راهنمای خرید دستگاه یو پی اس

امروزه استفاده از یو پی اس ها جهت حفاظت از دستگاه های برقی به صورت گسترده ای رواج پیدا کرده است که در صنایع مختلفی نیز کاربرد دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی دستگاه یو پی اس، ویژگی های آن و سایر نکات مرتبط و مورد نیاز بپردازیم تا بتوانید بهترین خرید یو پی اس را داشته باشید.

یو پی اس UPS چیست؟ و چگونه کار می کند؟

UPS در واقع مخفف شده عبارت Uninterruptible power supply و یک نوع منبع تغذیه بدون وقفه و مبتنی بر باتری می باشد. این دستگاه هنگام قطع و یا تغییرات شدید ولتاژ ورودی برق، سبب می شود تا تجهیزات متصل به آن امکان کار کردن را داشته باشند. علاوه بر آن این دستگاه ها در زمان قطع برق، می توانند از دستگاه هایی که حساس به قطع یا تغییرات ناگهانی ولتاژ هستند محافظت کنند.

در توضیح اصول کلی کار یو پی اس باید بگوییم، بار در حالت عادی و معمول از ورودی AC استفاده و تغذیه می کند. همزمان با این کار به واسطه شارژر، ورودی AC را به جریان DC تبدیل کرده و همین یکسو سازی سبب شارژ شدن باتری می شود.

در نهایت به محض این که ورودی AC با مشکل مواجه یا قطع شود، یو پی اس با تبدیل ولتاژ DC باتری توسط اینورتر به برق AC، ولتاژ بار را بدون ایجاد وقفه در کار تامین می نماید تا مانع از خاموش شدن دستگاه ها شود.

راهنمای خرید دستگاه یو پی اس

هنگام خرید یو پی اس باید به یک سری نکات توجه نمایید تا بتوانید متناسب با نیاز دستگاه هایتان بهترین UPS را تهیه کنید. در بخش راهنمای خرید یو پی اس قصد داریم موارد و نکاتی را بیان کنیم تا بتوانید مناسب ترین دستگاه را خریداری نمایید که بهترین عملکرد را داشته باشد.

تعادل میان مقدار نیروی مصرفی و نیروی مورد نیاز

توجه به میزان نیروی مصرفی تجهیزات برقی که قرار است به دستگاه UPS وصل شود در واقع مهم ترین نکته در راستای خرید یو پی اس می باشد. شما باید قبل از این که اقدام به خرید یو پی اس نمایید، میزان توان مصرفی هر وسیله برقی را به صورت جداگانه محاسبه کنید که با توجه به مجموع آن ها میزان نیروی برق مورد نیازتان مشخص می شود.

تنظیمات مربوط به پارامتر های یو پی اس

برای این که از قابلیت و توان یو پی اس ها به بهترین نحو استفاده شود، باید این پارامتر ها به صورت دقیق تنظیم شوند. تنظیم پارامتر ها و دستگاه به صورت پیش فرض توسط کارخانه ها و یا با دستکاری کاربران حرفه ای انجام می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که امکان تغییر تنظیمات در انواعی از قطعات پشتیبانی جریان برق وجود نداشته و تمامی پارامتر ها باید به همان حالت تنظیمات کارخانه باقی بمانند. پارامتر مربوط به تنظیم جریان شارژ دستگاه یکی از متداول ترین پارامتر هایی است که توسط کاربر قابل دستکاری است.

مدت زمان پشتیبانی باتری دستگاه

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید یو پی اس باید به آن توجه داشته باشید، مقدار توان نگهدارنده باتری می باشد. همان طور که گفتیم این دستگاه به وسیله باتری کار می کند، از این رو هنگام خرید یو پی اس باید به این نکته توجه داشته باشید که باتری یو پی اس توان پشتیبانی تا چه مدت زمانی را دارد.

قابلیت استفاده از باتری های داخلی یا خارجی

در برخی از موارد نیاز به خرید یو پی اس با توان بالا می باشد، از این رو به دلیل بزرگ بودن باتری آن باید این باتری به صورت External یا خارجی نصب شود. در چنین مواقعی باتری در یک کابینت قرار گرفته که سبب جمع تر شدن سیستم یو پی اس می شود. اما در مواردی که به توان کمتری نیاز است، حجم باتری کمتر بوده و می تواند به صورت داخلی باشد.

 

ویژگی های دستگاه یو پی اس

در این بخش از راهنمای خرید یو پی اس قصد داریم به بیان ویژگی های این دستگاه بپردازیم تا هنگام خرید آن بتوانید بهتر عمل کنید. در واقع یک یو پی اس خوب باید بتواند از دستگاه های متصل به خود در مقابل موارد زیر محافظت نموده و مانع از آسیب رسیدن به آن ها شود:

– محافظت در مقابل ولتاژ های بیش از اندازه قانونی شارژ باتری یو پی اس

– محافظت در مقابل بالا رفتن بیش از حد دمای داخل یو پی اس

– حفاظت از دستگاه ها در برابر نمونه های متفاوت تغییرات ولتاژ و فرکانس برق ورودی

– حفاظت از دستگاه های متصل به خود در برابر دو فاز شدن برق ورودی

– محافظت در مقابل اتصال های کوتاه باتری، اتصال کوتاه و بار اضافه در خروجی

– محافظت در برابر دشارژ های نامناسب باتری، اتصال های محدود شارژ و اتصال های برعکس باتری

– حفاظت از دستگاه های متصل به خود در برابر تغییر های خروجی خارج از محدوده مناسب

– حفاظت از خط تلفن ها، فکس، مودم و شبکه

– محافظت در برابر افزایش و بالا رفتن یک باره ولتاژ برق و حفاظت در برابر رعد و برق

– محافظت در برابر بازگشت ولتاژ به روی دو شاخه ورودی هنگام وضعیت استفاده از باتری

بهترین مارک یو پی اس در بازار

از آن جایی که یو پی اس ها به صورت گسترده ای و در زمینه های متفاوتی کاربرد دارند، شرکت های زیادی اقدام به تهیه و عرضه آن ها کرده اند. به همین دلیل مارک های زیادی در بازار وجود دارد که سبب سردرگمی کاربر هنگام خرید می شود. یو پی اس آلجا یکی از بهترین مارک های یو پی اس می باشد که در بازار موجود است.

البته لازم به ذکر است که برند های بهتری نیز در بازار وجود دارند، اما قیمت بسیار بالایی دارند. این در حالی است که برند آلجا با قیمتی مقرون به صرفه بهترین کیفیت را ارائه می دهد و می تواند نیاز بسیاری از دستگاه را برطرف نماید.

از کجا یو پی اس آلجا بخریم؟

حال ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که از کجا می توانیم یو پی اس آلجا تهیه نماییم. شما می توانید جهت خرید یو پی اس آلجا به سایت آی تی اهورا مراجعه نمایید تا در کمترین زمان ممکن بدون صرف زمان و هزینه اضافی بهترین محصولات را با مناسب ترین قیمت تهیه نمایید.

سخن پایانی

بنابراین از آنجایی که یو پی اس ها به یکی از پر کاربرد ترین قطعات در صنایع مختلف تبدیل شدند، ممکن است افراد زیادی در مورد خرید یو پی اس دچار مشکل شوند. زیرا محصولات متنوعی در بازار موجود است. اما با مطالعه راهنمای خرید دستگاه یو پی اس که در این مطلب توضیح دادیم، به راحتی می توانید بهترین دستگاه یو پی اس را تهیه کنید.

رپورتاژ آگهی (تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده اصلی آن میباشد)

کسب و کار
رپورتاژیو پی اس
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی