عوارض خطرناک روش‌های پیشگیری از بارداری!

به گزارش ساناپرس، ایسنا/قزوین کارشناس سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان آوج گفت: تمامی روش‌های پیشگیری از بارداری دارای عوارضی است که زوجین کمتر به آن توجه دارند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سارا مهراد اظهار کرد: گاهی اوقات زوجین به‌قدری روی پیشگیری از بارداری متمرکز می‌شوند که از عوارض استفاده از این روش‌ها مغفول می‌مانند.

وی افزود: تعداد زیادی از افراد جامعه هدف، هنوز نمی‌دانند که استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری ممکن است چه عوارض ناخوشایندی را در آینده به همراه داشته باشد، از این رو ارائه آموزش‌های لازم از سوی پرسنل بهداشتی در جهت ارتقاء آگاهی عموم امری مهم و حائز اهمیت است.

این کارشناس مصرف قرص‌های ضدبارداری را روشی مرسوم در پیشگیری از بارداری دانست و بیان کرد: عوارض این روش هورمونی در افراد مختلف به اشکال متفاوتی خود را نشان می‌دهد که شامل تغییرات خلقی، وقفه در عادات ماهیانه، تغییرات میل جنسی، لک‌بینی، افزایش وزن، سردرد، میگرن و تهوع است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از آمپول‌های ضدبارداری از دیگر روش‌های پیشگیری از بارداری است که با عوارضی چون آکنه صورت، افسردگی، اضطراب، تغییر خلق‌وخو، عصبانیت، تغییر در اشتها، افزایش وزن، سردرد و سرگیجه، کاهش تراکم استخوان و پوکی استخوان، درد شکم، نفخ و کم شدن مقدار و تعداد روزهای خون‌ریزی عادات ماهانه همراه است.

مهراد در پایان تصریح کرد: استفاده از آی‌یودی نیز از دیگر روش‌های مرسوم در بارداری است که دیگر در پیشگیری از بارداری مورد اقبال بسیاری قرار می‌گیرد درحالی‌که این روش احتمال خونریزی و درد هنگام قاعدگی، خونریزی نامنظم و لکه بینی بین قاعدگی، افزایش ترشحات واژینال (ترشحات عفونی)، عفونت لگنی، سوراخ شدن رحم و احتمال حاملگی خارج از رحم را زیاد می‌کند.

انتهای پیام

اخبارسبک زندگیسلامت
بارداریپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی