طرح جنجالی مجلس علیه علی کریمی؟ / جادوگر اعدام می شود یا حبس ابد!؟

به گزارش ساناپرس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید طرح پیشنهادی جدید مختص افرادی مثل علی کریمی است.
طرحی با عنوان «مجازات و تعزیرات بازدارنده درمورد اظهارنظر‌های افراد» روز دهم بهمن ماه به هیات رئیسه مجلس رسید. به گزارش انتخاب، بر اساس این طرح، «هر شخصی که دارای موقعیت شغلی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، علمی، فرهنگی و نظامی جامعه است در سخنرانیها، مصاحبه ها، مقالات، پیام‌ها و یادداشت‌های خود در فضای حقیقی یا مجازی در مورد اموری که نیاز به اظهار نظر مراجع رسمی است و هنوز اعلام نظر رسمی نشده است مطالبی را خلاف واقع بیان کند که بازخورد گسترده داشته باشد و در اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع موثر باشد، اگر از مصادیق افساد فی الارض موضوع ماده (٢٨٦) قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲/۲/۱ نباشد علاوه بر محکومیت به مجازات درجه سه به مجازات نقدی معادل دو برابر خسارات وارده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی محکوم میشود و مسئول جبران خسارات وارده نیز می‌باشد.»

همچنین بر اساس تبصره این طرح، «اشخاص مذکور به استناد این ماده علاوه بر مجازات‌های مذکور به مدت پنج تا ده سال به محرومیت از حقوق اجتماعی و ممنوعیت به شغل و حرفه‌ای که منجر به شهرت آن‌ها شده است محکوم می‌شوند.»
به بیان ساده تر، این طرح می‌گوید افراد مشهور دارای موقعیت اجتماعی به خاطر اظهارنظر‌های خود می‌توانند به حبس از ۱۰ تا ۱۵ سال محکوم و همچنین ۵ تا ۱۰ سال از شغل و حرفه‌ای که منجر به شهرت آن‌ها شده محروم شوند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس و یکی از امضاکنندگان این طرح که از او به عنوان یکی از طراحان این طرح نیز نام برده می‌شود در این مورد می‌گوید: «جامعه به چارچوب‌هایی نیاز دارد. فضای جامعه به صورتی است که برخی از افراد در بستر سایبری حرف‌های نادرستی می‌زنند و تحریکاتی دارند و امنیت جامعه و مردم را درگیر می‌کنند، ما در مقابل امنیت عمومی مردم مسئولیت داریم؛ بنابراین باید چهارچوب‌هایی تنظیم کنیم که اگر فردی حرفی می‌زند روی حساب و کتاب باشد. در جنگ ترکیبی اخیر دیدیم که فردی می‌آید و جعل و دروغ و همه چیز را به هم می‌بافد و با همین دروغ خود موجب می‌شود جامعه دچار التهاب، ناامنی و اسیب بر جسم مردم و قتل شود و یا اموال عمومی دچار خسارت می‌شود و بعد هیچ پاسخگویی ندارد. این که کار درستی نیست. وقتی کسی حرفی می‌زند و به دنبال حرف او اتفاقی می‌افتد باید مسئولیت بپذیرد.»

او با اشاره به اینکه این طرح مختص به افرادی مثل علی کریمی است، ادامه داد: «مثلا آقای علی کریمی که در خارج از کشور است باید بداند اظهار نظر نابه جا تبعات دارد و هر کسی که باعث می‌شود به آزادی دیگران اسیب بخورد باید پاسخگو باشد.»

اخبارسیاسیورزش
پربازدیدعلی کریمی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی