ماجرای دپوی ۵۰ هزارتن پیاز در انبار‌های دلالان

به گزارش ساناپرس، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی می گوید دلالان با توزیع قطره چکانی پیاز بدنبال آن هستند که قیمت ها را بالا نگه دارند.

ورود دلالان به بازار میوه و تره‌بار به ویژه پیاز یکی ازعواملی است که باعث افزایش قیمت این محصول شده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: هم اکنون پیاز نو تنها از سمت جیرفت در حال عرضه است و عرضه پیاز بندرعباس به سبب بارندگی ۱۰ روز گذشته و از بین رفتن نشاء، ۱۵ روز به تاخیر افتاده است.

مصطفی دارایی نژاد قیمت کنونی هرکیلو پیاز زرد و سفید در میدان مرکزی میوه و تره بار را ۲۵ هزارتومان و پیاز قرمز ۲۸ هزارتومان اعلام کرد و گفت: در مهرماه زمانیکه هرکیلو پیاز ۶ تا ۷ هزارتومان هشدار دادیم که با استمرار صادرات بی رویه، قیمت در بازار داخل افزایش می‌یابد.

دارایی نژاد ادامه داد: طی ماه‌های اخیر روزانه ۲ تا ۳ هزارتن پیاز تنها به پاکستان صادر می‌شد که این امر منجر به التهاب بازار داخل شده است، حال تا برداشت و عرضه پیاز بندرعباس از ۱۵ روز آینده راهی جز جلوگیری و ممنوعیت صادرات یا ورود تعزیرات و توزیع پیاز‌های احتکار شده در انبار نیست. در غیراین صورت قیمت پیاز در میدان به بالای ۳۰ هزارتومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: هم اکنون ۵۰ هزارتن پیاز استان های زنجان، بناب، اصفهان و بروجرد در انبار‌ها توسط دلالان دپو شده است چراکه دلالان با توزیع قطره چکانی بدنبال آن هستند که قیمت ها را بالا نگه دارند.

برای کاهش قیمت پیاز تا یک ماه آینده لازم است در این مدت از صادرات آن کاسته شود و در انبار‌ها پیازی که حجم زیادی از این محصول را ذخیره کرده اند به بازار عرضه شود.

اخباراقتصاد
پربازدیدپیاز
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی