بررسی مشخصات فنی و معرفی آپشن های کوییک (s)

بررسی مشخصات فنی و معرفی آپشن های کوییک s

کوییک یکی از محصولات شرکت خودروسازی سایپاست که برای اولین بار در سال 1396 رونمایی از آن آغاز شد. اگرچه این خودرو در ابتدا در یک مدل به بازار عرضه شد اما به مرور با ایجاد تغییراتی هرچند کوچک، شاهد نمونه‌های دیگری از آن بودیم. کوییک (s) یکی از این مدل‌هاست.

این خودروی ملی که ظاهری کوچک دارد، در حال حاضر جایگزینی برای پراید محسوب می‌شود و به دلیل طراحی بهتر و قیمت مناسب‌تر نسبت به بسیاری از خودروهای موجود در بازار، از آن استقبال می‌شود. البته طراحی این خودرو با یک پلتفرم قدیمی از تیبا 2 گرفته شده است. با ما همراه باشید تا کوییک (S) را از نظر فنی و امکانات بررسی کنیم و به معرفی قیمت این خودرو در بازار و کارخانه بپردازیم.

معرفی خودروی کوییک (s)

معرفی خودروی کوییک s

 

قبل از بررسی قیمت کوییک s بهتر است به معرفی این خودرو بپردازیم. کوییک اس یکی از انواع خودروهای کوییک است که توسط شرکت سایپا، با ایجاد برخی تغییرات روانه بازار شد. یکی از دلایل ایجاد تغییر در این خودرو، داغ نگه‌داشتن دائمی بازار آن است تا مشتریان را ترغیب به خرید کند. این خودرو یکی از محصولات هاچ‌بک سایپا محسوب می‌شود که از نظر قیمت مقرون‌به‌صرفه و البته جوان‌پسند است.

این خودرو که می‌توان آن را چهارمین مدل از کوییک اولیه دانست، در سال 1400 به بازار خودرو عرضه شد. اگرچه خودروی کوییک در مدل‌های مختلف تغییرات فاحشی ندارد، اما کوییک (s) از نظر ظاهر جلوی خودرو تغییراتی داشته است. گفته می‌شود که این طراحی با الهام گرفتن از یوزپلنگ ایرانی بوده است و بر اساس آن سپر خودرو با خطوط مشکی طراحی شده است که بخش جلوی خودرو و چراغ‌های آن را دربر گرفته است.

به گونه‌ای که همین تفاوت‌ها در تعیین قیمت کوییک (s) هم تأثیرگذار بوده‌اند. البته این مدل کوییک از پشت خود شبیه سایر نمونه‌هاست و در آن تغییراتی ایجاد نشده است. وقتی هم که نگاهی به داخل خودرو می‌اندازیم، شاهد همان ظاهر ساده و طراحی آن با پلاستیک نسبتاً خشک هستیم. داشبورد کوییک (s) هم مانند سایر برادرانش ساده است.

اگرچه طراحی دکمه‌های روی فرمان که در سمت چپ قرار گرفته‌اند، کمی ظاهر آن را متفاوت‌تر کرده‌اند. جالب است بدانید که کوییک (s) دو طرح آمپر متفاوت دارد که یکی برگرفته از ساینا اس و دیگری الهام گرفته از کوییک اتوماتیک پلاس است. اما جالب‌تر اینکه هنگام خرید خودرو دخالتی در انتخاب این نوع آمپرها نخواهید داشت.

 

بررسی فنی کوییک (s)

بررسی فنی کوییک s

 

این خودرو مانند سایر اتومبیل‌های هم رده خود از پلتفرم 200(X) بهره‌مند است. به همین دلیل است که وقتی آن را از نظر فنی بررسی می‌کنیم، متوجه شباهت‌های زیاد آن با دیگر نمونه‌های کوییک و البته خودروهای ساینا و تیبا می‌شویم. با این توصیفات کوییک (s) با کلاس بدنه هاچ‌بک، دارای 4 سیلندر و تنفس طبیعی موتور است.

این خودرو از جعبه دنده 5 سرعته دستی برخوردار بوده و حداکثر توان آن هم برابر با 87 اسب بخار با گشتاور 128 نیوتن متر است. بر این اساس شاید تنها تغییری که کوییک (s) از نظر فنی داشته، برقی شدن دریچه گازش باشد که این تغییر را مدیون نسخه اتوماتیک خود است.

از چنین خودرویی نباید انتظار زیادی داشته باشید. به همین دلیل است که هنگام کار با خودرو برای رسیدن سرعت آن به 100 کیلومتر در ساعت باید 13 ثانیه صبر کنید و البته نهایتاً تا 160 کیلومتر بر ساعت با این مدل کوییک رانندگی کنید.

مزایا و معایب کوییک (s)

مزایا و معایب کوییک s

شاید بزرگ‌ترین مزیت کوییک (s) را بتوان قیمت مناسب آن دانست که البته به لطف بازار آشفته این روزها و رکورد زدن هر روزه قیمت خودرو، دیگر این مورد هم مزیت نیست. مگر اینکه شانس بیاورید و در قرعه‌‌کشی‌های گاه‌ و بی‌گاه این شرکت خودروسازی برنده شوید.

اما طراحی ظاهری تقریباً زیباتر نسبت به سایر مدل‌های کوییک، سایز کوچک و جمع‌وجور در کنار هزینه‌های نگهداری مناسب نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار از دیگر مزایای کوییک (s) محسوب می‌شوند.

در مقابل این مزایا استفاده از پلتفرم قدیمی در ساخت خودرو، استفاده از پلاستیک نامرغوب در تهیه تجهیزات داخل اتاق، قدیمی بودن پیشرانه خودرو، بدنه ضعیف و ایمنی پایین از معایب کوییک (s) هستند که باید در هنگام خرید به آن‌ها نیز توجه کنید.

قیمت کوییک (s)

کوییک (s) سایپا با آن ظاهر کوچک و بدون صندوق عقب خود به یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار تبدیل شده است. اگرچه هنوز با وجود افزایش تولید، عرضه آن متناسب با نیاز بازار نیست و شما بعد از اطلاع از قیمت کوییک صفر در بازار آزاد به منظور خرید آن باید قیمت‌های بسیار بیشتری بپردازید.

بر این اساس قیمت کوییک (s) در کارخانه سایپا 183 میلیون و 876 هزار تومان است در حالی که قیمت آن در بازار آزاد تا 317 میلیون در بهمن‌ماه هم رسیده است. افزایش قیمت دلار و عدم عرضه مناسب این خودرو بر اساس نیاز بازار را می‌توان از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت کوییک (s) در بازار آزاد دانست.

جمع‌بندی

کوییک (s) یکی از مدل‌های خودروی کوییک ساخت شرکت خودروسازی سایپاست که نمونه فیس‌لیفت شده تیبا 2 به حساب می‌آید. برای خرید و معامله این خودرو با بهترین قیمت می‌توانید از پلتفرم خودرو 45 استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی (تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده اصلی آن میباشد)

کسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی