خبر خوب شبانه دولت برای مردم / منتظر ارزانی شدید این محصول باشیم؟

به گزارش ساناپرس، مدیرکل بازرسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کوچکی از گوشت وارداتی روز پنجشنبه در میادین میوه و تره‌بار تهران توزیع شد و بخش دیگر هم آماده می‌شود که به مرور به بازار عرضه شود.

برنا نوشت: گوشت قرمز در ایران از قیمت بسیار بالایی برخوردار است و برای قشر ضعیف جامعه تهیه این گوشت مشکل است.

اما این گرانی بی‌علت نیست و از جمله دلایل آن عرضه کمتر گوشت قرمز در فصل زمستان به علت اینکه در فصل بهار دام سنگین‌تر و گران تری بفروشند.

بالا رفتن قیمت نهاده در بازار پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، باعث افزایش قیمت تا حدود ۵ برابر شد.

قاچاق دام به کشورهای همسایه به دلیل خوش‌خوراکی دام ایرانی و ارزان بودن قیمت نسبت به کشورهای دیگر هم یکی دیگر از عوامل گرانی گوشت است.

همچنین، شهیاد آبنار مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی وزارتخانه اظهارکرد: برای تامین نیاز بازار داخلی و بر اساس تفاهمنامه‌ای که با بخش خصوصی منعقد کرده‌ایم، گوشت گرم گوسفندی وارد کشور خواهد شد و با قیمت هر کیلو ۲۰۰ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌ها عرضه خواهد شود.

مسعود امراللهی درگفت‌وگویی از ورود گوشت‌های گرم وارداتی به کشور خبر داد و اظهار کرد: این گوشت‌ها در مرحله آماده‌سازی هستند که طی یکی دو روز آینده پشت ویترین مغازه‌ها می‌نشیند.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد کشاورزی اظهارکرد: بخش کوچکی از این گوشت وارداتی روز پنجشنبه در میادین میوه و تره‌بار تهران توزیع شد و بخش دیگر هم آماده می‌شود که به مرور به بازار عرضه شود.

به گفته وی، این گوشت‌ها در سردخانه‌های کشور به صورت شقه هستند و قرار است پروتکل‌های بهداشتی در باره آنها بررسی شود و پس از آن به صورت بسته‌بندی‌شده وارد بازار شود.

امراللهی گفت: برنامه‌ریزی شده است که واردات تداوم داشته باشد به نحوی که روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن گوشت گرم وارداتی به بازار عرضه شود و این روند تا متعادل شدن قیمت‌ها در بازار ادامه خواهد یافت.

گفتنی است پس از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت‌ها، گوشت گرم وارد می‌کند. پیش از این اعلام شده بود که این گوشت‌ها از روز شنبه این هفته توزیع می‌شود.

علاوه بر آن برنامه دیگر وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت توزیع گسترده گوشت منجمد بود که همچنان ادامه دارد.

پیش از این وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود که گوشت گرم وارداتی را برای تعدیل قیمت بازار در هفته پایانی دی‌ماه توزیع می‌کند، اما به وعده خود عمل نکرد.

اخباراقتصاد
پربازدیدگوشت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی