با این روش ساده مانع آلزایمر شویم!

به گزارش ساناپرس؛ با این روش ساده مانع آلزایمر شویم!

متخصصان آمریکایی در بررسی انجام شده دریافتند مصرف روزانه مولتی ویتامین‌ها ممکن است با بهبود عملکرد مغز در افراد مسن مرتبط باشد.

متخصصان و کارشناسان در زمینه بیماری آلزایمر و زوال عقل از یافته‌های بدست آمده شگفت زده شدند و اظهار داشتند لازم است قبل از توصیه بالینی به مصرف مولتی ویتامین‌ها، مطالعات جامع‌تری انجام شود.

در این بررسی که نتایج آن در مجله انجمن آلزایمر منتشر شد، ۲۲۶۲ فرد ۶۵ ساله و بالاتر برای مدت سه سال مورد مطالعه قرار گرفتند. متخصصان آمریکایی دریافتند مصرف روزانه ویتامین‌ها ممکن است روند زوال شناختی را حدود ۶۰ درصد کند سازد و بیشتر در افراد میانسالی موثر است که سابقه ابتلا به بیماری قلبی عروقی دارند.

شرکت کنندگان در این مطالعه به چهار گروه تقسیم شدند: یک گروه به طور روزانه از داروی مولتی ویتامین و همچنین عصاره کاکائو حاوی فلاونوئیدها و گروه دیگر که فقط از مکمل کاکائو مصرف ‌کردند. همچنین گروه سوم تنها مولتی ویتامین دریافت کرده و به گروه چهارم دارونما تجویز شد.

متخصصان دریافتند: کاکائو هیچ تاثیری بر عملکرد شناختی این افراد نداشت، اما مصرف مولتی ویتامین در طی سه سال عملکرد مغز افراد را بهبود بخشیده و تأثیر قابل ‌توجهی بر عملکرد شناختی افراد مبتلا به بیماری‌ قلبی عروقی داشته است. بیماری‌ قلبی عروقی یک عامل خطر شناخته شده است و می‌تواند عملکردهای شناختی را تحت تاثیر قرار دهد.

اخبارسلامت
آلزایمرپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی