آشنایی با لندینگ پیج و اصول طراحی آن در سایت

از نظر افراد حرفه‌ای در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ، طراحی صفحات لندینگ مهم‌ترین قسمت کار طراحی سایت است. تمامی هدف ایجاد یک سایت این است که کاربر را به صفحه فرود کشانده و در این صفحه کاری کنیم که محصولات ما را خریداری کرده یا از خدماتی که ارائه می‌کنیم استفاده کند.

حالا اگر این صفحه را به صورتی طراحی کنیم که برای کاربر هیچ جذابیتی نداشته و نتواند نظر او را جلب کند، طبیعتا با شکست بدی مواجه خواهیم شد. به همین دلیل اصولی برای طراحی صفحات لندینگ به وجود آمده است که باید رعایت شوند تا بتوانید نهایتا کار خود را به خوبی انجام دهید. در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با این اصول آشنا کنیم.

آشنایی با لندینگ پیج

قبل از اینکه بخواهیم اصول طراحی صفحات لندینگ را بیان کنیم بهتر است به صورت مختصر شما را با این صفحه آشنا کنیم. لندینگ پیج یا صفحه هدف، دقیقا همان صفحه‌ای است که کاربر در برخورد اول با سایت، آن را مشاهده خواهد کرد.

می‌‎دانید که برخورد اول در هر موضوعی دارای اهمیت است. مهم نیست این برخورد اول، میان دو انسان باشد یا به برخورد کاربر با صفحه فرود اختصاص داده شود. طبیعتا فراموش شدنی نخواهد بود. برای مثال فرض کنید شما برای اولین بار قصد دارید فردی را ملاقات کنید. اگر در این ملاقات از او خوشتان نیاید، شاید دیگر نتواند حس خود به او را تغییر دهید.

این دقیقا کاری است که لندینگ پیج با کاربران شما انجام می‌دهد. اگر کاربر از صفحه فرود خوشش نیاید، دیگر هیچ شانسی نخواهید داشت که او تصمیم بگیرد از سایر بخش‌ها و صفحات سایت دیدن نماید.

همچنین باید این را در نظر داشته باشید که صفحه فرود دارای هدف است. یعنی سئوکار این صفحه را با توجه به کلمه کلیدی سایت و کاربری آن انتخاب کرده و می‌داند با ورود به این صفحه می‌تواند کاربر را جذب کند. شما ممکن است در سایت خود صدها صفحه داشته باشید ولی تنها تعداد کمی از آن‌‌ها (بسته به نیاز شما) به صفحه فرود تبدیل می‌شوند.

طراحی صفحات لندینگ باید به چه صورتی باشد؟

یکی از نکات مهم طراحی سایت، رعایت اصول درست طراحی صفحه فرود می‌باشد چرا که این مهم‌ترین گزینه در برندسازی مجازی است. در ادامه این اصول را معرفی خواهیم کرد:

از عنوان جذاب استفاده کنید

انتخاب عنوان یکی از ابتدایی‌ترین اصولی است که باید در طراحی صفحات لندینگ رعایت کنید. اولین چیزی که کاربر قرار است به آن دقت کند، عنوان صفحه است. در صورت مناسب نبودن این بخش، شاید دوست نداشته باشد تا پایین صفحه اسکرول کرده و سایر بخش‌ها را مشاهده نماید.

به همین دلیل بهترین کار این است که از عنوانی ساده و در عین حال کاربردی استفاده نمایید. این عنوان باید به خوبی محتوای سایت و هدف صفحه فرود را بیان کرده و بتواند روی ذهن مخاطب تاثیر بگذارد.

صفحات لندینگ و نکات طراحی آن

از تصاویر زیبا و مناسب استفاده کنید

تصاویر تاثیر خیلی زیادی در جذب کاربر خواهند داشت. یکی دیگر از نکاتی که باید در طراحی صفحات لندینگ رعایت کنید دقیقا همین گزینه است. باید عکسی زیبا و با کیفیت را در این صفحه قرار دهید. البته ارتباط این عکس با محتوای سایت نیز باید در اولویت قرار داده شود.

داشتن عکس در صفحه فرود، مانع خستگی کاربر خواهد شد و می‌تواند توجه او را به بخش‌های کلیدی جلب کند. بهتر است برای این صفحه به صورت اختصاصی عکس‌‌هایی با جزئیات مناسب طراحی کنید.

این را نیز باید بدانید که شاید کاربر شما نتواند متن صفحه لندینگ را در ذهن نگه دارد ولی می‌تواند یک عکس زیبا را در حافظه تصویری خود ذخیره کند.

توضیحات مفید و مختصر

متن و عنوان‌هایی که در طراحی صفحات لندینگ استفاده می‌شوند اهمیت خیلی زیادی داشته و مسئولیت معرفی کل سایت را بر عهده دارند. خیلی مهم است که کاربر از طریق متنی که در این صفحه قرار می‌دهید، به تمامی خدمات و محصولات شما پی ببرد. این متن معرف خدماتی‌ست که شما از طریق آن صفحه به کاربران ارائه می‌کنید. این معرفی باید به گونه ای باشد که مورد توجه کاربر و خزنده گوگل قرار بگیرد. پس یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو و بهینه سازی سایت در مشهد را می‌توان طراحی صفحه فرود و محتوا داخل آن دانست.

همچنین باید از نوشتن متن خیلی طولانی پرهیز کنید. مطمئن باشید کاربر حوصله این را نخواهد داشت که تمامی این متن را مطالعه کند. بهتر است به صورت کاملا مختصر بنویسید. با کاربر خود صادق باشید. مطمئن باشید بزرگ نمایی و اغراق نمی‌تواند باعث جذب بیشتر شود.

استفاده از Call To Action

بعد از تمامی مراحلی که در طراحی صفحات لندینگ پشت سر می‌گذارید، طبیعتا هدف مشخصی دارید. حتما از کاربر چیزی می‌خواهید. این ممکن است اطلاعات او بوده و یا شاید بخواهید از محصولات شما دیدن نماید.

این هدفی است که با کمک Call To Action به آن دست پیدا خواهید کرد. Call To Action مهم‌ترین بخش طراحی صفحات لندینگ است. با استفاده از این دکمه می‌توانید کاربران را به کاری دعوت کنید. خیلی مهم است که این دکمه کجای صفحه قرار داشته باشد یا از چه استایلی برخوردار باشد.

باید بتوانید به قدری جذاب آن را طراحی کنید که کاربر نتواند از کنار آن به راحتی بگذرد. می‌توانید سایت رقیبان خود را مورد بررسی قرار دهید تا ایده گرفته و بهترین طراحی را پیاده سازی کنید.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی