خبر خوش برای افراد چاق / لاغری فوری با مصرف این 7 ادویه!

به گزارش ساناپرس؛ خبر خوش برای افراد چاق / لاغری فوری با مصرف این 7 ادویه!

ادویه‌ها نه تنها منجر به بهبود کیفیت سلامت می‌شوند بلکه از بیماری‌های مزمن نظیر فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، حمله قلبی و… پیشگیری می‌کنند و مصرف منظم برخی از آنها راهی مفید برای کاهش وزن است.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، مصرف هفت ادویه زیر به حفظ سلامتی و از دست دادن چربی‌های اضافه بدن کمک می‌کند:

زیره: این ادویه متابولیسم را افزایش می‌دهد و علاوه بر کاهش وزن، طیف وسیعی از خواص را از جمله بهبود فرایند هضم، کاهش التهاب و از بین بردن نفخ، جلوگیری از یبوست و از بین بردن بافت‌های چربی دارد.

فلفل سیاه: برای کوتاه کردن دوره کاهش وزن، شما می‌توانید فلفل سیاه را هر روز در رژیم غذایی خود بگنجانید. علاوه بر این نقش این ادویه در سرعت بخشیدن به فرایندهای گوارشی، کاهش تولید گاز، جلوگیری از کم آبی بدن، تنظیم فشار خون و… شناخته شده است.

هل: توانایی این ادویه در کمک به فرآیند گوارش و بهبود عملکرد سوخت و ساز باعث می‌شود برای کاهش وزن ایده‌آل باشد. پژوهش‌ها نشان داده ‌است که طعم لذیذ و بوی هل نیز روشی فوق‌العاده برای تسکین افسردگی به‌ طور طبیعی است.

خردل: دانه‌های خردل با افزایش دمای بدن، منجر به افزایش سوخت کالری می‌شود. شما می‌توانید سه قاشق چای‌خوری از دانه‌های خردل را قبل از شروع تمرینات ورزشی بخورید تا از مزایای آن در از دست دادن کالری بیشتر بهره ببرید.

زردچوبه: مطالعات نشان داده که این ادویه می‌تواند تشکیل بافت چربی را کاهش دهد، پس مصرف آن راه خوبی برای جلوگیری از اضافه وزن نیز هست. مصرف زردچوبه برای پیشگیری از دیابت و جلوگیری از افزایش مقاومت به انسولین نیز مفید است.

زنجبیل: نه تنها نقش مهمی در سوزاندن چربی‌های اضافه دارد، بلکه به لطف خواص ضد التهابی، دستگاه گوارش را آرام می‌کند. ساده‌ترین راه این است که هر روز یک فنجان چای زنجبیل را در وعده صبحانه مصرف کنید. جالب است بدانید که زنجبیل می ‌تواند مانع چاقی ناشی از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی شود و می‌توان از زنجبیل به‌ عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد.

دارچین: دارای مزایای سلامتی متعددی از جمله کاهش سطح اسید بدن، تنظیم فرایند هضم، مبارزه با آنفلوآنزا، کاهش سطح قند خون و تنظیم میزان تری گلیسیرید و کلسترول بد و در نهایت افزایش متابولیسم است. برای استفاده از این مزایا، دارچین را به دسرها اضافه کنید. راه دیگر، نوشیدن چای دارچین به طور روزانه است.

اخبارسلامت
ادویهپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی