جزئیات جدید از یارانه نقدی/ ۳ استان دیگر مشمول طرح کالابرگ می‌شوند

به گزارش ساناپرس، حمید فرداد اظهار کرد: به زودی سه استان دیگر هم وارد فاز عملیاتی شده و مشمول طرح کالابرگ الکترونیک می شوند.
مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی از افزایش تعداد استان‌های مشمول طرح خبر داد و با بیان اینکه استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است، گفت: با تصمیم دولت و به منظور حمایت از معیشت خانوار ۱۰ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی عرضه می‌شود که افراد می‌توانند به قیمت ثابت و با اعتبار یارانه خود یک ماه زودتر خرید کنند.

حمید فرداد اظهار کرد: به زودی سه استان دیگر هم وارد فاز عملیاتی شده و مشمول این طرح می شوند.

وی در پاسخ به پرسش که آیا استانهای مورد نظر از مناطق محروم یا مرزی هستند؟ اظهار کرد: استانها الزاماً محروم و مرزی نیستند، همچنان که استان هرمزگان هم کیش و هم بشاگرد را شامل می‌شد.

مجری پروژه کالابرگ‌ الکترونیکی همچنین گفت: در نظر داریم برخی از استانها که دارای فروشگاه‌ها و پایانه‌های فروشگاهی بسیار هستند، مشمول این طرح قرار گیرند.

فرداد به تشریح جزییات راه‌اندازی سامانه شما و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی پرداخت و اظهار کرد: دولت به منظور اعمال سیاست‌های حمایتی خود به بستر فنی مطمئن و فراگیر نیاز دارد از این رو جهت رفع این نیاز، شکل‌گیری شبکه ملی اعتبار در دستور کار دولت قرار گرفت و سامانه “شما” راه اندازی شد.

وی ادامه داد: سامانه شما (شبکه ملی اعتبار) بستری مناسب جهت مدیریت و اختصاص کلیه اعتبارهای حمایتی بر اساس هر کد ملی است و در صورت تحقق کامل این سامانه، امکان‌های متعددی برای دولت فراهم می شود که در این مقطع یکی از کاربردهای این سامانه، اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است.

مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی از استان هرمزگان به عنوان گام نخست شبکه ملی اعتبار نام برد و گفت: در گام اول، استان هرمزگان جهت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انتخاب شد و دولت تصمیم گرفت به منظور تقویت سلامت غذایی خانوار، امکانی را برای آنها ایجاد کند تا کالاهای اساسی را به قیمت ثابت و به اعتبار یارانه یک ماه زودتر خرید کنند. این کار ضمن حمایت از سبد غذایی خانوار، موجب حمایت از معیشت آنها نیز می‌شود.

ساز و کار خرید مردم در کالابرگ الکترونیکی
فرداد درباره سازوکار اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی توضیح داد: به منظور حمایت از سبد غذایی و سلامت مردم، امکان خرید اعتباری ۱۰ قلم کالای اساسی تا سقف مبلغ یارانه خانوار، یک ماه زودتر از تاریخ واریز نقدی فراهم می‌شود.‌ در حال حاضر بر اساس سبد کالاهای اساسی مصوب و سرانه مصرف هریک از آنها، سهم پرداختی خانوار از این سبد ثابت در نظر گرفته شده و مابه‌التفاوت آن از اعتبار یارانه تأمین می‌شود.

اخباراقتصاد
پربازدیدیارانه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی