سورپرایز بازنشستگان با واریز ۱۵ میلیون تومان امشب / پرداخت وام بازنشستگان بدون نوبت برای این گروه!

به گزارش ساناپرس؛ سورپرایز بازنشستگان با واریز ۱۵ میلیون تومان امشب / پرداخت وام بازنشستگان بدون نوبت برای این گروه!
وام بازنشستگان یکی از مطالبات قشر بازنشسته بوده در قالب وام ضروری، وام خرید جهیزیه و مواردی دیگر پرداخت می‌شود وام بازنشستگانوضعیت ثابتی ندارد و شرایط و مولفه‌های مختلفی بر آن تأثیرگذار است. وام بازنشستگان همواره یکی از پر بحث ترین موضوعات مجلس محسوب میشود.در خصوص بازنشستگانِ متقاضی که از هر حیث شرایط لازم برای ثبت درخواست وام بازنشستگان دارند.

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت بدون نوبت و فوری وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی صرفاً برای بازنشستگان زلزله زده شهرستان خوی خبر داد.

نعمت الله ترکی امروز چهارشنبه در ادامه برنامه بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان خوی، در دیدار با رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان خوی، از پرداخت بدون نوبتِ وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی صرفاً برای بازنشستگان زلزله زده این شهرستان در کمترین زمان ممکن خبر داد.

طبق گزارش فارس، وی گفت: این امکان حتی برای بازنشستگان شهرستان خوی که پیش از این نیز از این تسهیلات استفاده کرده بودند، فراهم می شود تا جبران بخش کوچکی از مشکلات ایجاد شده باشد.

ترکی افزود: تلاش می کنیم تا در طرح جبران خسارت هزینه درمان نیز این عزیزان را در اولویت برنامه های صندوق قرار دهیم.

وی خطاب به مدیر استان نیز گفت: با هماهنگی لازم در اسرع وقت و ظرف ۲۴ ساعت نسبت به تامین نیازهای بازنشستگان عزیز در شهرستان خوی اقدام لازم بعمل آید. ضمن اینکه عزیزانی که منازلشان آسیب دیده نیز در اولویت پرداخت تسهیلات بازسازی مسکن با هماهنگی بنیاد مسکن و شهرسازی قرار گیرند.

وام بازنشستگان و خرید اعتباری

سؤال: آقای دهقانی کیا بفرمایید شرایط دریافت این تسهیلات برای بازنشستگان و مستمری بگیران چگونه است و خرید اعتباری چگونه دیده شده است برای این عزیزان؟

آقای علی دهقانی کیا: در ارتباط بحث خرید ما یک وام‌های ۵۰ میلیون تومانی بانک رفاه تا سقف ۵۰ میلیون تومان را درنظر می‌گیرند اگر افرادی که خواهان خرید لوازم خانگی و داخلی باشند، کسانی که در درخواست می‌دهند می‌روند از این وام استفاده می‌کنند و خریدشان را هم انجام می‌دهند و سود پول هم ۴ درصد برایشان محاسبه می‌شود.

سؤال: تسهیلات در همین غالب دیده شده است؟

آقای علی دهقانی کیا: در تسهیلات که قبلاً هم این موضوع اعلام شد برای بازنشستگان ما مطابق خرید و این‌ها دیگر به غیر از این هم برای بازنشستگان تأمین اجتماعی به جز این وام چیز دیگری برایشان درنظر گرفته نشده است که ما بتوانیم ماهانه بتوانند از کالا‌های اساسی که مورد نیازشان باشد یا کالای مواد غذایی و اینجور چیز‌ها را هم بایستی استفاده کنیم که این‌ها نیست فقط لوازم خانگی است.

بودجه وام بازنشستگان

سؤال: آقای قادری می‌فرمایید که در بودجه سال آینده برای بازشستگان ومستمری بگیران چه شرایط ویژه و چه تسهیلاتی قرار است درنظر گرفته شود؟

آقای قادری: هنوز ما در کمیسیون برنامه و بودجه به آن تبصره‌های مرتبط با بازنشستان نرسیده ایم و واقع قضیه آن هم مواردی که مربوط به بازنشستگان در لایحه آمده است من نگاه نکرده ام. ولی هر امکان و هر ظرفیتی که فراهم باشد و بتوانیم کمک کنیم الزامی که به صندوق‌های بازنشستگی می‌کنیم یا اگر بتوانیم منابعی را از محل واگذاری سهام یا از محل منابع نقدی بودجه جایی بتوانیم منابعی را تأمین کنیم حتماً جزء اولویت‌های ما است و تلاش ما بر این است که انشاالله بتوانیم کمک کنیم در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی تسهیلاتی برای بازنشستگان فراهم شود تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

سؤال: چه اقداماتی به نظر شما ضرورت دارد که مورد توجه قرار بگیرد؟

آقای قادری: یکی در بحث حقوق است که تا آنجایی که امکان داشته باشد که ما بتوانیم حقوق بازنشستگان را به حقوق شاغلین یک مقدار نزدیک کنیم انتظار داریم که دولت خودش لایحه بیاورد که نیاورده است معمولاً در اصلاحاتی که ما در ارتباط با افزایش حقوق کارکنان شاغلین و بازنشستگان داشتیم آن ۵ درصدی که اضافه شد در کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرده ایم در این لایحه هم تلاش مان بر این است که ما هم بعنوان کمیسیون اصلی کمک کنیم که مواردی را در ارتباط با هم تسهیلات مثل وام و مسائل اینچنینی الزامات به صندوق‌ها می‌کنیم پیشنهاد ببریم به کمیسیون تلفیق و به صورت انفرادی هم هر کدام از نمایندگان می‌توانند پیشنهاداتی را داشته باشند قطعاً در کمیسیون اجتماعی هم که بیشتر به صورت ویژه و خاص به این موضوع بازنشستگان متمرکز می‌شود آنجا هم حتماً مواردی را دوستان دنبال می‌کنند که بتوانیم کمک داشته باشیم.

سؤال: می‌فرمایید برای سال آینده آقای دهقانی کیا، ضرورت دارد که چه تغییراتی ایجاد شود؟

جناب آقای علی دهقانی کیا: من فقط تنها خواهشم از نمایندگان محترم مجلس و دولت محترم این است که به قانون ما احترام بگذاریم آن چیزی که قانون است قانون را عمل کنیم در ماده ۴۱ قانون کار آمده است تورمی را که مرکز آمار اعلام می‌کند، می‌گوید اگر این تورم جوابگو نشد در بند ب دوم اش می‌گوید که سبد هزینه معیشت خانوار را بایستی درنظر بگیریم برای بازنشستگان هم ماده ۱۱۱ که تبعیت می‌کنداز مصوبه شورای عالی کار و ماده ۹۶ که برای سایر سطوح تصمیم می‌گیرد می‌گوید به نسبت افزایش هزینه‌های زندگی، حالا که دولت اعلام کرده است ۲۰ درصد، ۲۰ درصد را نمی‌دانیم منبع اش کجاست؟ اگر بحث اینکه می‌خواهیم با کم کردن بازنشستگان.

سؤال: اجازه دهید این موضوع در همان فصل خودش، چون آقای قادری هم گفتند که در کمیسیون تلفیق هم نرسیده است به آن بخش، در همان ایام باز خدمت جنابعالی باشیم و بیشتر راجب به آن صحبت کنیم؟

آقای علی دهقانی کیا: ما درخواست مان این بوده است وگرنه نگفتیم ایشان مخالفتی نکرده ایم درخواست مان این است.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی