فوری/ سرمربی تیم ملی درگذشت / میروسلاو بلاژویچ 87 ساله برای همیشه رفتنی شد+ بیوگرافی

به گزارش ساناپرس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه بیماری جانکاه و طولانی‌اش ودرسن 87سالگی دقایقی پیش از دنیا رفت.

فوری/ سرمربی تیم ملی درگذشت / میروسلاو بلاژویچ 87 ساله برای همیشه رفتنی شد+ بیوگرافی

اوکه درجام جهانی 1998فرانسه سابقه سرمربیگری تیم ملی کشورش رادرکارنامه داشت وموفق به شگفتی آفرینی باتیم ملی کرواسی وموفق بهکسب مقام سومی جام شدازآوریل2001تانوامبر2001در19دیدارسرمربی تیم ملی ایران درراه صعودبه جام جهانی2002کره وژاپن بودکه دررسیدن به این مرادناموفق بود.

ماحصل این 19 دیدار10برد4تساوی و5باخت ومیانگین53%بردبود…

بیوگرافی میروسلاو بلاژویچ

میروسلاو بلاژویچ (به کروات: Miroslav Blažević) معروف به چیرو (زاده ۱۰ فوریه ۱۹۳۵ در تراونیک، پادشاهی یوگسلاوی، بوسنی و هرزگووین) مربی فوتبال کروات-بوسنیایی و بازیکن فوتبال پیشین یوگسلاوی است، که مهم‌ترین موفقیت وی در عرصه مربی‌گری کسب مقام سوم جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ با تیم ملی فوتبال کرواسی است. وی سابقه مربیگری در تیم‌های ملی سوئیس، ایران و بوسنی و هرزگوین را نیز دارد ، وی در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ درگذشت.

تیم ملی فوتبال ایران با «بلاژویچ» نتوانست به جام جهانی ۲۰۰۲ راه یابد و در مرحله پلی‌آف در مقابل تیم ملی فوتبال ایرلند، متوقف شد، اما باوجوداین ناکامی فدراسیون فوتبال وقت ایران همچنان خواستار ادامه همکاری با «بلاژویچ» بود، اما «بلاژویچ» نپذیرفت و از هدایت تیم ملی ایران کنار کشید، و فدراسیون فوتبال ایران با برانکو ایوانکوویچ وارد گفتگو شد، برانکو ایوانکوویچ، در واقع دستیار بلاژویچ بود.

میروسلاو بلاژویچ بعد از ده سال به ایران بازگشت و سرمربی مس کرمان شد. چیرو همچنین از ایران به عنوان وطن دوم خود یاد می‌کرد. او گفته بود مایل بود مربیگری خود را در ایران به پایان برساند. وی سرانجام در تاریخ 2023/8/2 به علت بیماری سخت و نفسگیر درگذشت

روحش شاد

اخبارورزش
پربازدیدمیروسلاو بلاژویچ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی