با کاربرد تتر در بازار ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید

حتماً تا به‌ حال اسم ارز دیجیتال تتر به گوشتان خورده و مشتاق شده‌اید بدانید این رمز ارز چیست و چه کاربردهایی دارد. شاید بخواهید بخشی از پول خود را به امید سوددهی بالا، در تتر سرمایه‌گذاری کنید. اما قبل از انجام این کار لازم است سواد و اطلاعات کافی در مورد ارز دیجیتال تتر را کسب کنید.

بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی، ممکن است موانعی برایتان پیش بیاید که منجر به از دست رفتن مبلغ قابل توجهی از سرمایه‌تان شود. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش تتر را دارید، اما با کاربردهای آن در دنیای واقعی آشنا نیستید، در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با کاربردهای این ارز دیجیتالی آشنا شویم.

تتر (Tether) چیست؟

مجموعهٔ گسترده‌ای از دارایی‌ها در جهان وجود دارند که مردم برای سرمایه‌گذاری آن‌ها را انتخاب می‌کنند. در سال‌های اخیر مشاهده می‌کنیم که بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری خرید ارزهای دیجیتال را انتخاب می‌کنند. تتر یکی از این ارزهای دیجیتال یا بهتر است بگوییم سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار است. تتر با نام اختصاری (USDT) یک استیبل کوین محبوب است که در هر زمان ارزش آن برابر با 1 دلار آمریکا است. منظور از استیبل کوین همان ارزهایی است که کمتر از ارزهای دیگر نوسان دارند و اغلب دارای ارزش ثابتی هستند.

تتر برای بسیاری از سرمایه‌گذاران محبوب است، چون نمی‌خواهند سرمایه دیجیتالی آن‌ها دچار نوسانات شدید شود و در شرایط بحرانی سریعا آن را به تتر تبدیل می‌کنند. البته این ارزها هر یک پشتوانه خود را دارند که پشتوانه تتر، یک ارز واقعی یا فیات است. منظور از ارز فیات ارزهایی است که دولت آن‌ها را منتشر می‌کند (مانند دلار یا یورو). پس اگر قیمت این پشتوانه‌ها پایین بیاید، قطعاً ارزش تتر هم پایین خواهد آمد. برای خرید تتر بدون احراز هویت می‌توانید به صرافی‌های آنلاین و معتبری مانند ایکس پی اکسچنج مراجعه کنید.

 

کاربردهای تتر در بازار ارزهای دیجیتال

تا اینجا کمی در مورد ارز دیجیتال تتر صحبت کردیم و با آن آشنا شدیم. در ادامه می‌خواهیم شما را با انواع کاربردهای تتر در دنیای ارزهای دیجیتال آشنا کنیم. کاربردهای تتر عبارت‌اند از:

۱- جابه‌جایی سریع و ارزان پول

نخستین کاربرد تتر معامله و ترید است. یعنی سهولت بخشیدن به معامله‌ها و حذف واسطه‌ها. مثلاً شما می‌خواهید با شخصی در قاره‌ای دیگر معامله داشته باشید، دیگر لازم نیست مثل قبل زمان زیادی را منتظر بمانید و در صرافی‌ها، پروتکل‌های سفت و سخت و زمان‌بری را پشت سر بگذرانید. اما حالا با استفاده از ارز دیجیتال تتر به راحتی می‌توانید تراکنش‌های بین‌المللی را در عرض چند دقیقه انجام دهید. قبلاً کاربران برای انجام انواع تراکنش‌ها باید هزینه زیادی را به عنوان کمیسیون پرداخت یا مبلغی را به حساب معامله‌گران واریز می‌کردند.

حتی عدم پشتیبانی صرافی‌ها از پول کاربران خود یک مسئله مهم بود که باید هزینه قابل توجهی را صرف تبدیل پول می‌کردند تا انتقال دارایی آنها انجام شود. اما حالا به لطف ارز دیجیتال تتر، خیلی راحت، سریع و بدون واسطه می‌توانید این انتقال را انجام دهید. این امکان برای معامله‌گرانی که می‌خواهند خیلی سریع دارایی خود را جابه‌جا کنند و از نوسانات بازار سود ببرند، یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود.

۲- حفظ ارزش در برابر نوسانات

بیشتر ارزهای دیجیتالی که در بازار وجود دارند، ثبات چندانی ندارند و قیمت آن‌ها به طور مداوم دستخوش تغییر می‌شود. همین موضوع باعث شده که معامله بیشتر ارزهای دیجیتال با ریسک همراه باشد. اما ثابت ماندن ارزش تتر از نوسانات بازار، مزیت بزرگی به حساب می‌آید؛ مخصوصاً برای مردم کشورهایی مانند ایران که سالانه تورم بالایی دارند.

زیرا آن‌ها برای جلوگیری از کاهش ارزش پول خود، وجوه خود را به ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کنند. پس بهترین ارز برای آن‌ها تتر است که سرمایه‌شان را تا حد زیادی ثابت نگه می‌دارد و اغلب سود هم می‌کنند. به ‌این ‌ترتیب، افراد ضرر کمتری متحمل می‌شوند و سرمایه آن‌ها بی‌ارزش نمی‌شود.

۳- وام‌دهی با استیبل کوین‌ها

بسیاری از پلتفرم‌های ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌د‌هند که برای دریافت سود، بتوانید کوین‌های خود را به افراد دیگر قرض دهید و از این راه، سرمایه خود را افزایش دهید. اما شرایط برای شخص وام گیرنده چطور است؟

وام دیجیتالی هم مانند وام‌های معمولی است و براساس اوراق بهادار صورت می‌گیرد. برای گرفتن این وام، شما می‌توانید از دارایی‌های دیجیتالی خود به عنوان ضامن برای دریافت این وام استفاده کنید. یعنی شما هنوز صاحب ارزهای دیجیتال خود هستید، اما تا بازپرداخت کامل وام نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این وام‌ها مزیت‌های زیادی دارند از جمله:

  • کم بهره بودن
  • تامین مالی سریع
  • توانایی انتخاب در بین رمز ارزها
  • نیاز نداشتن به اعتبار سختی شخص متقاضی

۴- قابلیت تبدیل شدن سریع به پول نقد

برخی از ارزهای دیجیتال، محبوبیت کمتری در بین مردم دارند و جالب است بدانید که اکثر صرافی‌ها هم از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. پس تبدیل کردن این ارزها به پول نقد مشکل است اما خوشبختانه در مورد تتر این مسئله وجود ندارد. تتر یکی از محبوب‌ترین ارزهایی است که همه صرافی‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند و شما خیلی راحت می‌توانید با مراجعه به صرافی‌ها تتر را به دلار یا تومان تبدیل کنید.

۵- پشتیبانی از چندین بلاک ‌چین

در رابطه با تتر بهتر است بدانید که ۳ نوع تتر وجود دارد؛ یعنی توکن‌های تتر به ۳ بلاک‌ چین متصل می‌شوند. شما لازم است بدانید که تترهای شما به کدام بلاک‌ چین متصل هستند. توکن‌های تتر هر کدام دارای آدرس مشخصی هستند که در قسمت کیف پولتان می‌توانید نوع آن را بفهمید. نوع اول از بلاک‌ چین بیت ‌کوین بهره می‌برد و بلاک ‌چین این نوع تتر Bitcoin Omnilayer نام دارد. آدرس این تتر در کیف پول دیجیتال شما با «۱»، «۳» و «bc1» شروع می‌شود.

نوع دوم از بلاک ‌چین اتریوم که الگوریتم ERC20 دارد، استفاده می‌کند. آدرس کیف پول دیجیتال این تتر با علامت «۰ x» شروع می‌شود. نوع سوم از بلاک چین ترون که الگوریتم TCR20 دارد، استفاده می‌کند. آدرس کیف پول دیجیتال این این تتر با عبارت «TX» شروع می‌شود. این هم یکی دیگر از مزیت‌های تتر است که می‌تواند از چندین بلاک ‌چین پشتیبانی کند.

خرید و فروش تتر در ایکس پی اکسچنج

در این مقاله در رابطه با اینکه ارز دیجیتال تتر چیست، صحبت کردیم و کاربردهای مختلف آن را با هم خواندیم. اکنون که با کاربردهای مختلف تتر آشنا هستید، بهتر و درست‌تر می‌توانید در مورد خرید و استفاده از رمز ارز تتر تصمیم بگیرید.

یکی از صرافی‌های معتبر و باسابقه‌ای که برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال و تبدیل آنها به تتر به شما پیشنهاد می‌کنیم، ایکس پی اکسچنج است. در ایکس پی اکسچنج تمامی مراحل احراز هویت به ‌صورت کاملاً اتوماتیک و بدون نیاز به ارسال عکس سلفی و تایید تلفن ثابت و در کمتر از ۱ دقیقه انجام می‌شود. تیم پشتیبانی این پلتفرم معاملاتی به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات مشتریان هستند و شما را در انجام سریع و آسان معاملات ارزی همراهی می‌کنند.

رپورتاژ (تمامی مسئولیت این متن بر عهده منتشرکننده اصلی آن میباشد)

ارز دیجیتالکسب و کار
رپورتاژ
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی