لیلا فروهر، بیژن مرتضوی و سوگند علیه صداوسیما

به گزارش ساناپرس، لیلا فروهر، بیژن مرتضوی و سوگند علیه صداوسیما

به تازگی شبکه mbc پرشیا پخش یک مسابقه استعدادیابی در زمینه خوانندگی را شروع کرده که توجه برخی مخاطبان را به خودش جلب کرده

به تازگی شبکه mbc پرشیا پخش یک مسابقه استعدادیابی در زمینه خوانندگی را شروع کرده که توجه برخی مخاطبان را به خودش جلب کرده، مساله‌ای که باعث شده این مسابقه استعدادیابی کمی متمایز با نسخه‌های مشابهش به نظر برسد، کیفیت شرکت‌کنندگان آن است، شاید فیلترهای موثرتر باعث شده نفرات مستعدتری مقابل دوربین بیایند و کیفیت کار بالا برود.

لیلا فروهر، بیژن مرتضوی و سوگند علیه صداوسیما

داوران این برنامه لیلا فروهر، سوگند، کامیار و بیژن مرتضوی هستند و اجرای برنامه را هم حامد نیک‌پی بر عهده دارد، نیک‌‌پی البته پیش از این در برنامه «استیج» شبکه من و تو خودش جزو هیات ژوری بود در کنار رضا روحانی، سندی و بابک سعیدی ، حالا اما اینجا مجری است. این قِسم استعدادیابی‌ها را احتمالا شبکه تی‌وی پرشیا در میان فارسی‌زبانان شروع کرد، برنامه‌ای که از لحاظ کیفی ایرادات پرشماری داشت و هنوز هم بریده‌هایی از آن برنامه در میان مخاطبان اینستاگرام سوژه خنده و تفریح است، بعدتر من و تو وارد این کارزار شد و کمی نمایشی‌تر و کارگردانی‌تر شده پیش رفت. پس از آن بود که حتی صداوسیما هم نسخه‌ای از این برنامه‌ها را ارائه کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «عصرجدید» به تهیه‌کنندگی احسان علیخانی و شب کوک اشاره کرد. یک نمونه هم در پلتفرم فیلم‌نت داشتیم .

پیش‌تر «عصرجدید» فصل اول خود را با استقبال بی نظیر تماشاگران آغاز کرده بود و توانسته بود پربیننده‌ترین برنامه‌ی تلویزیون شود. هرچند برخی می‌گفتند «عصرجدید» بدون ذره‌ای خلاقیت، مو‌به‌مو کپی برداری شده از «America’s Got Talent» است. البته صدا و سیما سال‌هاست در زمینه برنامه‌سازی، دست به آزمون و خطا زده و تلاش‌های متعددی در زمینه تولید برنامه‌های استعدادیابی با کپی‌برداری‌های نامحسوس داشته، همین حالا هم به نظر می‌رسد تلویزیون، ساعت طلایی پنجشنبه و جمعه را به شبکه mbc باخته و این شبکه موفق شده مخاطب آخر شب، پنجشنبه و جمعه را مال خود کند.

آن روزها که میان صداوسیما و mbc یک رقابت مستقیم شکل گرفته بود موفقیت برنامه «عصر جدید»، زمینه بروز پویش برنامه‌ای موازی با عنوان «پرشین گات تلنت» (Persain Got Talent) در شبکه MBC persia را فراهم کرد تا فصل دوم برنامه «عصر جدید» را تحت الشعاع قرار دهد. «پرشین گات تلنت» نیز از یک طرف داوران مشهور و محبوبی را با خود همراه کرده بود و از طرفی به دلیل زیرمجموعه بودن در برنامه گات تلنت جهانی مورد توجه مضاعف قرار گرفته بود. البته نباید حضور ابی و مهناز افشار و حواشی آن روزهایشان را در جلب توجهات به این برنامه نادیده گرفت.

فصل اول و دوم «عصرجدید» با چهار داور شامل امین حیایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی نژاد و رویا نونهالی به روی آنتن شبکه سه رفت. ترکیبی از یک بازیگر، یک بازیگر ورزشکار، یک موسیقی دان و یک پژوهشگر حوزه استعدادیابی که به دلیل تخصص و خلقیات جذاب مورد توجه مردم قرار گرفت. در مقابل «پرشین گات تلنت» با ترکیب داوران ابی، مهناز افشار، آرش، نازنین نور به صحنه آمده بود.

اینها البته تمام تلاش‌های برنامه‌سازان در زمینه مسابقات استعدادیابی نبودند مثلا شب کوک نیز که یک مسابقه در زمینه خوانندگی بود که در شهریور و مهر ۱۳۹۴ در شبکه نسیم ایران پخش شد و کارگردانی و مجری این مسابقه باربد بابایی، که داوران آن فریدون آسرایی، مهدی یغمایی و پوریا حیدری و فرهاد برنجان بودند و این برنامه به تحلیل و بررسی وضعیت موسیقی ایران و پخش ترانه‌های درخواستی می‌پرداخت و مدیریت برنامه ریزی و تنظیم و ساخت تمام قطعات موسیقی این برنامه را اشکان آزاد بر عهده داشت. تیتراژ این برنامه با صدای مهدی یغمایی به عنوان یکی از ستاره‌ها در برنامه سه ستاره احسان علیخانی برگزیده شد.

شبکه نمایش خانگی نیز یک بار میزبان یک برنامه استعدادیابی در حوزه ی موسیقی به نام مسابقه بندبازی شده است و این مسابقه با هدف کشف استعدادهای برتر و پایه‌گذاری اجراهای صحنه‌ای خلاقانه در حوزه موسیقی برگزار شد و سازندگان مسابقه بندبازی آن را بزرگ‌ ترین رقابت گروه‌ های موسیقی ایران عنوان کردند، رقابتی که جایزه ای یک میلیارد تومانی برای برنده ی آن در نظر گرفته شده بود. شرکت کنندگان مسابقه بندبازی گروه های تازه کار موسیقی بودند و امکان شرکت در این مسابقه به صورت انفرادی وجود نداشت. در این مسابقه گروه های موسیقی پاپ و پاپ-تلفیقی با یکدیگر به رقابت می پرداختند و یک تیم برنامه‌ ساز در کنار آن ها قرار می گرفت تا اجرای آن ها به بهترین شکل ممکن دیده شود.

امید حاجیلی، خواننده ی مشهور و محبوب پاپ، اجرای مسابقه بندبازی را برعهده دارد و داوران آن نیز چهره های شناخته شده ای هستند. علیرضا عصار، مهراوه شریفی‌ نیا، امید نعمتی و بهروز صفاریان هیأت داوران مسابقه بندبازی را تشکیل می دهند.

کارگردان مسابقه بندبازی نیما بانکی، بازیگر و کارگردان بود که سابقه ی ساخت یک برنامه استعدادیابی دیگر را هم در کارنامه ی خود داشت، یک مسابقه استعدادیابی در حوزه ی فوتبال به نام ستاره ساز که در چند فصل از شبکه سوم سیما پخش شد و چهره های سرشناس عرصه ی فوتبال داوری آن را برعهده داشتند.

داوران مسابقه بندبازی ، علیرضا عصار، مهراوه شریفی نیا و امید نعمتی، در کنار مجری برنامه، امید حاجیلی بودند و نیما بانکی درباره ی هدف مسابقه بندبازی گفته بود: «ما هنرمندان بزرگی در سراسر جهان داشته‌ ایم که علیرغم داشتن جایگاه هنری در حوزه ی موسیقی و سایر ژانرهای هنری، باز هم در مسابقات مختلف استعدادیابی شرکت می‌ کنند. دلیل هم دارند. مثال بزنم برای شما. همین آقای عصار، یا ‌امید نعمتی و امید حاجیلی. آن‌ ها چند سال تلاش کرده‌ اند و دویده‌ اند تا امروز مخاطبان شان در پی شنیدن آثار و صدای آن‌ ها باشند؟ شاید بالای ده سال. مسابقه بندبازی یک میانبر برای شرکت‌ کننده‌ ها است که این سال‌ های سخت برای دیده شدن را کوتاه‌ تر کند. دغدغه ی اصلی این است که کار خوب ارائه شود.»

اخباربازیگران و هنرمندان
پربازدیدخواننده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی