مراقب این بیماری پنهان باشید

به گزارش ساناپرس، ایسنا نوشت: یک متخصص داخلی با بیان اینکه فشارخون به طور معمول بیماری بدون علامتی است، گفت: بسیاری از مبتلایان از بیماری خود مطلع نیستند.

دکتر جعفر نوابی با بیان اینکه آمار دقیقی از ابتلا به فشار خون در جامعه وجود ندارد، گفت: حداقل 10 درصد افراد جامعه به این بیماری مبتلا هستند و در این بین افراد بسیاری هستند که از بیماری خود مطلع نیستند.

وی با بیان اینکه محدوده طبیعی فشار خون 12 روی 8 است، گفت: بیش از این مقدار فرد در آستانه ابتلا به فشارخون قرار دارد و بیش از عدد 14، فرد مبتلا به فشار خون بالاست.

نوابی با بیان اینکه فشارخون به طور طبیعی علائمی ندارد، اظهار کرد: در موارد شدید این بیماری ممکن است علائمی مانند خون دماغ شدن، سردرد و علائم قلبی بروز پیدا کند.

این متخصص داخلی، عامل اصلی ابتلا به فشارخون را وراثت دانست و اظهار کرد: علاوه بر ارث در یک تا دو درصد موارد برخی بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های کلیوی و نیز مصرف برخی داروها می‌تواند زمینه‌ساز ابتلای فرد به فشار خون بالا شود.

نوابی در ادامه نمک را یکی از عوامل موثر در ابتلا به فشارخون بالا عنوان کرد و افزود: مصرف بسیار غذاهایی مانند سوسیس و کالباس که حاوی مقادیر زیادی نمک هستند می‌تواند در ابتلا به فشار خون بالا موثر باشد.

وی افزود: از طرفی مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم و پتاسیم مانند لبنیات می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

نوابی با تاکید بر اینکه همه افراد باید هرچند ماه یکبار فشارخون خود را کنترل کنند، گفت: افرادی که فشار خون آنها تنظیم نیست و بالاتر از محدوده طبیعی است، باید هر هفته نسبت به سنجش فشارخون خود اقدام کنند.

این متخصص داخلی با بیان اینکه در غذاهای فست فودی و رستوران‌ها برای خوش طعم شدن از مقادیر زیادی نمک استفاده می‌شود، توصیه کرد: افراد جهت کنترل بهتر فشارخون خود تا حد امکان از غذاهای خانگی استفاده کنند.

اخبارسبک زندگیسلامت
بیماریپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی