کتاب «آموزش و پرورش استثنایی در زیست بوم کرونا» رونمایی شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ سیدجواد حسینی گفت: کتاب «آموزش و پرورش استثنایی در زیست بوم کرونا» در هفت فصل با هدف مروری بر تجربه آموزش و پرورش استثنایی در دوران همه گیری  ویروس کرونا تالیف شده است.

وی ادامه داد: چالش ها، اقدامات و دستاوردهای آموزشی و توانبخشی، چالش ها، اقدامات و دستاوردهای تشخیص، پیشگیری، پرورشی، تربیت بدنی و بهداشت، چالش ها، اقدمات و دستاوردهای اداری و پشتیبانی، چالش ها، اقدامات و دستاوردهای روابط عمومی و فناوری، چالش های ارائه خدمات به دانش آموزان با نیاز های ویژه در سطح استانی، اقدامات و دستاوردهای ادارت آموزش و پرورش استثنایی استان ها و طرح نهضت ملی هدایت هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس، یک مدرسه هفت بخش این کتاب هستند.

‏رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه همه گیری جهانی ویروس کرونا، نه تنها روزمره ترین الگوی کنش انسان را تغییر داده، بلکه سطوح کلان اقتصاد، سیاست، آموزش و فرهنگ را نیز دست خوش بحران های جدی کرده است، گفت: بحرانی کنونی، علاوه بر اینکه  نظام تعلیم و تربیت را  با مسائلی مواجه ساخت، آموزش و پرورش کودکان با نیازهای ویژه را نیز با دغدغه ها و چالش هایی مواجه ساخته است.

حسینی گفت: آموزش و پرورش استثنایی ناگریز است برای مواجهه با چالش های به وجود آمده و مسائل پیش بینی نشده، اقدامات موثری انجام دهد و کارکردهای نوینی را متناسب با نیاز های زمان خود برگزیند.

وی تاکید کرد: لذا بر اساس ضرورت و حفظ سلامتی دانش آموزان و همکاران آموزش حضوری به آموزش از راه دور تغییر یافت و با چرخش های تحول آفرین در نظام آموزشی مبتنی بر فناوری های نوین، تغییراتی در ساختار  و برنامه های آموزش و پرورش استثنایی به وجود آمد.

حسینی افزود: استمرار آموزش، پرورش، توانبخشی  و پوشش حداکثری دانش آموزان با نیازهای ویژه، راهبردهای مهمی بود که اتخاذ شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این راستا تولید محتوا الکترونیکی، آموزش در بستر فضای مجازی، ارائه آموزش تلویزیونی، طراحی اطلس یادگیری، تدوین بسته های یادگیری، تدوین درسنامه، استفاده از روش های خودآموز و استفاده از ظرفیت اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه و خانوادهای آنان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: هم چنین مناسب سازی شبکه شاد و طراحی کانال های متعدد اختصاصی محتوای آموزشی در این شبکه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در اولویت قرار گرفت.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی