قیمت مرغ تا فردا افزایش می یابد؟

به گزارش ساناپرس، براساس نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ ۳.۵۰۰تومان و قیمت هر کیلو مرغ گرم بسته‌بندی طی یک هفته اخیر یک‌هزار تومان بالا رفت.

قیمت مرغ و بالا بودن آن موجب شده خیلی از خانوارها آن را از سبد غذایی خود حذف کنند. قیمت مرغ نیز در پی گرانی سایر کالاها افزایش قیمت داشت. قیمت مرغ تا مرز کیلویی 100 هزار تومان هم پیش‌روی داشته است.در طول این چندماه قیمت مرغ نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. قیمت مرغ نسبت به اوایل سال 1401 قیمت مرغ تا کنون رشد چند درصدی داشته است.قیمت مرغ روزانه مشخص می گردد.

براساس نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ ۳.۵۰۰تومان و قیمت هر کیلو مرغ گرم بسته‌بندی طی یک هفته اخیر یک‌هزار تومان بالا رفت.

قیمت تخم‌مرغ در میادین در هفته اول بهمن‌ماه افزایشی بود. براساس نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ ۳.۵۰۰تومان و قیمت هر کیلو مرغ گرم بسته‌بندی طی یک هفته اخیر یک‌هزار تومان بالا رفت.

تغییرات قیمت مرغ در میادین، روزانه است و نیمه هفته گذشته این کالا قیمت ۵۳هزار تومان را هم دید، با این حال مقایسه قیمت‌ کنونی این اقلام با نرخ‌های ابتدای دی‌ماه حاکی از کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در یک‌ماه اخیر است.

مسعود امراللهی از ورود گوشت‌های گرم وارداتی به کشور خبر داد و اظهار کرد: این گوشت‌ها در مرحله آماده‌سازی هستند که طی یکی دو روز آینده پشت ویترین مغازه‌ها می‌نشیند.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بخش کوچکی از این گوشت وارداتی روز پنجشنبه در میادین میوه و تره‌بار تهران توزیع شد و بخش دیگر هم آماده می‌شود که به مرور به بازار عرضه شود.

به گفته وی، این گوشت‌ها در سردخانه‌های کشور به صورت شقه هستند و قرار است پروتکل‌های بهداشتی در باره آنها بررسی شود و پس از آن به صورت بسته‌بندی‌شده وارد بازار شود.

امراللهی گفت: برنامه‌ریزی شده است که واردات تداوم داشته باشد به نحوی که روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن گوشت گرم وارداتی به بازار عرضه شود و این روند تا متعادل شدن قیمت‌ها در بازار ادامه خواهد یافت.

پس از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت‌ها، گوشت گرم وارد می‌کند. پیش از این اعلام شده بود که این گوشت‌ها از روز شنبه این هفته توزیع می‌شود.

علاوه بر آن برنامه دیگر وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت توزیع گسترده گوشت منجمد بود که همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان یزد از اجرای طرح «از مزرعه تا سفره» از دهه فجر امسال با هدف عرضه بدون واسطه‌ی محصولات پروتئینی و گلخانه‌ای در این استان خبر داد.

«حسین کارگر دهقانی» در نشستی که با محوریت رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و جمعی دیگر از مسئولان در راستای عرضه محصولات پروتئینی و ایجاد شبکه مستمر و مناسب در سطح استان برگزار شد، هدف از این نشست را توزیع محصولات اعم از محصولات پروتئینی که شامل گوشت مرغ ، تخم مرغ ، فراورده های لبنی و گوشت قرمز، بلدرچین و کبک و نیز بحث عرضه‌ی محصولات گلخانه ای استان بیان کرد.

وی افزود: مقرر شد این محصولات بدون واسطه از محل تولید مستقیم به مراکز عرضه یا به تعبیری دیگر از مزرعه تا سفره ایجاد شود تا تولیدکنندگان بتوانند بی واسطه محصولاتشان را عرضه کنند.

دهقانی در ادامه اظهار کرد: همچنین قرار بر این شد که در این طرح سپاه ناحیه‌ی یزد و بسیج سازندگی حضور مستمر داشته و با ایجاد مراکزی در فروشگاه تعاونی چه در سطح کارمندی و کارگری و چه در سطح شهر کار عرضه مستقیم صورت گیرد.

وی با بیان این که این طرح در مرحله اول و به صورت استانی انجام می‌شود، گفت :طرح از مزرعه تا سفره در دهه‌ی فجر امسال آغاز خواهد شد و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت و امید است که در آینده، در سطح کشوری بتوان اجرا شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این مراکز، شناسایی و شناساندن محصولات استان به مردم از طریق واحد های تولید کننده با حفظ برند و نیز ایجاد یک نشان تجاری که همه محصولات تولیدی آن را دارا بوده و در سراسر استان یا شهرستان نماد کار آن تولید کننده باشد و در این میان محصولات گلخانه‌ای به عنوان محصولات زیر سورتی با کیفیت بالا نیز به بازار عرضه می‌شود.

دهقانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این برنامه بتوان با کمترین هزینه، بهترین محصول را به دست مردم رساند و با همکاری تولید کنندگان و مصرف کنندگان بتوان چرخه‌ تولید و عرضه را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، «سید ابوالفضل وکیلی» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز در ابتدای این نشست هدف را رساندن بهترین و با کیفیت‌ترین محصول با قیمت مناسب‌تر و با اولویت تولیدات استان به دست مصرف کننده خواند.

اخباراقتصاد
پربازدیدقیمت مرغ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی