمندیهای علمی و فنی صنعتگران و ظرفیتهای داخلی کشور است با مطرح کردن عناوین واهی و ارائۀ چهرهای غیرمنطقی از مطالبات اجتماعی و نیازهای کشور در قالب مفاهیم و تعابیری نظیر:

– توسعۀ مناسبات با کشورهای دوست،

– شکست دادن تحریمهای غرب،

– فقدان ظرفیت تولیدات داخلی،

– نیاز مبرم و فوری به فلان محصول صنعتی یا غذایی،

– در مضیقه بودن مردم،

– معطل ماندن کشور؛

در اکثر این موارد چشم دوختن به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و سوء تدبیر اجرایی و مدیریتی، در پی عدم برنامه ریزی، و در برخی از موارد انگیزۀ انتفاع از فرایند واردات و حتی طمع ویژه‌خواری به اشکال مختلف آن، مبنای موضع‌گیری و سپس اتّخاذ تصمیم می‌شود. در این میان، تولیدکنندگان باتجربه داخلی که بخصوص در ایام تحریمها علی‌رغم موانع و کمبودها، همواره تکیهگاه اصلی دولت و پناه ملت شریف ایران بوده‌اند و نیز کلیۀ آگاهان در حوزۀ صنایع و مطلع از توانمندیهای ایران اسلامی، با بهت و افسوس نظارهگر این قبیل تضییع فرصت‌ها براثر اقدامات توجیه‌گرایانه یا سطحی و شتابزده در بدنۀ دولت و نهادهای خصوصی زیر نظر دولت‌اند.

ازاین‌رو، ضمن هشدار به کسانی که برخلاف مصالح ملی و تدابیر ابلاغی مقام معظم رهبری در امر تولید و تأکیدات جناب‌عالی در این زمینه در ابتدای سال جاری، سعی می کنند با اصرار بر واردات و نه تکیه بر قابلیت‌های اثبات‌شدۀ کشور، بر تنور واردات بدمند، از جناب‌عالی تقاضا می کنم که در سفر پیشرو تمهیدی بکارگیرید تا از توافقات و تفاهماتی که برخلاف تدابیر و سیاستهای یادشده ‌باشد، جلوگیری شود.

البته برای این‌جانب و مطلعان از اوضاع کشور عزیزمان بسیار شگفتآور و تاسف‌انگیز است که شاهد تشویق و حتی مسابقهای خطرناک در نهادهای دولتی و غیردولتی در زمینۀ واردات انواع تجهیزات و محصولات و تبلیغات اغواگرانه رسانه‌ای به پشتیبانی از واردات باشیم! اینگونه حرکات، جفا به توانایی‌های میهن عزیزمان و قابلیت‌های تولیدکنندگان داخلی است.

متذکر میشوم که هرگونه تعهد شرکتهای دولتی و غیردولتی، در مسیری برخلاف مصالح ملی و سیاستهای کلی ناظر بر امر تولید، علاوه بر خسارات جبرانناپذیر به صنعت، کاهش درآمد ناخالص ملی، افزایش تورم، کاهش ارزش پول ملی و کاهش اشتغال و تبعات خطیر آن، امری نابخشودنی و حقیقتاً به معنای پشت کردن به اهداف مهم اقتصادی جمهوری اسلامی است؛ امیدوارم با اشراف جناب‌عالی برمصالح کشور از بروز چنان خساراتی جلوگیری قطعی صورت گیرد.

اخبارسیاسی
پربازدیدمیرسلیم
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی