گاف بزرگ توییتر/ حساب جعلی نویسنده مشهور تیک آبی گرفت!

کورمک مک کارتی نویسنده معروف آمریکایی که ۱۰ رمان، دو نمایشنامه، دو فیلمنامه و دو داستان کوتاه در ژانرهای وسترن و پساآخرالزمانی در کارنامه خود دارد، معمولا به استفاده محدود از نشانه‌گذاری، سبک نگارش خاص، پرداختن به درون‌مایه‌های خشن و تاریک و شخصیت نه چندان اجتماعی خود شناخته می‌شود. از همین رو، خیلی عجیب بود که چنین شخصیتی در توئیتر فعال باشد و برای هزاران نفری که صفحه‌اش را دنبال می‌کنند درباره مسائل پیش پا افتاده مثل نوشیدنی کُمبوچا یا شبکه اجتماعی ساوندکلاد توییت کند.

با این حال حسابی که در سال ۲۰۱۸ با اسم CormacMccrthy ساخته شده بود ظاهرا به خود شخص مک کارتی تعلق داشت. دستکم از نظر توئیتر که این طور بود چون با اهدای تیک آبی علامت تایید شده بودن به این حساب زد. اما مدیر برنامه‌های مک کارتی بلافاصله اعلام کرد وی هیچگاه در توئیتر حساب باز نکرده است. این حقیقت که مک کارتی پشت این حساب توئیتری نیست، متعاقبا توسط ناشر وی نیز تایید شد.

توئیتر صبح سه شنبه (۱۲ مرداد) به اشتباه خود اذعان کرد و گفت: این حساب به اشتباه تایید شد و از وقتی این مساله را فهمیدیم، تیک آبی را پس گرفتیم.

متولیان توئیتر توضیحات بیشتری درباره علت این اشتباه فاحش ارائه نکردند؛ چون کاربران توئیتر برای این که تیک آبی دریافت کنند باید یا از طریق بارگذاری کارت شناسایی یا با اتصال یک وبسایت رسمی به صفحه توئیتری مربوطه، هویتشان را احراز کنند.

اهدای این تیک ها در ابتدا برای جلوگیری از سرقت هویت انجام می‌شد اما کم کم به ابزاری برای دسترسی به امکانات ویژه توئیتر تبدیل شد. آن دسته از کاربران توئیتری که تیک آبی دارند به ابزارهای ویژه برای مدیریت اعلان‌ها دسترسی دارند، در فیلترهای مبتنی بر الگوریتم‌های توئیتر در اولویت قرار می‌گیرند و تبلیغات کمتری در صفحه خود مشاهده می‌کنند.

۵۸۵۸

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی