پایان غم‌انگیز یک مدافع اسطوره‌ای / ولگرد بارسلونا بین زباله‌‌ها جان سپرد!

به گزارش ساناپرس؛ پایان غم‌انگیز یک مدافع اسطوره‌ای / ولگرد بارسلونا بین زباله‌‌ها جان سپرد!

والری گوربونوف یکی از با استعدادترین مدافعان تاریخ اتحاد جماهیر شوروی سابق کار خود را درخشش در تیم شاختار آغاز کرد (نقره قهرمانی اتحاد جماهیر شوروی و پس از آن دعوت به تیم ملی) اما زندگی این استعداد ناب در سن 43 سالگی به طرز غم‌انگیزی به پایان رسید. جسد این فوتبالیست سرشناس در محل انباشت زباله در زادگاهش یعنی گورلوفکا پیدا شد. چگونه و چرا ستاره دونتسک تبدیل به یک ولگرد شد؟!

سیمونیان او را کشف کرد

گوربونوف در سن 19 سالگی  برنده مدال نقره مسابقات قهرمانی اتحاد جماهیر شوروی شد و یک مسابقه را هم در این فصل از دست نداد. مربیان تیم ملی شروع به زیر نظر گرفتن او کردند و به تیم جوانان دعوت شد. گوربونوف به این تیم کمک کرد تا به مسابقات جهانی راه یابد و در سال 1976 قهرمان شود. نیکیتا سیمونیان (سرمربی تیم ملی شوروی) درباره این مدافع اسطوره ای گفته بود: “در تاریخ فوتبال ما دو مدافع برتر وجود داشت. آلبرت شسترنف و والری گوربونوف. وقتی والری در زمین بود، می‌توانستم با آرامش قهوه بنوشم” همچنین یوری دگترف، دروازه‌بان شاختار نیز یادآور شد: “گوربونوف همیشه می‌دانست که توپ به کجا می‌رسد تا آن را دفع کند”

ولگرد بارسلونا!

نخستین حضور والری در تیم ملی بزرگسالان اتحاد جماهیر شوروی در یک بازی دوستانه با ایران در سال 1978 بود. جایی که این مدافع در آن بازی کرد. چند روز پس از آن در نیوکمپ مقابل بارسلونا در جام برندگان جام حضور داشت. در آن روزها به نظر می‌رسید که این مدافع کاملاً در حال پیشرفت است و سال‌های بسیار عالی فوتبالی در پیش است اما همه چیز متفاوت شد. آن بازی با کاتالان‌ها آغاز پایانی برای والری بود.

فوتبال ,

شاختار سه گل دریافت کرد اما قصد داشت در بازی دوم برگردد، هر چند گوربونوف در مسابقه دوم بازی نکرد. واقعیت این است که پس از بازی اول او به سادگی ناپدید شد. تیم وقت آزاد داشت، بچه‌ها تصمیم گرفتند در پایتخت کاتالونیا قدم بزنند، به شرط اینکه تا عصر به هتل بازگردند. بازیکنان این کار را انجام دادند. همه به غیر از والری گوربونوف به هتل بازگشتند و همراه تیم نبود. او به دنبال ماجراجویی در بارسلونا رفت و زمانی برای رسیدن به هواپیما نداشت. همه در جستجوی گوربونوف در میخانه‌ها و اقامتگاه‌های بارسلونا بودند. در نهایت شاختار بدون والری به دونتسک پرواز کرد. گوربونوف چند ساعت پس از خروج پرواز شاختار از بارسلونا پیدا شد. والری به سفارت اتحاد جماهیر شوروی رفت و درخواست کرد که او را به خانه بفرستند، زیرا پولی باقی نمانده بود. آنها به او کمک کردند و سریع برایش بلیت خریدند.

چه اتفاقی برای والری افتاد؟ این مدافع سپس به تیم گفت که بعد از بازی یک تاکسی گرفت و به یک رستوران رفت. معلوم شد راننده یک راهزن است، او را به حومه شهر برده، در آنجا مورد سرقت قرار گرفته و او را بدون پول رها کرده است. آیا کسی حرف‌های والری را باور می‌کرد؟ البته که نه. حتی در آن زمان باشگاه می‌دانست که این مدافع مشکل سوءمصرف الکل دارد. او همیشه تمام تلاش خود را در تمرینات انجام می‌داد اما پس از آن در آخر هفته   والری نمی‌دانست چگونه خود را کنترل کند. در ابتدا گوربونوف به سادگی در روزهای هفته شروع به نوشیدن کرد و سپس به دلیل ولگردی همه قوانین را زیر پا گذاشت.

سال‌ها بعد یک رسانه‌ اسپانیایی اعلام کرد که والری گوربونوف در شبی که همه در بارسلونا در جستجوی او بودند به همراه یک زن مشغول ولگردی بود. در هر صورت مشخص بود که این بازیکن شاختار قوانین را زیر پا گذاشته است. او می‌توانست از همه چیز فرار کند، صبر باشگاه به پایان رسید و گوربونوف به مدت 10 ماه محروم شد. او حتی اجازه سفر به خارج از اتحادیه جماهیر شوروی را نداشت. این مدافع برجسته و مشهور همچنین از عنوان استاد ورزش بین‌المللی که به دلیل قهرمانی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان دریافت کرده بود، محروم شد. در یک روز والری به طور کامل سقوط کرد و محو شد.

پایان فوتبال و زندگی

دوران فوتبال والری گوربونوف در 28 سالگی به پایان رسید. ترک ورزش برای این بازیکن یک تراژدی واقعی بود که شروع به فراموش کردن این غم و اندوه با الکل بیشتر کرد. اگر قبلاً فوتبال یک عامل بازدارنده بود، حالا هیچ چیز مانع او نشد. همسرش سعی کرد تا شوهرش را به زندگی بازگرداند اما نتیجه‌ای نداشت. در نهایت هم درخواست طلاق داد و فرزندش را تحویل گرفت.  هم‌تیمی‌های سابقش نیز سعی کردند به والری کمک کنند. گوربونوف به نظر نمی‌رسید از ورطه الکلی بیرون بیاید، بلکه بیشتر و بیشتر در آن فرو می‌رفت. او کمک را رد و خیلی زود ارتباط خود با آشنایان دنیای فوتبال را به کلی قطع کرد. گوربونوف با الکل تنها ماند. هیچ‌کس نمی‌خواست یک مست را به سر کار ببرد و پول در حال تمام شدن بود. والری یک آپارتمان بزرگ در مرکز دونتسک را فروخت و به یک خانه ساده در حومه شهر نقل مکان کرد. با این حال، این پول فقط برای چند سال کافی بود. کار به جایی رسید که او یک آپارتمان دیگرش در حومه شهر را هم فروخت اما در ازای آن چیزی به دست نیاورد و همه چیز را برای الکل خرج کرد. در نهایت؛ زندگی مدافع سابق شاختار و تیم ملی اتحاد جماهیر شوروی در خیابان به پایان رسید و جسد بی‌جانش در محل انباشت زباله توسط پلیس پیدا شد.

اخبارورزش
پربازدیدوالری گوربونوف
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی