خبر جدید از بلیت هواپیما برای پرواز‌های نوروزی / قیمت ها سر به فلک می کشد

به گزارش ساناپرس، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نسبت به احتمال کمبود بلیت پرواز‌های داخلی و خارجی برای ایام تعطیلات نوروز پیش رو هشدار داد.

مقصود اسعدی سامانی اظهار داشت: به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند قیمت بلیت هواپیما باید در ستاد تنظیم بازار برود ولی ما قانونی که الزام به تصویب قیمت بلیت هواپیما در ستاد تنظیم بازار کند، نداریم. اگر چنین قانونی وجود داشته باشد باید به ما ابلاغ کنند ولی تاکنون ابلاغ نشده است.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی پارسال در تیر ماه نرخ بلیت پروازهای داخلی ۴۰ درصد اضافه شد ولی آذر ماه مجددا ۱۵ درصد کم شد.

وی افزود: صندلی پروازی به دلیل زمین گیر شدن هواپیماها کم داریم با این شرایط ایرلاین ها وضعیت خوبی ندارند و هواپیماهای آنها زمین گیر هستند.

اسعدی سامانی ادامه داد: با این وضعیت با چنین شرایطی خدماتی که به مسافر می فروشیم، هزینه های شرکت‌های هواپیمایی را پوشش نمی دهد.

ولی خاطرنشان کرد: قیمت هر ساعت صندلی پروازی که می فروشیم ۱۷ دلار است، ولی نرخ تمام شده آن ۴۰ دلار است،این در حالی است که با سازمان هواپیمایی بر سر نرخ ۳۵ دلاری به توافق رسیدیم و صورت جلسه کردیم، آنها هم نرخ کارشناسی ما رو قبول کردند. اما در نهایت با ۳۰ درصد افزایش نرخ بلیت در شورای عالی هواپیمایی موافقت شد که حتی آن را هم ابلاغ نکردند و اعلام شد به ستاد تنظیم بازار باید برود و تصویب شود ولی تا الان ستاد تنظیم بازار قبول نکرده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره اینکه آیا ایرلاینها عمدتا از عرضه بلیت خودداری می‌کنند؟ با بیان اینکه هر ایرلاین یک بنگاه اقتصادی است و باید فعالیت کند و هزینه های ثابت دارد گفت: ما برنامه پروازی داریم و پروازی که برنامه ریزی شده باید انجام شود چه با یک مسافر و چه با تکمیل ظرفیت.

ولی با تایید اینکه فعلا پروازهای خارجی با ایرلاینی ایرانی نداریم درباره علت آن گفت: هواپیما نداریم و بیشتر به خاطر تحریم است و هواپیمایی که بتواند به پروازهای خارجی برود نداریم. لذا ایام تعطیلات عید احتمالا ایرانیها درآمدی از پروازهای خارجی ندارند. هرچند برخی هواپیماها در حال چک هستند که اگر از چک خارج شوند، به پروازهای نوروزی می رسند./ آنا

اخبارجامعه
بلیتپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی