این نوشیدنی گرم باعث طولانی شدن عمر می‌شود!

به گزارش ساناپرس؛ این نوشیدنی گرم باعث طولانی شدن عمر می‌شود!

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که فواید بالقوه قهوه برای سلامتی، حتی اگر مقداری شکر به آن اضافه شود، همچنان باقی است.

بر اساس داده‌های به دست آمده از بیش از ۱۷۱ هزار شرکت کننده بریتانیایی فاقد بیماری قلبی یا سرطان، افرادی که هر مقدار قهوه شیرین نشده می‌نوشند، ۱۶ تا ۲۱ درصد کمتر از افرادی که قهوه مصرف نمی‌کنند، با مرگ زودهنگام روبرو هستند.

محققان دانشگاه پزشکی جنوبی در گوانگژو چین دریافتند حتی افرادی که قهوه خود را با شکر مصرف می‌کنند، فوایدی برای سلامتی شأن وجود دارد.

بر اساس یافته‌های بدست آمده، مصرف کنندگان قهوه شیرین که به طور متوسط ۱.۵ تا ۳.۵ فنجان در روز می‌نوشند، ۲۹ تا ۳۱ درصد کمتر در طی هفت سال پیگیری نسبت به افرادی که قهوه نمی‌نوشند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

شرکت کنندگان به طور متوسط به مدت هفت سال تحت نظر بودند تا ببینند آیا نوشیدن قهوه بر خطر کلی مرگ و همچنین خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی تأثیر می‌گذارد یا خیر.

محققان دریافتند که قهوه شیرین نشده خطر مرگ شرکت کنندگان را بدون توجه به مقدار مصرف آنها کاهش می‌دهد، و قهوه شیرین حداکثر فایده را در صورت مصرف حدود ۲.۵ تا ۳.۵ فنجان در روز دارد.

قهوه شیرین تا زمانی که فرد کمتر از ۴ فنجان در روز بنوشد، مفید است. افرادی که بیش از ۴.۵ فنجان قهوه شیرین در روز می‌نوشند، اندکی خطر مرگ زودهنگام در آنها افزایش می‌یابد.

محققان دریافتند قهوه شیرین یا تلخ، همواره خطر مرگ ناشی از علل خاص مانند سرطان یا بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

نظریه‌های مختلفی در مورد خواص قهوه وجود دارد.

به گفته محققان، قهوه حاوی نزدیک به ۱۰۰۰ ترکیب گیاهی است که بیشتر آنها هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است. قهوه مواد مغذی مانند ویتامین‌های B، پتاسیم و ریبوفلاوین را که برای سلامتی ضروری هستند، تأمین می‌کند.

همچنین ثابت شده است که قهوه هوشیاری، حافظه و عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد.

قهوه حاوی اسیدهای کلروژنیک است که اثر ضد انعقادی در خون دارد. از اینرو به طور بالقوه می‌تواند از حملات قلبی یا سکته مغزی ناشی از لخته خون جلوگیری کند.

اخبارسلامت
پربازدیدفواید قهوه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی