آخرین خبر از زلزله خوی/ 3 فوتی و 816 نفر مصدوم تاکنون

به گزارش ساناپرس، شب گذشته ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ساعت ۲۱:۴۴ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند و این زمین لرزه در بیشتر شهرهای شمال غرب ایران احساس شده است.

شب گذشته ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ساعت ۲۱:۴۴ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند و این زمین لرزه در بیشتر شهرهای شمال غرب ایران احساس شده است.

ضمن آن که روز ۲۸ دیماه نیز زمین لرزه ۵/۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین، شهرستان خوی را لرزانده بود و باعث مصدومیت ۱۲۰ نفر و خسارت به منازل مسکونی شد.

برق مناطق زلزله زده شهرستان خوی وصل شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: با تلاش اکیپ‌های عملیاتی صنعت برق آذربایجان غربی قطعی‌های منطقه زلزله زده شهرستان خوی برطرف شده است.

طاهر کیامهر با اشاره به وضعیت برق مناطق زلزله زده خوی افزود: با تلاش ۴۰ اکیپ عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در کوتاهترین زمان پس از وقوع اولین زمین لرزه شهرستان خوی آسیب‌های ایجاد شده در منطقه رفع عیب شده و در مدار قرار گرفتند و هم اکنون هیچ خاموشی در منطقه نداریم.

وی گفت: از ساعات ابتدایی وقوع زلزله بیش از ۴۰ اکیپ عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از شهرستان‌های خوی، پلدشت، سلماس، نقده و شوط در مناطق زلزله حضور دارند.

به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، کیامهر اظهار کرد: مردم شهرستان خوی و مناطق زلزله زده تک خاموشی‌ها و قطعی‌های احتمالی را از طریق تماس با سامانه فوریت های برق شرکت۱۲۱ اطلاع دهند.

اعزام ۴ تیم عملیاتی هلال احمر کردستان به خوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از آماده‌باش تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان برای پشتیبانی از زلزله‌ی شهرستان خوی استان آذربایجان غربی خبر داد.

دکتر پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگاران از آماده‌باش تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان برای پشتیبانی از زلزله‌ی شهرستان خوی استان آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ تیم عملیاتی استان کردستان آماده‌ اعزام به منطقه زلزله‌زده بوده و ۴ تیم عملیاتی با تجهیزات کامل به آن شهرستان اعزام شده‌اند.

وی با اعلام این مطلب که کردستان به عنوان استان معین آذربایجان غربی آمادهی خدمات‌رسانی به منطقه‌ زلزله‌زده است، افزود: هم اکنون امکانات لجستیک هلال احمر کردستان از جمله چادر، موکت، پتو و هیتر برقی در حال بارگیری برای ارسال به منطقه‌ زلزله است.

گفتنی است؛ ساعت ۲۱:۴۴ امروز شنبه ۸ بهمن ماه زلزله‌ای به شدت ۵.۹ در مقیاس ریشتر و در عمق ۷ کیلومتری در شهرستان خوی آذربایجان به وقوع پیوست.

مصدومین زلزله خوی به ۸۱۶ نفر رسید

استاندار آذربایجان غربی گفت: زلزله شب گذشته خوی سبب مصدومیت ۸۱۶ نفر شد.

محمدصادق معتمدیان ۹ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار از مصدومان زلزله خوی افزود: زلزله ۵.۹ ریشتری شب گذشته خوی ۸۱۶ مصدوم و ۳ فوتی برحای گذاشت.

وی ادامه داد: ۶۰ نفر از مصدومان زلزله در بیمارستان های این شهرستان بستری شده و ۶۴ نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

معتمدیان با اشاره به مساکن آسیب دیده نیزگفت: زلزله دیشب خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۵۰ درصدی به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستا شده است.

اخبارجامعهحوادث
پربازدیدزلزله
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی