مالیات به کدام خودروها تعلق می‌گیرد؟ / نرخ مالیات بر خودروهای لوکس اعلام شد

به گزارش ساناپرس، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس خبر از مصوبه این کمیسیون درباره تعیین نرخ مالیات بر خانه‌ها و خودرو‌های لوکس در سال آینده داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس خبر از مصوبه این کمیسیون درباره تعیین نرخ مالیات بر خانه‌ها و خودرو‌های لوکس در سال آینده داد. براساس این مصوبه، حداقل قیمت یک خودرو برای این که در دسته‌های خودرو لوکس قرار گرفته و شامل مالیات شود افزایش یافته است.
رحیم زارع در نشست خبری امروز خود به تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ١۴٠٢ پرداخت و درباره مالیات خودرو‌های لوکس گفت: در لایحه دولت آمده که انواع خودرو سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، نسبت به مازاد این مبلغ مشمول مالیات سالیانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.

کمیسیون تلفیق این رقم را به ۳ میلیارد تومان ارزش خودرو افزایش داد. زارع توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون اگر ارزش روز خودرویی ۳ میلیارد تومان باشد معاف از مالیات است و بالاتر از آن مشمول مالیات یک درصد می‌شود.

اخباراقتصادخودرو
پربازدیدخودرو
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی