ببینید| ویدیو غم انگیز شیر و خرس ایرانی نحیف در باغ ساری

به گزارش ساناپرس، اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران درباره وضعیت دو قلاده خرس و شیر درباغ وحش ساری که به طرز عجیبی لاغر هستند توضیحاتی داد.

در اطلاعیه روابط عمومی محیط زیست مازندران آمده است که باغ وحش طاهرده ساری پس از اخذ موافقت دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و ارائه تعهد مبنی بر انتقال به مکان مناسب و مجاز، مجوز ادامه فعالیت برای دوره سه ساله را اخذ کرد که این مجوز تا مهرماه سال آینده معتبر است.

بر اساس این گزارش، معاون این اداره کل به همراه رییس و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری، یکشنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ بازدیدی از این باغ وحش انجام دادند که در این بازدید محل نگهداری و جانمایی جانوران وحشی پستاندار نظیر شیر، خرس، روباه، مرال، گراز و پرندگانی نظیر قرقاول، قو، عقاب، دال و کبوتر مناسب ارزیابی شد اما یک قلاده خرس قهوه‌ای نر بدلیل بیماری، بصورت جداگانه در قرنطینه نگهداری می شود تا دوره درمان آن تکمیل شود.

این خرس قهوه ای به دلیل گذراندن دوران نقاهت، از نظر جثه‌ای لاغر و ضعیف بوده اما در راه رفتن و سایر فعالیت‌های حیاتی مشکلی نداشته است.

محیط زیست مازندران اعلام کرد یک قلاده شیر نر که به صورت غیر طبیعی لاغر و ضعیف شده بود نیز در این باغ وحش مشاهده شد که توصیه لازم به مالک باغ وحش جهت انجام معاینه و درمان بیماری صورت پذیرفت، ضمن آنکه این شیر بیش از ۱۵ سال دارد و از کهولت سن نیز رنج می‌برد.

براساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، باغ وحش‌ها ملزم به بهره گیری از خدمات دامپزشک به طور دائمی بوده که این باغ وحش نیز ضمن بهره گیری از دامپزشک مقیم، فرآیند درمان گونه‌های یاد شده را در دستور کار خود دارد، از طرفی پایش و نظارت بر نحوه نگهداری کلیه مراکز نگهداری و تکثیر و پرورش حیات وحش نیز به طور مستمر از سوی این اداره کل انجام می‌گیرد و در صورت هر گونه قصور، اقدام قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت.

مواردی مانند بیماری، ضعف، پیری، مرگ طبیعی در کلیه جانوران اهلی و وحشی امری طبیعی بوده، با این اوصاف، در خصوص اعمال حساسیت‌های بیشتر در امر نظارت، تغذیه، شرایط محیط نگهداری جانوران، بیماری‌ها و اطلاع رسانی به موقع وقایع به این اداره کل موارد و تذکرات لازم به مالک باغ وحش طاهرده ساری ارائه شد.این باغ وحش خصوصی در ۱۰ کیلومتری ساری در روستای طاهرده قرار دارد و در سال ۹۱ زمانی که الاغ‌های زنده را داخل قفس شیر‌ها می‌انداخت نیز خبرساز شده بود.

اخبارجامعهچند رسانه ای
پربازدیدشیر
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی