تاثیر خندیدن بر میزان بالا پایین قندخون بدن / دیابتی بخوانند

 

به گزارش ساناپرس؛  خنده به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می‌کند. افرادی که زیاد می‌خندند در مقایسه با افرادی که زیاد نمی‌خندند می‌توانند تقریباً ۱۰ درصد درد بیشتری را تحمل کنند. دز خوبی از خنده، اندورفین‌های خوبی را در سیستم شما آزاد می کند که برای کاهش درد بهتر از مورفین کار می کنند. همچنین، خندیدن می تواند شما را از فکر درد و رنج دور کند. همچنین مشخص شده است که خنده باعث از بین رفتن چرخه اسپاسم درد مشترک در برخی از اختلالات عضلانی می‌شود. هنگامی که از هر نوع درد جسمی رنج می برید، به عنوان بخشی از درمان، یک مقدار شوخ طبعی را در خود جای دهید.

خنده دیابت را کنترل می کند

خنده همچنین می‌تواند به کنترل دیابت کمک کند. همچنین ممکن است به دلیل انرژی مصرف شده توسط عضلات معده هنگام خندیدن باشد. به علاوه، خنده می‌تواند به دیابتی‌ها کمک کند تا از عوارض مربوط به رگ های عروقی جلوگیری کنند. اگر به دیابت نوع ۲ مبتلا هستید، روزانه حداقل ۳۰ دقیقه یک برنامه شوخ طبعانه تماشا کنید.

خنده از قلب محافظت می کند

اساساً قلب یک عضله است و با ورزش قوی تر شده و عملکرد بهتری دارد. این یکی از دلایلی است که خندیدن یک تمرین سالم برای قلب شما محسوب می شود. هنگام خندیدن، بافتی که پوشش داخلی رگ‌های خونی را تشکیل می دهد، منبسط می شود و منجر به افزایش جریان خون عروقی می شود. این نقش مهمی در مبارزه با تصلب شرایین و کاهش خطر حمله قلبی دارد. به علاوه، اثر آرامش بخش خنده به پایین آمدن سطح فشار خون پایه کمک می‌کند. فقط ۱۵ دقیقه خنده در روز می‌تواند قلب شما را سالم نگه دارد و از مشکلات قلبی عروقی جلوگیری کند.

خنده شما را جوان نگه می دارد

دز روزانه خنده می‌تواند شما را جوانتر نشان دهد. وقتی لبخند می‌زنید و می‌خندید، حدود ۱۵ عضله صورت با هم کار می کنند. این باعث افزایش جریان خون در اطراف صورت می‌رشود و شما را جوان تر و سالم تر نشان می دهد. به علاوه، یک خنده خوب باعث بهبود سلامت جسمی و عاطفی می شود. وقتی سالم باشید مطمئناً جوانتر از سن خود به نظر خواهید رسید. بنابراین، به جای جستجوی محصولی برای جوان تر به نظر رسیدن، به دنبال دلایل بیشتر خندیدن باشید. اما اطمینان حاصل کنید که پوست خود را سالم و مرطوب نگه دارید تا از خطوط خنده جلوگیری کند.

خنده سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید، می‌توانید با دز خنده منظم آن را بهبود بخشید. چندین بررسی ثابت کرده است که خنده می تواند با افزایش تعداد آنتی بادی‌های ضد عفونت و همچنین سلول های T در خون، سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد. سیستم ایمنی قوی تر برابر با مقاومت بهتر در برابر بیماری ها و بیماری ها است، بنابراین احتمال ابتلا به سرفه، سرماخوردگی و سایر عفونت ها کمتر خواهد بود. بنابراین وقت آن رسیده که روز خود را با دز خنده سالم شروع کنید تا سالم بمانید.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدیدخنده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی