معرفی گزینه های توپ طلا/ برنده توپ طلا 2023 چه کسی می شود؟

به گزارش ساناپرس، توپ طلا نوعی جایزه و تقدیر از بهترین بازیکن جهان در یک سال میلادی هست که توسط مجله فرانس فوتبال معرفی و اعلام میشه. در سال های اخیر این جایزه به انتخاب تعدادی از نویسندگان ورزشی، کاپیتان ها و سرمربیان تیم های ملی فوتبال معرفی و اهدا شده. برنده توپ طلا همیشه مورد توجه علاقه مندان به فوتبال قرار میگیره و لباس اون جز پر فروش ترین لباس های فوتبال قرار میگیره.

لیونل مسی با 7 توپ طلا و بعد از اون رونالدو با 5 توپ طلا بیشترین افتخار رو از نظر کسب این عنوان به خودشون اختصاص دادند.

درسته که ما میخوایم در مورد این جایزه در سال 2023 صحبت کنیم اما به هیچ وجه از نقش جام جهانی که در ماه آخر سال 2022 انجام شد نمیشه گذشت.

قطعا یکی از عوامل مهم در این انتخاب، درخشش در جام جهانی بوده. که البته بعضی از بازیکنان اصلا در این جام حضور نداشتن!

اما مطلب بعد حضور قدرتمند در جام باشگاه های اروپا و کسب عنوان قهرمانی هست. معمولا دیدیم تیمی که فاتح این جام میشه بازیکن یا رکن اصلیش شانس زیادی برای دریافت توپ طلا داشته پس از نقش این تورنومنت هم نمیشه گذشت.

با توجه به مواردی که مطرح شد میخوایم تمام افرادی که برای دریافت این توپ طلا در سال 2023 شانس دارند رو با هم بررسی کنیم.

لیونل مسی
شانس اصلی کسب این عنوان متعلق به این بازیکن هست که به رهبری او تیم ملی آرژانتین فاتح جام جهانی شد و حالا اگر در فصل پیش رو همراه با پس اس جی بدرخشه و یا پاریس به عنوان قهرمانی برسه میتونیم بگیم به احتمال زیاد مسی برنده توپ طلای 2023 میشه

کیلین امباپه
ستاره جوان و درخشان تیم فرانسه که موفق شد در فینال جام جهانی هت تریک کنه اما باز هم تیمش به مقام دومی رسید. حالا این بازیکن باید همراه با تیم باشگاهی تمام تلاشش را بکنه تا قهرمان چمپیونز لیگ بشه و در دستیابی به این عنوان در نظر داشته باشه که باید نقش خیلی برجسته ای رو ایفا کنه چون رقیب اصلیش هم تیمیش هست و قهرمانی پاریس برای مسی هم در نظر گرفته میشه!

کریم بنزما
بازیکنی که با بدشانسی جام جهانی رو از دست داد و نتونست همراه با فرانسه در این جام بمونه که چه بسا میتونست سرنوشت جام رو برای تیمش تغییر بده! اما در قسمت باشگاهی و همراه با رئال باز هم شانس خوبی برای درخشش و خودنمایی داره. جایی که بنظر میرسه کل عناصر تیم بتونن در دستیابی به این موفقیت کمکش کنن و حمایتش کنن. درسته که بنزما در جام جهانی نبوده ولی اگر پاریس باز هم خیلی زود حذف بشه اون موقع دو گزینه اصلی هم میشه گفت کنار میرن و بنزما میتونه با درخشش در مسیر قهرمانی، صاحب توپ طلای 2023 هم بشه.

ارلینگ هالند
آخرین بازیکنی که میتونه برنده توپ طلای 2023 بشه قطعا هالند هست. کسی که میتونی در هر بازی اسمش جز گلزنان ثبت بشه و مسیر مسابقه رو تغییر بده. کار هالند خیلی سخته چون سیتی تجربه قهرمانی در اروپا رو نداره و باید خیلی امسال هالند شانس بیاره که برای اولین بار این اتفاق ویژه برای تیمش بیفته! فقط در این صورت و اونم در حالی که هالند نقش خیلی برجسته ای در این قهرمانی داشته باشه میتونیم بگیم که اونم شانس دریافت توپ طلای 2023 هست.

اخبارورزش
پربازدیدتوپ طلا
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی