بایدها و نبایدهای سفر به بالی

تور بالی، جزو آن دسته از تورهای پرطرفدار و محبوب، است که می‌تواند خاطره‌ای از یک سفر جذاب و رویایی را در ذهن بر جای گذارد. بالی، جزیره‌ای زیبا در کشور اندونزی است که به اعتقاد ساکنان آن، بهشت روی زمین است و باید یک‌سری از مسائل با ورود به آن رعایت شود.

بالی‌، نیز همانند سایر کشورها قوانین مخصوص به خود را دارد که گردشگران باید آن‌ها را رعایت کنند. بهتر است بدانید که سفر به بالی و لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری آن، نیازمند دانستن قوانین و رعایت آن است. اگر شما نیز خیال رفتن به بالی را در سر دارید و می‌خواهید با تور بالی از این جزیره زیبا و آرامش‌بخش دیدن کنید، با بایدها و نبایدهای سفر به بالی همراه شوید.

نکات قابل توجه در سفر به بالی

  • احترام به آداب و رسوم مردم بالی

همان‌گونه که می‌دانید، احترام به آداب و رسوم اهالی یک منطقه، یکی از مهم‌ترین کارها هنگام ورود به آن‌ مکان محسوب می‌شود. بی‌تردید این آداب و رسوم، از اعتقادات این افراد سرچشمه می‌گیرد و رعایت آن واجب است. فرقی نمیکند شما به کجا سفر کنید در همه ی کشور ها مخصوصا تور مالزی و تور بالی به اعتقادات میزبانان خود احترام بگذارید.

اگر می‌خواهید به عنوان گردشگر وارد جزیره زیبای بالی شوید، به خاطر داشته باشید که به عقاید و آداب مردم این منطقه احترام بگذارید. آیین هندو، دین رسمی این کشور است و ممکن است هنگام گشت و گذار با تور بالی، به افرادی برخورد کنید که با لباس‌های خاص، مشغول عبادتند. بنابراین، کسی را مسخره نکنید و به آن‌ها حترام بگذارید. البته این موارد خود از جاذبه های سفر به این کشور محسوب می شوند.

  • هنگام خرید، چانه‌زنی را فراموش نکنید

ممکن است بسیاری از گردشگران، تمایل چندانی به چانه‌زنی در کشوری غریبه را نداشته باشند اما جالب است بدانید که مردم بالی در این کار، بسیار معروفند.

به طور معمول در بالی، قیمت‌ها بیش از حد واقعی به شما اعلام می شوند، بنابراین اگر در این باره، کم‌رو باشید به ضرر شما تمام می‌شود. بهتر است پیش از سفر به بالی، چانه‌زنی را تمرین کنید؛ زیرا در موارد بسیاری، فروشنده، مبلغ پیشنهادی شما را قبول خواهد کرد.

 

  • با میمون‌ها دمخور نشوید!

بی‌شک، از شیرین‌کاری میمون‌های بامزه بالی، بسیار شنیده‌اید. اما این نکته را به خاطر بسپارید که این میمون‌های در ظاهر بامزه که برای جلب توجه شما، دست به هر کاری می‌زنند، ممکن است کیف و خوراکی‌های شما را بدزدند. پس برای جلوگیری از پیش آمدن این حوادث، فاصله خود را با آن‌ها حفظ کنید.

  • پوشش خود را در هر منطقه رعایت کنید

بالی، جزیره‌ای میان دو اقیانوس است و باید متناسب با حال و هوای ساحلی آن منطقه لباس بپوشید، پس لباس‌های رسمی، کاربرد زیادی برای شما نخواهند داشت. البته به خاطر داشته باشد که برای ورود به معابد بالی، در انتخاب لباس دقت کنید و لباس‌های خیلی باز و نامتعارف نپوشید.

  • تهیه سیم کارت محلی در همراهی با تور بالی

هنگام همراهی با تور بالی، تهیه‌ی یک سیم کارت محلی را از یاد نبرید. برای برقراری ارتباط، می‌توانید سیم کارت همان منطقه را تهیه کنید و به راحتی ارتباط برقرار کنید.

مناظر و جاذبه‌های گردشگری بالی، این بهشت ساحلی، به اندازه‌ای جذاب و گیرا است که شما را برای به اشتراک گذاشتن تصاویر زیبای آن با دوستانتان ترغیب می‌کند.

  • یادگیری چند اصطلاح محلی

گفتگو با زبانی مشترک، احساس همدلی و صمیمیت را در میان افراد افزایش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که زبان رسمی مردم بالی، اندونزیایی است اما می‌توانند به وسیله زبان انگلیسی نیز با شما ارتباط برقرار کنند. اگر با تور بالی همراه شده‌اید، بهتر است چند اصطلاح محلی را نیز به یاد بگیرید تا بتوانید ارتباط بیشتری با مردم آن ناحیه برقرار کنید.

  • جاذبه‌های گردشگری بالی را بشناسید

پیش از همراهی با تور بالی، بهتر است درباره جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های آن ناحیه اطلاعاتی به دست آورید تا در زمان گردش، در کمترین زمان تصمیم گرفته و زمان با ارزشتان را صرف بررسی ننمایید. البته شما در سفر با آژانس لیانا پرواز نگرانی بابت سفر ندارید. زیرا تور لیدر های ما همواره همراه شما هستند و پیشنهادات فوق العاده ای به شما خواهند داد.

  • استفاده از قمقمه به جای بطری‌ آب معدنی

به طور معمول، آب‌های لوله‌کشی در بالی، تصفیه نشده‌اند و برای تهیه‌ی آب باید به فروشگاه‌ها مراجعه کنید. از آن‌جایی که بطری‌های آب معدنی نیز باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند، فعالان حوزه محیط زیست بالی از گردشگران می‌خواهند تا به جای بطری‌های آب معدنی، در ازای اندک پولی، قمقمه‌های خود را از آب تصفیه‌شده پر کنند.

  • در بالی، به همه بومیان اعتماد نکنید

اگرچه مردم بالی، بسیار مهمان‌نوازند اما این نکته را در نظر داشته باشید که شما وارد کشوری غریبه شده‌اید و نباید به هر شخصی اعتماد کنید. بنابراین پیش از همراهی با تور بالی، اطلاعات لازم را درباره این جزیره سحرآمیز به دست آورید.

 

  • با کفش به معابد وارد نشوید!

از آن‌جایی که مردم بالی، آیین هندو دارند، بنابراین معابد زیادی نیز در این مکان وجود دارد. به خاطر داشته باشید که برای بازدید از این معابد، هرگز با کفش وارد نشوید، مردم بالی این کار را اهانت بزرگی به خود و آیین خود می‌دانند. مانند این که در تور عمان و یا سفر به ایران گردشگران با گفش وارد مساجد ما شوند.

  • دادن یا گرفتن چیزی با دست چپ ممنوع!

هنگام سفر به بالی، به این نکته توجه داشته باشید که در زمان دادن یا گرفتن یک وسیله از دست چپ خود استفاده نکنید. در فرهنگ مردم بالی، استفاده از دست چپ در انجام کارهای این‌چنینی پسندیده نیست و در صورت مشاهده، باعث ناراحتی بومیان می‌شود.

  • استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی

از آن‌جایی که بالی، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری به شمار می‌رود، در برخی از فصول سال، به دلیل ازدحام توریست، ترافیک زیادی را تجربه می‌کند. به همین سبب بهتر است برای پیدا کردن مسیرهای خلوت‌تر از اپلیکیشن‌های مسیریابی استفاده کنید.

  • رعایت قوانین روز سکوت یا Neypi

جشن‌ها و مراسم سنتی زیادی در سراسر دنیا به ویژه، آسیا اجرا می‌شوند. در بالی نیز مراسمی تحت عنوان Neypi یا روز سکوت اجرا می‌شود که بر اساس قوانین آن، تمامی شهر به مدت یک روز کامل باید در سکوت مطلق باشد. شما نیز اگر در زمان مراسم سکوت در بالی به سر می‌برید، بهتر است قوانین این روز را رعایت کنید.

برگرفته از وب سایت https://www.lianaparvaz.com/

رپورتاژ ( تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده اصلی آن میباشد)

کسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی