آدامس منجر به مرگ می شود! / سرنوشت مرگبار که نمی دانید

تحقیقات انجام‌شده توسط محققان نشان داده است که آدامس تاثیری بر پاک کردن دندان ندارد و  استفاده از نخ دندان قبل از مسواک‌زدن، موثرترین روش برای از بین بردن جرم‌های دندانی، باکتری‌ها و ذرات باقی‌مانده‌ی غذا از دهان است.

‫مضرات مرگبار آدامس‬‎

در برخی افراد حساس، شیرین کننده های شیمیایی میتواند موجب بروز واکنشهای حساسیتی شود. جویدن طولانی مدت آدامس می تواند به مفصل گیجگاه فکی آسیب رسانده و پرکردگی های دندان ها را از جای خود خارج سازد. برخی آدامس‌ها، موجب افت فشار خون مینیمم و افزایش ضربان قلب در بیماران قلبی شده و احتمال خطر را در آنان افزایش می‌دهد‌.

چرا؟
استفاده از نخ دندان برای خارج کردن ذرات غذا که بین دندان‌های شما گیر افتاده‌اند انجام می شود. این ذرات را معمولا نمی‌توان با استفاده از مسواک‌های معمول از بین دندان‌ها خارج کرد. زیرا برس‌های مسواک وارد فاصله‌ی بین دندان‌ها نمی‌شوند. به این معنی که اگر استفاده از نخ دندان را به پس از مسواک‌زدن موکول کنید، ذرات غذای بین دندان‌ها در جای خود باقی می‌مانند

درنتیجه، بهترین راه شروع روتین دندانی با نخ دندان است. همیشه از نخ دندان‌های معتبر و بهداشتی استفاده کنید. استفاده از نخ‌های غیراستاندارد و غیربهداشتی می‌تواند باعث بریده شدن و گیرکردن آن‌ها در بین دندان‌ها شود.

نخ دندان
نخ‌های غیراستاندارد می‌تواند باعث بریده شدن و گیرکردن آن‌ها در بین دندان‌ها شود
نحوه استفاده از نخ دندان
وقتی از نخ دندان استفاده می‌کنید، آن را تا رسیدن به خط لثه حرکت دهید و به سمت راست و چپ بکشید. این کار هم یک روش مناسب برای حرکت دادن ذرات غذای باقی‌مانده بین دندان‌ها است و هم سطوح کناری دندان‌های شما را نیز تمیز می‌کند.

نخ دندان
نخ دندان را تا رسیدن به خط لثه حرکت دهید و به سمت راست و چپ بکشید
استفاده از نخ دندان ذرات بین دندان‌ها را از جای خود بیرون می‌کشد و جرم‌های دندانی را که بی‌رنگ هستند، پاک می‌کند. پس از استفاده از نخ دندان، آب دهان و جرم‌های بیرون آمده از بین دندان‌ها را قورت ندهید. قورت دادن این باکتری‌ها می‌تواند منجر به مشکلات بهداشتی و سلامتی و افزایش خطر حملات قلبی شود. به جای آن، بلافاصله پس از کشیدن نخ دندان، دهان خود را بشویید و مسواک بزنید.

پس از این که دندان‌های خود را نخ کشیدید، دندان‌های خود را با مسواک نرم و خمیردندان فلورایددار مسواک بزنید. مسواک را به صورت دایره‌ای حرکت دهید و مطمئن باشید برس‌های مسواک به دندان‌های پشتی و کناره‌های آن‌ها نیز برسند.

مزایای دیگر استفاده از نخ دندان قبل از مسواک زدن
مزیت دیگر استفاده از نخ دندان قبل از مسواک زدن، کمک به افزایش استحکام دندان‌ها شما است. خمیردندان و دهانشویه‌های تایید شده توسط سازمان استاندارد و دندانپزشکان متخصص، دارای فلوراید هستند و نقش مهمی در سلامت و استحکام دندان‌های شما ایفا می‌کنند.

فلوراید نقش مهمی در محافظت از مینای دندان‌های شما دارد. این ماده پوسیدگی‌های میکروسکوپی را شناسایی کرده و به مینای دندان‌های شما کمک می‌کند خود را ترمیم کند. این کار احتمال گسترده‌تر شدن پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد

استفاده از نخ دندان میزان جرم‌های دندانی را که ناخواسته قورت می‌دهید، کم‌تر می‌کند. انسان‌ها معمولا فراموش می‌کنند که جرم‌های دندانی، در حقیقت باکتری‌هایی هستند که روی دندان ها تجمع کرده‌اند و می‌توانند همراه با غذا هضم شوند و به دیگر نقاط بدن بروند. بلعیدن جرم‌ها خطر حملات قلبی، افزایش فشار خون و شرایط مشابه را بالا می‌برد.

نخ دندان و بیماری‌های لثه
در نهایت، استفاده از نخ دندان قبل از مسواک‌زدن خطر ایجاد بیماری‌های لثه را نیز کاهش می‌دهد. بیماری‌های لثه، عفونت‌هایی در بافت نرم دهان هستند که دندان‌ها را در بر می‌گیرند و معمولا در نتیجه‌ی تجمع جرم‌های دندانی ایجاد می‌شوند. وقتی که قبل از مسواک‌زدن نخ دندان بکشید، جرم‌ها و ذرات غذا را از لثه‌های خود دور می‌کنید

با گذر زمان، باکتری‌های موجود در نزدیکی لثه شروع به تولید مثل و ایجاد عفونت می‌کنند. نودادبرتر در ساده‌ترین حالت، این عفونت‌ها منجر به التهاب لثه می‌شوند و می‌توان با رعایت بهداشت دندانی مناسب با آن مقابله کرد. اگر این عفونت‌ها به مدت طولانی بدون درمان باقی بمانند، می‌توانند باعث بیماری‌های پریودنتال شوند. در این حالت مقابله با آن‌ها نیازمند جراحی و روش‌های دردناک دیگر شود.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی