مصرف زیاد این خوراک خوشمزه، احتمال خطر زایمان زودرس را افزایش می‌دهد!

به گزارش ساناپرس؛ ایسنا نوشت:مطالعات جدید نشان می‌دهد: زنان بارداری که حتی به میزان یک فنجان در روز کافئین مصرف می‌کنند درمعرض خطر تولد نوزاد با وزن کم هستند. همچنین نوشابه‌های رژیمی که هم دارای کافئین و هم دارای شیرینی‌های غیرطبیعی هستند، ممکن است حتی موجب تولدهای زودرس در این زنان شوند.

در این رابطه محققان دریافتند: زنان بارداری که روزانه بیش از دو فنجان قهوه مصرف می‌کنند دو برابر بیشتر از سایرین در معرض خطر سقط جنین قرار دارند.

در مطالعه جدید که روی 60 هزار زن به انجام رسید، محققان مقدار مصرف روزانه نوشابه‌ها را در هفته بارداری این زنان مورد بررسی قرار دادند. در این بین 3 هزار زن حدود 5 درصد وضع حمل زودهنگام را تجربه کردند.

بر این اساس آنها دریافتند: زنانی که روزانه حداقل یک نوع از نوشابه‌های رژیمی را در دوران بارداری مصرف می‌کردند، 38 درصد بیشتر از بقیه احتمال وضع حمل زودرس را داشتند و این در حالی است که زنانی که روزانه 4 بار از این نوشابه‌ها استفاده می‌کردند، 80 درصد بیشتر از سایرین در معرض این خطر قرار داشتند.

طبق این گزارش، نودادبرتر دلیل اصلی برای افزایش وضع حمل زودرس در زنانی که از این نوشابه‌ها مصرف کردند، نامشخص است و محققان باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام دهند البته یک نکته مشخص است که شیرینی‌های مصنوعی موجود در نوشابه یکی از عواملی است که این مشکلات را حاصل کرده‌اند.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدیدزایمان زودرس
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی